شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۸
کد خبر: ۵۷۵۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
شهردار منطقه 5 تهران گفت: حدود 10 ميليارد تومان براي پايه‌هاي منوريل هزينه شده بود که در نهايت برچيده شد.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري «شهر»، حسابرس رسمي شوراي شهر تهران امروز در جلسه علني شورا گزارشي از عملکرد مالي منطقه 5 شهرداري تهران در سال مالي منتهي به اسفند 88ارائه کرد که در اين زمينه به موضوع مالي پروژه مونوريل اشاره شد.

 

سعيد طلوعي شهردار منطقه 5 تهران در اين مورد اظهارداشت: مونوريل يک قرارداد مشارکتي بود که در دوره شهردار قبلي تهران منعقد شده بود. سازمان مشارکت هاي مردمي شهرداري نيز بيشتر در جريان اين قرار داد است.

 

وي افزود: دو دانگ زميني که براي پروژه مونوريل صادقيه در نظر گرفته شده بود متعلق به شهرداري است و چهار دانگ باقي مانده نيز به بنياد شهيد تعلق دارد که در حال تملک آن هستيم.

 

وي ادامه داد: بر اساس مفاد اين قرارداد تامين ملک و بارگذاري بر عهده شهرداري بود و ساخت اين پروژه را طرف مشارکت کننده بر عهده داشت ، اما مدتي بعد اجراي اين پروژه منتفي شد و در نتيجه اواخر سال 89 نيز پايه‌هاي منوريل برچيده شد.

 

شهردار منطقه 5 تصريح کرد: حدود 10 ميليارد تومان براي پايه‌هاي منوريل هزينه شده بود که در نهايت برچيده شد.

 

رسول خادم رييس کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر نيز در پاسخ به بيادي که به عدم ارائه اسناد به حسابرسان اشاره کرد گفت : اسناد وجود دارد اما گاهي اوقات دير و بعد از اتمام گزارش حسابرس به دست آنها مي رسد و امکان تغيير گزارش وجود ندارد . اين اسناد در گزارش هاي مالي سال آينده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

احمد مسجد جامعي عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران هم در جريان بررسي گزارش حسابرسي شهرداري منطقه يک از زحمات يزداني شهردار اين منطقه براي تسريع در روند اجراي طرح ساماندهي محله جماران قدراني کرد و گفت: اين طرح در ماه‌هاي اخير با سرعت خوبي اجرا مي‌شود.

 

وي ادامه داد: به همت شهرداري منطقه يک، بسياري از باغات جماران همچون باغ «خسروشاهي»، «اميرسليماني»، «وزيري» و «ملک» تملک شده، اما هنوز «باغ رهنما» باقي مانده است.

 

مهدي چمران رييس شوراي شهر تهران هم در اين باره گفت: چند باغ ديگر نيز در دستور کار تملک قرار دارد و وقتي که شهرداري پولدار شود باغ رهنما را هم تملک مي‌کند.

نظر شما