جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۱
کد خبر: ۵۷۴۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
براي اولين بار و بر پايه استفاده از تلفن همراه؛
سامانه مديريت شهري تحت وب بر پايه استفاده از گوشي هاي تلفن همراه در منطقه 22 راه اندازي شد منطقه 22 شهرداري تهران ، سامانه مديريت شهري تحت وب بر پايه استفاده از گوشي هاي تلفن همراه را در محدوده شمال غرب پايتخت راه اندازي کرد تا اين منطقه گام مهم ديگري را در جهت تحقق شهرداري الکترونيک بردارد.

به گزارش «شهر» و به نقل از  روابط عمومي شهرداري منطقه 22، اين اقدام در راستاي تدابير دکتر قاليباف شهردار تهران مبني بر انجام نظارت هاي دوره اي بصورت مستمر و با بهره گيري از فن آوري اطلاعات پيشرفته، صورت گرفته است.

حسين مرادي شهردار منطقه 22 با اعلام اين خبر گفت: « در اين سامانه كه با بهره گيري از آخرين دستاوردهاي حوزه ICT در زمينه تلفن هاي همراه و تبلت بر پايه سيستم هاي اندرويد و سيمبين صورت گرفته، ناظران حين برخورد با مشكلات موجود در سطح منطقه، با استفاده از نرم افزار گوشي تلفن همراه خود، ضمن تكميل فرم اطلاعاتي طراحي شده در نرم افزار، به تهيه عكس از موضوع ، اقدام مي کنند. با انتخاب دكمه تاييد و ارسال، تمامي اطلاعات اعم از اينكه پيام مربوط به كدام حوزه، با چه شدت و اولويتي است، به همراه عكس مربوطه براساس مختصات الصاق شده از GPS دستگاه، محل را شناسايي و در عين حال كه نقطه مربوطه را در سرور GIS ثبت مي کنند، پس از همگام سازي دستگاه تلفن همراه عوامل اجرايي در سطح منطقه كه بصورت خودكار و بر پايه GPRS صورت مي گيرد، پيام جديد را روي گوشي همراه عوامل اجرايي به نمايش درمي آورد. از اين طريق در هر حوزه اجرايي يا ناحيه ، در كوتاه ترين زمان ممكن افرادي كه بايد موارد گزارش شده را برطرف کنند، اطلاعات دقيقي از مشكل بدست مي آورند و اين امكان فراهم مي شود که پس از اقدام اجرايي، ضمن تهيه عكس(همچون عکس اوليه و با همان زاويه)، انجام كار را بررسي، تاييد و ارسال کنند تا در سرور GIS و با همان كد منحصر بفرد ارسالي اوليه، ثبت شود. »

وي افزود: « در اين مرحله ناظر عالي تعريف شده براساس نظرات كارشناسي كه مي تواند براساس تفاوت هاي نواحي و مناطق، براي افرادي با سمت هاي متفاوت نيز تعريف شود، پس از بررسي اطلاعات و عكس هاي قبل و بعد، به تاييد يا عدم تاييد مورد اقدام مي کند. سيستم بصورت خودكار گزارش يا گزارشات از پيش تعيين شده اي را مشابه آنچه در بازديدهاي نظارت دوره اي امور مناطق تهيه و ارائه مي شود، تهيه و تدوين مي کند. افزون بر آن در  بخش داشبورد مديريت، گزارشات تحليلي در خصوص نحوه، زمان هاي تاخير و هزينه هاي صورت گرفته، ارائه مي شود. نسخه اي از نرم افزار نيز براي موبايل هاي فاقد GPS درنظر گرفته شده كه با تعيين دقيق تر محل در زمان شناسايي، انجام عمليات را امكانپذير مي سازد. »

به گفته شهردار منطقه 22 ، با انجام اين امر افزون بر اينكه گامي مهم در تحقق شهرداري الكترونيك برداشته مي شود، فرآيند نظارت بصورت سيستمي صورت گرفته و با اعمال دقيق تر و صحيح تر آن، مي توان انتظار داشت كه رضايت مردمي بگونه اي معنادار افزايش يافته و پيام هاي 137 و 1888 حاوي انتقاد يا گزارش اشكال به طرز چشمگيري كاهش يابد.

مهندس مرادي در پايان تصريح کرد: « درصورت موفقيت اين طرح در دوره آزمايشي و تاييد آن توسط قائم مقام شهرداري تهران، امكان بهره برداري از آن در تمامي مناطق فراهم خواهد شد.

نظر شما