جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۷۲۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹
به مناسب هفته ملي ديابت برگزار مي شود:
به مناسبت فرا رسيدن هفته ملي ديابت، شهردار منطقه 10 از اجراي بيش از 70 عنوان برنامه آموزشي سلامت محور در راستاي اطلاع رساني و پيشگيري از ديابت خبر داد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 10 ، فرامرز عظيمي شهردار منطقه گفت : 18 الي 24 آبان‌ماه، به‌عنوان هفته ملي ديابت نامگذاري شده است و در اين راستا اداره سلامت منطقه امسال با هدف ارايه خدمات اجتماعي سلامت محور ، آموزش همگاني ، فرهنگسازي‌ و اطلاع‌رساني درخصوص پيشگيري از بيماري ديابت ، تمهيدات و برنامه‌هاي گوناگوني را با تاکيد بر بهره‌گيري از مشارکت داوطلبانه شهروندان به صورت محله اي و مشارکت نواحي سه گانه و خانه هاي سلامت پيش‌بيني کرده است.

عظيمي با تاکيد بر ضرورت اجراي خلاقانه برنامه ها با بهره‌گيري از مشارکت شهروندان و تبليغات و اطلاع‌رساني مناسب خاطر نشان کرد : همايش گراميداشت روز جهاني ديابت با برپايي نمايشگاه نقاشي و ايستگاه‌هاي سلامت و مسابقه‌هاي مختلف با حضور 500 نفر از اعضاي کانون هاي ديابت منطقه در قالب سخنراني ، تقدير از دبيران ديابت منطقه و برنامه هاي فرهنگي و هنري در مجتمع شهيد غني پور برگزار خواهد شد.

شهردار منطقه تصريح کرد : از ديگر برنامه هاي تدارک ديده شده در اين هفته مي توان به اجراي مسابقات مختلف، توزيع بروشور، تورگردشگري، جشنواره غذاي سالم، برپايي ايستگاه سلامت که به ارائه خدمات حمايتي ، اجتماعي ازقبيل غربالگري ديابت مي پردازد ، مشاوره تغذيه و پزشکي ، استقرار اتوبوس ديابت در محلات 10 گانه اشاره کرد.

وي اضافه کرد : همچنين مراسم نمادين تشکيل بزرگترين حلقه آبي ديابت منطقه با حضور 500 نفر از اعضاي کانون‌هاي پيشگيري از ديابت محلات 10 گانه منطقه (حلقه آبي رنگ) ، در محل بوستان سليماني تيموري برگزار خواهد شد همچنين اين مراسم در بوستان کودک ، رضوان ، تهراني ، باقري زند و شهدا نيز اجرا مي شود.

به گفته عظيمي، اجراي برنامه پياده‌روي نمادين همزمان با هفته ملي ديابت در برخي بوستان هاي سطح منطقه به منظور شناسايي نيازهاي افراد ديابتي و بسترسازي مناسب براي جلب مشارکت مردمي ،ازبرنامه هايي مي باشد که به اين مناسبت درنظرگرفته شده است.

عظيمي خاطرنشان کرد : در طول اين هفته کارگاه ها و برنامه هاي آموزشي متعدد با بهره‌گيري از اساتيد دانشگاه تحت عناوين " کلاس آموزشي رابطه آرامش و قند خون ، نقش کاهش دهنده هاي گياهي بر ديابت ، راه هاي جلوگيري از ابتلا به ديابت ، روش استفاده صحيح از دستگاه تست قند خون ، آموزش تغذيه صحيح و کنترل ديابت و ... "درسطح محلات 10 گانه نيز برگزار خواهد شد.


نظر شما