شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۷۴۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸
مدير کل سلامت شهرداري تهران گفت: ايستگاه هاي غربالگري ديابت از 18 تا 24 آبان در سطح شهر به طور گسترده به فعاليت مي پردازند.

به گزارش"شهر" به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران محمد مهدي گلمکاني مدير کل سلامت شهرداري تهران در مورد اقدامات شهرداري تهران، پيرامون برنامه هاي هفته ديابت به استقرار 823 ايستگاه غربالگري ديابت با محوريت کانون هاي پيشگيري از ديابت در سطح خانه هاي سلامت، ميادين ميوه و تره بار، ايستگاه هاي مترو و اماکن عمومي نظير پارکها اشاره کرد و گفت: برقراري ايستگاههاي ويژه در 17 ترمينال تاکسيراني، 15 ايستگاه مترو و 41 ايستگاه ميادين ميوه و تره بار از ديگر اقدامات اداره کل سلامت شهرداري تهران در هفته ديابت است.

وي در ادامه برگزاري همايش دبيران محله اي و منطقه اي کانون هاي پيشگيري از ديابت در منطقه 8 در 23 آبان ماه امسال را يکي ديگر از برنامه هاي شهرداري تهران عنوان کرد و افزود: تشکيل زنجيره انساني در اماکن خاص مانند برج ميلاد و برج آزادي و نورافشاني اين اماکن نيز در روز جهاني ديابت صورت مي گيرد.

گلمکاني همچنين به تشکيل حلقه آبي در بوستانهاي شهر در هفته ملي ديابت اشاره کرد و گفت: يکي ديگر از اقدامات شهرداري تهران در هفته ملي ديابت استقرار اتوبوس ديابت در بوستان ملت و تهيه پمفلت آموزشي درباره ديابت به تعداد 110 هزار عدد و توزيع آنها در سطح شهر تهران است.

مدير کل سلامت شهرداري تهران همچنين از فعاليت پايگاههاي غربالگري در هفته ديابت از 18 تا 24 آبان ماه سال جاري خبر داد و افزود: پايگاه هاي غربالگري در سطح مناطق 22 گانه، مترو، ميادين ميوه و تره بار و پايانه هاي تاکسيراني مستقر هستند.

وي اضافه کرد: در هفته ديابت به غير از پايگاههاي ويژه مذکور، غربالگري در مساجد، سراهاي محله، مدارس، حسينيه ها، خانه هاي سلامت، ساختمانهاي شهرداري، پايگاههاي بسيج، درمانگاهها، ورزشگاهها، مجتمعهاي مسکوني، تجاري و اداري نيز به انجام مي رسد.


نظر شما