چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۷۶۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
درآمدزا بودن توالت هاي عمومي در جهان/
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران گفت: يکي از قديمي‌ترين سرويس‌هاي بهداشتي عمومي قم مربوط به يکي از آيات عظام است که آن را وقف کرده و ما نيز بايد کمک کنيم که اينگونه وقف‌ها بيشتر شود.

به گزارش خبرنگار «شهر»، محمدجواد شوشتري امروز يکشنبه 28 آبان ، در دومين نشست تخصصي سرويس‌هاي بهداشتي شهري، با اشاره به مشکلات و خلاءهاي موجود ، اظهارداشت: در طراحي صنعتي،‌ معماري و جانمايي سرويس هاي بهداشتي هم اکنون با مشکل مواجه هستيم.

 

مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران گفت: نشانه‌گذاري ، تهويه هوا، نظافت سرويس بهداشتي و حتي نوع سيفون‌ها نيازمند بررسي است چون سيفون‌ها پس از مدتي استفاده شدن از کار مي‌افتند.

 

وي ادامه داد :‌حتي نوع صابون‌هاي مايع، ورودي‌هاي سرويس بهداشتي، رنگ و نشانه گذاري براي ما مهم است و قصد داريم در زمينه چنين موضوعاتي مسابقه برگزار کنيم.

 

سرويس هاي بهداشتي و مصائب آن

 

شوشتري با بيان اينکه استفاده معتادان و کارتن‌خوابها از سرويس بهداشتي، يکي ديگر از مشکلات مربوط به استفاده از اين مکان‌هاست ، اظهارداشت: معضل ديگر چگونه جانمايي کردن تاسيسات سرويس هاي بهداشتي براي در امان ماندن از ونداليسم و تخريب توسط افراد نابهنجار است.

 

مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران سرويس بهداشتي را يکي از پيچيده ترين و سخت‌ترين نوع مبلمان شهري دانست و افزود: اين مساله موضوع مناسبي براي ارائه پايان‌نامه‌هاي دانشجويي محسوب مي‌شود.

 

وي افزود: سرويس‌هاي بهداشتي در پارک‌ها نيز معمولا در وسط بوستان ساخته مي‌شود و عابران پياده از جمله خانم‌ها در هنگام شب‌ نمي‌توانند از آن استفاده کنند.

 

شوشتري گفت: سرويس بهداشتي معلولان نيز از اهميت خاصي برخوردار است. از سوي ديگر به نگهداري از اين مکان‌ها نيز بايد توجه شود.

 

وي از آمادگي شهرداري تهران براي همکاري با بخش خصوصي در اين زمينه خبر داد و افزود: در کشورهاي ديگر نگهداري از سرويس‌هاي بهداشتي درآمدزا است که از جمله آن مي توان به استفاده هاي تبليغاتي اشاره کرد.

  

مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با بيان اينکه مسئله وقف سرويس‌هاي بهداشتي بسيار مهم است تاکيد کرد: در قم يکي از قديمي‌ترين سرويس‌هاي بهداشتي عمومي مربوط به يکي از آيات عظام است که آنرا وقف کرده است و ما نيز بايد کمک کنيم که اين دسته از وقف‌ها راحت‌تر صورت گيرد.

 

 

بازخورد برگزاري نشست سرويس‌هاي بهداشتي در شبکه‌هاي اجتماعي

 

 

وي با اشاره به بازخوردهاي انتشار خبر برگزاري نشست تخصصي سرويس‌هاي بهداشتي شهري اظهار کرد: در شبکه‌هاي اجتماعي غوغايي در زمينه برگزاري اين نشست راه افتاده بود، اين در حالي است که کساني که ادعاي روشنفکري مي‌کنند بيشتر بايد به اين موضوعات مهم بپردازند.

وي ادامه داد: متاسفانه با وجود آنکه برخورداري از سرويس بهداشتي موضوع مهمي در حوزه بهداشت محسوب مي‌شود و يکي از مشکلات شهري ماست، ولي برخي افراد نگاه فانتري و استهزاء‌آميز به آن دارند.

 

وي تاکيد کرد: يکي از اولويت‌هاي ما در مديريت شهري پرداختن به سرويس‌هاي بهداشتي است. در حال حاضر به فروشگاه‌هاي شهروند، ميادين ميوه و تره بار ، سراهاي محله و فرهنگسراها دستور داده شده تا به گونه‌اي سرويس‌هاي بهداشتي را بسازند که مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

 

شوشتري از راه‌اندازي سايتي در زمينه سرويس‌هاي بهداشتي به نشاني www.toilet.tehran.ir خبر داد.

 

توالت يک مسئله جدي است

 

مجابي معاون علم و فناوري مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهرداري تهران نيز در اين نشست اظهارداشت: بدون توجه به آينده نمي‌توان به حوزه مديريت شهري پرداخت. توالت يک مسئله جدي است و از نظر فرهنگي بيشتر بايد به آن بپردازيم.


مجابي اضافه کرد: در حال حاضر شهرداري تهران در يک اقدام جدي روي موضوع سرويس‌هاي بهداشتي کار و مطالعه کرده و نتايج آن را در اختيار بخش‌هاي اجرايي قرار داده است. اين کار تابوشکني است و اهميت به نياز بشر به سرويس‌هاي بهداشتي موضوع مهمي محسوب مي شود.


وي اظهار کرد: تمام نشست‌هاي تخصصي پس از يک هفته از پايان برگزاري در سايت مطالعات شهري بارگذاري مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند از آن استفاده کنند.

 

در همين زمينه بخوانيد:

  

سرويس بهداشتي ضروري‌تر از ساختن مسجد است

نظر شما