جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۷۷۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
شهردار تهران بر رسيدگي به امورايثارگران تاکيدکرد/
شهردار تهران گفت: اگر قانوني تصويب ‌کنيم که در آن اول به خودمان فکر کنيم، فرهنگ بسيج و ايثار را لگدمال کرده‌ايم.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر محمدباقر قاليباف در ديدار با معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران و جمع مشاوران وزرا و دستگاه‌هاي اجرايي در امور ايثارگران، افزود: بر اين باورم که ارزش هاي دوران دفاع مقدس و شرايط بعد از انقلاب از پيروزي انقلاب مهم تر است.

 

وي ادامه داد : همه شعارها و باورها در دوران دفاع مقدس به عمل تبديل شده و انقلاب را تعميق داد.

 

قاليباف با اشاره به اهميت دوران دفاع مقدس گفت : فرهنگ ايثار ، شهادت و بسيج بزرگترين توليد انقلاب اسلامي است که ابعاد مختلف اقتصادي، سياسي و اجتماعي دارد . بحث بيداري اسلامي هم ريشه در همين موضوعات دارد.

 

به گفته شهردار تهران تا زماني که ما فرهنگ جهاد و شهادت را حفظ کنيم و به آن عمق ببخشيم همه امورات ديگرمان را در بحث مادي و معنوي حل و فصل کرده ايم. اما به هر ميزان به اين موضوع نپردازيم از مسير اصلي خود فاصله مي گيريم.

 

وي با اشاره به وجه مميزه انقلاب و نظام اسلامي با دولت هاي اروپايي و مکتب هاي انسان ساز خاطرنشان کرد : اگر همه اقدامات و خدماتي که از سوي ما ارائه مي شود منجر به اين نشود که اخلاق و باورها را در جامعه درست کنيم و انسان ها سير رشد و تعالي را پيدا کنند ، حتما انقلاب اسلامي و نظام اسلامي به اهداف خود نرسيده است.

 

قاليباف ادامه داد : اگر ارزيابي مديران بر خوب کار کردن بگذاريم اين امري اشتباه است ، البته خوب کار کردن ارزش بسياري دارد اما معيار اندازه گيري اين است که ببينيم دين داري تا چه حد در جامعه تغيير پيدا کرده است.

 

وي با بيان اينکه وظيفه ما در نظام اسلامي پيش بردن فرهنگ جهاد و شهادت در حوزه هاي مختلف اقتصادي، سياسي، فرهنگي و ساير حوزه ها است، تصريح کرد: اگر مردم و ايثارگران باورشان بر کارآمدي نظام نباشد بقيه حرف ها را از ما قبول نخواهند کرد.

 

به اعتقاد شهردار تهران سخن خوب نزد خدا ارزش و اعتبار ندارد بلکه عمل خوب است که خداوند به آن بها مي دهد.

 

وي داشتن روحيه جهادي و کارآمدي در حوزه کاري هر فرد را نخستين شرط حفظ فرهنگ جهاد و ايثار دانست و يادآور شد : آن هموطن عزيزي که در دوران دفاع مقدس و هر صحنه اي از انقلاب سلامت خود را براي انقلاب داده قطعا دنبال جاري و ساري کردن يکسري ارزش ها در جامعه بوده است.

 

شهردار تهران اضافه کرد : امروز صحنه‌اي است که ما در حوزه کارمان از فرهنگ جهاد و ايثار و شهادت دفاع کنيم زيرا تنها فرهنگ نجات بخش ما در عرصه هاي مختلف همين فرهنگ است.

 

تصويب قانون با الويت منافع شخصي لگدمان کردن بسيج است

 

وي مهمترين عنصر بسيج را داوطلب بودن آن دانست و گفت : به اعتقاد من هر کس که به خود نينديشد يک بسيجي است زيرا فرهنگ بسيج فرهنگ ايثار و شهادت است يعني اينکه اول به فکر خود نباشيم. هنگامي که ما قانوني را تصويب مي کنيم که در آن اول به خودمان فکر مي کنيم اساسا فرهنگ بسيج و ايثار را لگدمال کرده‌ايم. اين مانند کسي است که مي خواهد بتي را بشکند اما در مسير خود تا رسيدن به آن هزاران بت ديگر درست مي کند.

 

قاليباف با بيان اينکه کارآمدي دين در اداره جامعه يعني توسعه فرهنگ ايثار و جهاد اظهار کرد : بدون اين فرهنگ هرگز کارآمدي اتفاق نخواهد افتاد .

 

به گفته شهردار تهران هر کاري را با هر حجمي انجام دادن فايده ندارد ، بلکه کاري مفيد است که در آن مشخصاتي که خداوند تعريف کرده را رعايت کنيم .

 

وي ادامه داد: ما هرگز از نردبان دروغ، نيرنگ و ريا به بام سعادت نمي رسيم. شايد چند پله اي به بالا برويم اما مطمئنا به پايين سقوط خواهيم کرد.

 

قاليباف معتقد است ، رسيدگي به امور ايثارگران و حل مشکلات آنان را بايد يک کار ملي دانست نه کاري که تنها توسط يک سازمان انجام شود . ضمن اين که بايد تبديل به يک ارزش و باور شود .

 

شهردار تهران گفت : به جز رسيدگي به ايثارگران و خانواده معظم شهدا ما کارمندان يا کارگراني را داريم که فرزندي معلول و يا بيمار خاصي در خانواده خود دارند که ماهانه هزينه هاي هنگفتي را براي علاج آن مي پردازند که اين افراد قطعا نياز به کمک دارند و ما هم اکنون بيش از 800 نفر آن ها را در شهرداري تهران مورد توجه قرار داده ايم.

 

وي تاکيد کرد: من بارها به همکارانم در مجموعه شهرداري گفته ام که کسي حق ندارد کار ايثارگري را که امورش به شهرداري برمي گردد روي زمين بگذارد.

 

در اين ديدار که در دفتر شهردار تهران برگزار شد ، معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران و جمعي از مشاروان دستگاهها در امور ايثارگران حضور داشتند.

 

نظر شما