جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۷۳۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰
مهلت ارسال آثار عكاسان به دومين جشنواره ملي عکس ايران – طبيعت زيباي ايران تمديد شد.

به گزارش «شهر» وبه نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران، هاشم ميرزاخاني رئيس هيئت مديره و مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران، گفت: در دوره جديد فعاليت هاي خود و با توجه به نظر ويژه اي که به عکاسي به عنوان زيرساخت و مبناي زيباشناسي تصوير دارد با احياي عکاسي در دفاتر انجمن در سراسر کشور، آموزش اين هنر بصري را در سراسر کشور از سر گرفت .

 

ميرزاخاني گفت: در ابتدا با راه اندازي مجدد لابراتوار عکاسي در دفاتر انجمن و تجهيز آن به مواد فتوشيمي و دوربين هاي آنالوگ و ديجيتال دوره هاي آموزشي عکاسي کوتاه مدت ويژه تابستان تحت عنوان دوره هاي تکدرس مشاغل سينمايي برگزار شد وبيش از يک هزار هنرجو در سراسر کشور جذب و عکاسي آنالوگ و ديجيتال به آنان آموزش داده شد و در حال حاضر طرح درس عکاسي پرتره نيز آماده و به دفاتر انجمن ارائه شده تا با جذب هنرجو براي اين مقطع اين دوره را نيز عملياتي نمايند.

 

مديرعامل انجمن در ادامه افزود:در گام بعدي جاي خالي يک جشنواره تخصصي ملي با موضوع عکاسي در مجموعه فعاليت هاي انجمن احساس شد لذا بر آن شديم تا با توجه به قابليت هاي عکاسي طبيعت و عام بودن موضوع آن نخستين جشنواره ملي عکس ايران با موضوع طبيعت زيباي ايران را برنامه ريزي کنيم که اين اتفاق افتاد و با استقبال عکاسان و اهالي اين هنر دبيرخانه جشنواره3396 عکس از 682 عکاس دريافت کرد که توسط اساتيد عکاسي، هنرمندان گرانقدر آقايان علي قلمسياه، افشين بختيار، محمد ستاري، فرزاد هاشمي، اميرعلي جواديان کار انتخاب و داوري عکس ها انجام و حاصل آن نمايشگاهي بود از 124 عکس زيباي طبيعت ايران که در مجموعه کتابي نفيس منتشر شد و 60 قطعه از آن نيز به شکل کارت پستال ارائه گرديد.

 

نمايشگاه در 5 گالري خانه هنرمندان ايران براي 10 روز در ابعاد 70*100 و به شکلي فاخر و ديدني به معرض ديد عموم گذاشته شد.

 

دبير جشنواره ملي عکس ايران با اعلام اين خبر که در اين دوره از جشنواره موسسه فرهنگي صبا براي به نمايش در آمدن عکسها انتخاب شده است و همچنين عکسهاي اين دوره نيز به شکل کتابي نفيس ارائه خواهد شد گفت: ان شا ا... براي عکسهاي برگزيده برنامه هاي ديگري نيز داريم که به محض عملياتي شدن اعلام خواهد شد و همچنين دو تا سه کارگاه تخصصي عکاسي با موضوع طبيعت و همچنين نقد و بررسي عکسها برگزار مي شود.

 

ميرزاخاني در پايان ابراز نمود بنا به درخواست عکاسان و با توجه به اينکه ثبت نام در اين دوره از جشنواره به شکل اينترنتي انجام شده و مسلما وقت گير تر از ارسال عکس به شکل چاپ شده مي باشد و اما از طرفي موجب پايين آمدن هزينه شرکت عکاسان براي چاپ و ارسال مي شود، با هماهنگي انجام شده با داوران جشنواره تاريخ دريافت آثار تا پايان وقت اداري روز شنبه 27 آبان ماه تمديد شده است.

 

دبيرخانه جشنواره ضمن دعوت از کليه هنرمندان عکاس براي شرکت در اين جشنواره و به جاي ماندن کتابي نفيس از زيبايي هاي ايران اعلام کرد، علاقه مندان جهت شرکت در جشنواره مي توانند از طريق سايت انجمن به نشاني www.iycs.ir اقدام نمايند.

 

دومين جشنواره ملي عکس ايران با موضوع طبيعت زيباي ايران توسط انجمن سينماي جوانان ايران از 24 دي ماه به مدت 10 روز در موسسه فرهنگي هنري صبا برگزار مي شود.

نظر شما