جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
آخرين تلاش‌ها براي برقراري آتش بس در نوار غزه/
در حالي‎که تلاش‎ها براي برقراري آتش بس در نوار محاصره شده غزه به دليل قصور تل‌آويو به تاخير افتاده، جت‌هاي جنگنده رژيم صهيونيستي حملات خود به غزه را ادامه مي‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعي شهر، در خلال صحبت‌هايي که طرف‌هاي مختلف از آتش بس مي‌کنند حملات سنگين رژيم صهيونيستي به نوار غزه همچنان ادامه دارد و مبارزان فلسطيني نيز در شرايطي کاملا نابرابر سعي مي‌کنند اين حملات را پاسخ دهند.

 

شب گذشته روزنامه ها آرتص از امضاي توافقنامه آتش‌بس ميان اسرائيل و فلسطين خبر داد که از ساعاتي ديگر اجرا مي‌شود.

 

کانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز اعلام کرد، توافقنامه آتش‌بس امضا شده و  اجرايي خواهد شد. از ديگر سوي، شبکه خبري اسکاي نيوز گزارش داد، مقام‌هاي حماس تاکيد دارند اين توافقنامه با پذيرش شروط آنها به امضا رسيده است.

 

اين توافقنامه توسط طرفين با ميانجيگري مصر در قاهره به امضا رسيده است.

 

اختلاف نظر مقامات صهيونيست

 
عضو دفتر سياسي جنبش حماس اعلام کرد که آتش بس در نوارغزه فعلا منتفي است و به نظر مي رسد مقامات رژيم صهيونيستي در اين رابطه با يکديگر اختلاف نظر دارند. فلسطين اليوم به نقل از شبکه 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام کرد که آتش بس در نوارغزه که قرار بود از ديشب اجرايي شود به دليل اختلاف نظر مقامات صهيونيست در اين باره به تعويق افتاده است.

 

در همين حال المنار نيز گزارش داد: عزت الرشق عضو دفتر سياسي جنبش حماس نيز در اين رابطه اظهار داشت: توافقي براي برقراري آتش بس امشب حاصل نشده است. اين اخبار در حالي منتشر مي شود که پيش از اين اعلام شده بود ساعت 10 به وقت گرينويچ آتش بس در نوارغزه برقرار خواهد شد.

 

نشست علني شوراي امنيت در باره غزه
 

شوراي امنيت سازمان ملل قرار است امروز بعد از ظهر براي بررسي وضعيت غزه تکشيل جلسه بدهد.

 

رئيس شوراي امنيت سازمان ملل متحد اعلام کرد اين شورا در نشستي علني به بحث در باره درگيري‌ها بين رژيم صهيونيستي و فعالان فلسطيني مي‌پردازد. هارديپ سينگ پوري ،نماينده دائم هند در سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت پس از نشست عصر سه شنبه اين شورا که پشت درهاي بسته برگزار شد، گفت: «امروز چند ساعتي مشورت کرديم و به اين نتيجه رسيديم که فردا (چهارشنبه) ساعت پانزده نشستي علني برگزار کنيم.»

 
وي خاطر نشان کرد شوراي امنيت تحولات در قاهره را از نزديک پيگيري مي‌کند و انتظار داريم خبر توقف درگيريها اعلام شود. از سوي ديگر به گزارش خبرگزاري شين هوا از نيويورک، رئيس شوراي امنيت تصريح کرد اگر چنين توافقي حاصل شود و خبر آن تا صبح فردا به شورا برسد روشن است که ضرورت برگزاري نشست بعداز ظهر چهارشنبه بايد دوباره ارزيابي شود.

 

شدت گرفتن حملات در خلال مذاکرات آتش بس

 
درهمين حال بعد از ناکامي و شکست تلاش‌ها براي برقراري آتش بس، رژيم صهيونيستي به حملات خود عليه مناطق مختلف فلسطين شدت بخشيد. به گزارش شبکه تلويزيوني المنار لبنان، پس از شکست تلاش‌ها براي برقراري آتش بس که با ميانجيگري مصر صورت گرفت، اسرائيل بر شدت حملات خود عليه نوار غزه افزود. بر اساس گزارش خبرگزاري فارس، در حمله خمپاره‌اي اسرائيل به رفح واقع در جنوب نوار غزه سه فلسطيني شهيد شدند. هواپيماهاي رژيم صهيونيستي همچنين شرق جبال يا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند. جنگنده‌هاي اين رژيم همچنين شرق خان يونس جنوب نوار غزه را مورد هدف قرار دادند که در جريان آن چند فلسطيني زخمي شدند. قرار بود ديشب آتش بس بين فلسطيني‌ها و اسرائيلي برقرار شود که محقق نشد.

 

حملات جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به غزه

 

بارديگر به منطقه الانفاق (تونل‌ها) در رفح در جنوب نوار غزه و السوارحه و اردوگاه نصيرات در مرکز نوار غزه حمله کردند. روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نيز اعلام کرد : رئيس ستاد ارتش رژيم صهيونيستي از ارتش اين رژيم خواسته است حملات به نوار غزه را ادامه دهند .

 

در اين حال شبکه تلويزيوني العالم به نقل از خبرنگار خود در مناطق فلسطيني اعلام کرد : اخباري مبني بر استفاده رژيم صهيونيستي از بمب هاي حاوي فسفر سفيد در شرق نوار غزه منتشر شده است.

 
گردان‌هاي عزالدين قسام شاخه نظامي حماس هم به تلافي اين حملات ، سه فروند موشک گراد به پايگاه هوايي حتسور و يک موشک دست ساز به شهرک اشغالي اشدود شليک کردند.


شبکه تلويزيوني الاقصي هم از حمله موشکي گردان هاي القسام شاخه نظامي حماس به شهرک صهيونيست نشين مجدل خبر داد و اعلام کرد : گردان هاي القسام سه فروند موشک گراد به اين شهرک شليک کردند .

 

نمايش مضحک رژيم صهيونيستي و ادامه اختلافات داخلي

 

برقراري آتش بس با ميانجيگري مصر صورت مي گيرد که بيش از اين محمد مرسي رئيس جمهور مصر اعلام کرده بود که روز سه شنبه پايان «نمايش مضحک» اسرائيل به غزه خواهد بود. هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا که ديشب به سرزمين‌هاي اشغالي سفر کرده از تلاش هاي مرسي براي برقراري آتش بس تقدير کرد. از سوي ديگر کانال دوم اسرائيل در همين رابطه اعلام کرده است که توافقنامه آتش بس به دليل اختلافات داخلي اسرائيل به تعويق افتاده است. جنبش‌هاي حماس و جهاد اسلامي نيز با اشاره به شکست تلاش‌ها براي برقراري آتش بس بر آمادگي اين دو جنبش براي مقابله با تمامي گزينه‌ها تاکيد کردند.

نظر شما