شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۳
کد خبر: ۵۷۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۶
رئيس سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران:
رئيس سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران گفت: توجه به معلولان نبايد تنها مختص به يك هفته و يك روز باشد.
به گزارش "شهر" و به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران، سيد علي يزديخواه در مراسم روز جهاني معلولان كه به صورت استاني در اردوگاه شهيد منتظري شهرستان شهريار برگزار شد، اظهار داشت: توجه به معلولان نبايد تنها مختص به يك هفته و روز با‌ عنوان روز جهاني معلولان باشد بلكه بايد طي سال مسئولان به فكر معلولان به خصوص دانش‌آموزان معلول باشند و براي رفع مشكلات آنها تلاش كنند. وي ادامه داد: بعد از انقلاب در سطح شهرستان‌هاي اين استان 57 مركز و مدرسه استثنايي ساخته شده است به نحوي كه هم اكنون در تمامي مناطق 27 گانه شهرستان‌هاي تهران مدرسه استثنايي وجود دارد و دانش‌آموزان معلول با شرايط جسمي خاص ديگر مجبور نيستند كه براي ادامه تحصيل مسافت طولاني را طي كنند. در اين مراسم سوسن كشاورز رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور طي چند سال گذشته در راستاي خدمات دهي مطلوب به دانش‌آموزان نابينا، كم بينا، ناتوان و كم توان، افراد داراي اختلالات رواني و جسمي خدمات مطلوبي را ارائه كرده است. معاون وزير آموزش و پرورش ادامه داد: اميد است با همكاري ساير سازمان‌ها و ارگان‌ها سطح كيفي اين خدمات را ارتقا دهيم. مدير آموزش و پرورش استثنايي شهرستان‌هاي استان تهران در جمع دانش‌آموزان معلول شهرستان‌هاي استان تهران اظهار داشت: هم‌اكنون 7 هزار و 419 دانش‌آموز استثنايي در 57 مركز با بهره‌گيري از هزار و 467 معلم و همكار آموزشي، اداري و توانبخشي در 27 منطقه شهرستان‌هاي تهران مشغول به تحصيل هستند. وي افزود: اين دانش‌آموزان در گروه‌هاي دانش‌آموزان نيمه شنوا و ناشنوا، نيمه بينا و نابينا، كم توان ذهني، داراي مشكلات يادگيري، داراي مشكلات رفتاري (اتيسم)، مشكلات جسمي حركتي، چند معلوليتي و تلفيقي (طرح فراگير) در مقاطع مختلف تحصيلي درس مي‌خوانند. مدير آموزش و پرورش استثنايي شهرستان‌هاي استان تهران بيان كرد: يكي از اهداف اين مديريت طراحي سيستم آموزشي و پرورش و توانبخشي است تا ناتواني‌هاي ذهني و جسمي كودكان استثنايي جبران شود و دانش‌آموزان بتوانند پس از گذراندن مراحل تحصيلي، موقعيت اجتماعي و اقتصادي مناسب شرايط خود را به‌ دست آورند. قره‌ خاني اضافه كرد: همچنين در بخش جنبي اين مراسم نمايشگاهي از دستاوردهاي دانش‌آموزان معلول و استثنايي شهرستان‌هاي استان تهران برپا شده است. مدير آموزش و پرورش استثنايي شهرستان‌هاي استان تهران عنوان كرد: در اين نمايشگاه 600 اثر و دستاورد دانش‌آموزان 14 مدرسه استثنايي استان تهران در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفته است.
نظر شما