جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۷۵۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
در راس فهرست تازه تحريم‌هاي امريکا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ذکر شده است و آيا اسي‌نيك‌نژاد هم تحريم مي‌شود!

به گزارش «شهر» و به نقل از مشرق، ايالات متحده امريکا تحريم هاي تازه اي را عليه جمهوري اسلامي ايران تصويب کرد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزير ارتباطات و فنآوري و برخي شرکت هاي کامپيوتري وابسته به اين وزارتخانه مشمول تحريم هاي امريکا شدند. امريکا دليل تحريم هاي تازه را ارسال پارازيت بر شبکه هاي تلويزيوني از سوي ايران دانست.

 

امريکا مي گويد تحريم هاي تازه به دليل ايجاد اختلال از سوي جمهوري اسلامي در پخش برنامه هاي تلويزيوني، ارسال پارازيت و مسدود کردن دسترسي شهروندان ايران به بسياري سايت هاي اينترنتي تصويب شد. در راس فهرست تازه تحريم هاي ايالات متحده امريکا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ذکر شده است.

 

با توجه به مشارکت يک شرکت فيلم سازي امريکايي در ساخت فيلم «لاله» با سازمان سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بطور حتم فيلم «لاله» نيز مشمول تحريم هاي جديد امريکا خواهد بود.

 

هنوز سازمان سينمايي در اين خصوص ابراز موضع نکرده است اما با توجه به اين تحريم اخير و وجود منافع شرکت فيلم ساز امريکايي، سازمان سينمايي که تاکنون با تحريم اسکار قدم محکمي در استکبار ستيزي برداشته است مي بايست از اين پروژه منصرف شده و تحريم متقابلي را درباره شرکت فيلم ساز آمريکايي اعمال نمايد.

 

بهتر است بودجه پروژه «لاله» نيز صرف تهيه آثاري از در حوزه الگوسازي زنان مسلمان و شخصيت حضرت زهرا(س)- که موارد مغفول مانده در حوزه سينما مي باشد – صرف شود.

 

لازم به ذکر است که چندي پيش در برنامه هفت محسن علي اکبري اظهار داشته بود که کمپاني فيلم سازي برادران وارنر( کمپاني صهيونيستي که بيشترين آثار را در حوزه اسلام ستيزي و ايران هراسي در کارنامه خود داشته و يد طولاني در عناد و دشمني با اسلام و ايران دارد) قرار بوده است که فيلم «لاله» را بسازد.

 

تنها سوالي که باقي مي ماند آنست که آيا امريکا اسي نيک نژاد را که به همکاري با سازمان سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مشغول است را نيز مشمول تحريم مي نمايد يا خير؟

 

اسي نيک نژاد با تابعيت دوگانه و عضو انجمن کارگردانان هاليوود است که پس از سالها در پروژه لاله با سازمان سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همکاري دارد.

نظر شما