يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۷۴۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳
افزايش 40 بوستان تازه به منطقه يک/
مجتبي يزداني گفت: شهرداري تصميم دارد باغ ملک را سال‌ها متروکه مانده بود را ساماندهي کند و هيچ تصميمي براي ايجاد مرکز فرهنگي و آسيب زدن به بناي اين باغ ندارد.

مجتبي يزداني شهردار منطقه يک در گفت و گو با خبرنگار« شهر» در مورد بوستان ها و فضاي سبز منطقه يک گفت: باغ ملک يک باغ خصوصي بوده و شهرداري منطقه يک، برنامه اي براي تبديل آن از يک باغ خصوصي به يک پارک با مبلمان مناسب، سيستم آبياري، فضاي بازي و فضاي سبز مناسب در دست دارد.

وي در مورد ساختماني که در پارک وجود دارد و فاقد رسيدگي است گفت: اين ساختمان به دفتر پارک تبديل خواهد شد.

يزداني در ادامه با اشاره به تملک باغات تصريح کرد: تعدادي از باغ هاي خصوصي واقع در منطقه خريداري شده که اين باغ ها با طراحي ويژه اي تا پايان سال، به فضاي سبز عمومي تبديل شده و در اختيار شهروندان قرار خواهد گرفت. باغ خسروشاهي جنب بيت حضرت امام خميني (ره) و باغ وزيري از جمله اين باغ ها هستند.

شهردار منطقه يک به احداث تعدادي از بوستان هاي اين منطقه نيز اشاره کرد و گفت: بوستان 12 هکتاري مهرگان، بوستان جنگلي و سورتمه گلابدره که بوستاني فرامنطقه اي و از نظر امکانات و ويژگي ها چيزي شبيه به بوستان جمشيديه است و همچنين بوستان نيلوفر، ديگر بوستان در حال احداث اين منطقه است که به زودي مورد بهره برداري قرار مي گيرند.

شهردار منطقه يک به ساماندهي رود دره هاي اين منطقه نيز اشاره کرد و افزود: روددره هاي ولنجک، دارآباد، درکه و سوهانک با هزينه بالغ بر 15 ميليارد تومان تا پايان سال جاري ساماندهي مي شوند.

به گفته يزداني 27 بوستان محلي به مساحت حدود 310 هزار متر مربع و 5 بوستان فرامنطقه اي شامل بوستان هاي گلابدره، آبک، روح ا...، مهرگان، نيلوفر در نقاط مختلف منطقه در حال ساخت است.تعداد کل بوستان هاي موجود در سطح اين منطقه 143 بوستان است که تا پايان سال 40 بوستان ديگر به اين مجموعه اضافه خواهد شد.

مساحت فضاهاي سبز منطقه يک به بيش از73 هکتار رسيده است و در حال حاضر بيش از 40 پارک در سطح منطقه به مساحت بيش از 734 هزار متر مربع در حال ساخت است که بعضي از آنها با پيشرفت فيزيکي 10 تا 12 درصدي و برخي ديگر نيز از پايه با يک فضاسازي جديد در حال اجرا هستند.

نظر شما