جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۷۷۶۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
فرمانده بسيج شهرداري خبرداد:
فرمانده بسيج شهرداري تهران با اشاره به فعاليت کميته عمراني و سازندگي، اظهار کرد: در قالب اين کميته، نيازمندان شهر در پنج بخش آموزش، سلامت، عمران، رفاه و تربيت‌بدني شناسايي مي‌شوند.

به گزارش شهر ، پيرهادي  فرمانده بسيج شهرداري تهران امروز در جلسه شوراي شهر به مناسبت هفته بسيج گزارش کوتاهي از عملکرد بسيج شهرداري ارائه داد و گفت: 74 درصد کارکنان شهرداري تهران معادل 38 هزار و 500 نفر بسيجي هستند که به اين ترتيب شهرداري تهران رتبه نخست را در بسيج ادارات کشور دارد.

 

بنابراين گزارش،  احمد مسجد جامعي نيز در جلسه شورا با اشاره به اينکه تدوين شناسنامه شهر تهران اقدام خوبي است، گفت: با اين وجود برخي از مسائل مربوط به دفاع مقدس در اين شناسنامه ثبت نشده است.

 
وي با بيان اينکه شهر تهران يک بار مورد موشک‌باران و سه بار مورد بمباران قرار گرفت، اظهار کرد: شرايط آن زمان به گونه‌اي بود که اخبار مربوط به اين موضوع منعکس نمي‌شد، چرا که در روحيه ديگر هموطنان اثر منفي داشت. بنابراين خانواده‌ها در اقدامي فداکارانه درباره مسائل خود در جريان بمباران‌ها سکوت مي‌کردند.







وي ادامه داد: به عنوان مثال در خيابان شيخ هادي بيمارستان عيوض‌زاده مورد اصابت موشک قرار گرفت و يک پزشک شهيد شد. هم‌اکنون محل موشک نمادي قرار گرفته است.






مسجدجامعي افزود: در جريان بمباران مهدکودک بيمارستان بهرامي هم ديواري فرو ريخت و چند کودک شهيد شدند. همچنين در خيابان ظفر يک افسر شهرباني و عروس او که باردار هم بوده، شهيد شدند، اما اين مکان‌ها در تهران شناخته شده نيست.







مهدي چمران رييس شوراي شهر تهران با بيان اينکه همه اين موارد در بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ثبت شده است، اظهار کرد: جغرافياي مکاني و تعداد شهداي بمباران‌هاي تهران ثبت و ضبط شده است.







با اين وجود مسجدجامعي تاکيد داشت که برخي از اين موارد ثبت‌ شدني است و حق خانواده‌هاي قربانيان بمباران تهران است که اتفاقات آن دوران ثبت شود.







وي در خاتمه از بسيج شهرداري تهران درخواست کرد که در کنار فعاليت‌هاي خود به اين مسئله نيز توجه ويژه داشته باشد و برنامه‌ريزي‌ ويژه‌اي براي استفاده از اين ظرفيت شهر تهران انجام دهند.

نظر شما