جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۷۹۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
اجراي بيش از 280 ويژه برنامه فرهنگي هنري در هفته جاري؛
مراسم اختتاميه چهارمين سوگواره عاشورايي خورشيد و نيزه ها فردا 12 آذر برگزار مي شود؛ همچنين در کنار اين ويژه برنامه، مراکز فرهنگي هنري تهران ميزبان بيش از 280 برنامه ديگر نيز خواهند بود.

به گزارش شهر و به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، چهارمين سوگواره عاشورايي خورشيد و نيزه ها در دهه اول ماه محرم در بين هيئت هاي عزاداري دانش آموزي با هدف گسترش الگوي ديني سيره ائمه(ع) برپا و در حاشيه آن برنامه هاي فرهنگي مذهبي و سلسله نشست هايي با موضوع بررسي فلسفه قيام عاشورا و واقعه کربلا نيز برگزار شد.


همچنين در کنار اين ويژه برنامه، نشست از حقيقت تا ابديت، 14 آذر در فرهنگسراي ابن سينا، سمينار معماري حواس در باشگاه معماري تهران، 13 آذر در فرهنگسراي ارسباران، نشست در مکتب مولانا با حضور حبيب الله نبوي، 13 آذر در فرهنگسراي قبا، بزرگداشت شيخ مفيد، 13 آذر در فرهنگسراي سرو و کارگاه تفسير نهج البلاغه با عنوان صراط، 14 آذر در خانه فرهنگ وليعصر(عج) برگزار مي شود.


نمايشگاه هاي نقاشي هاي محرم در فرهنگسراي ارسباران، نقاشيخط با موضوع محرم در نگارخانه پرديسان، تذهيب و معرق آيات قرآن در فرهنگسراي رازي، عکس تعزيه خواني در فرهنگسراي خاوران و نمايشگاه وقايع ماه محرم و روز عاشورا به صورت مفهومي و نمادين با عنوان اعتکاف خون در فرهنگسراي بهمن، از 11 تا 17 آذر ماه در مراکز فرهنگي هنري پايتخت برپا خواهند بود.


همچنين نمايش فيلم بي خود و بي جهت تا پايان هفته در فرهنگسراي اشراق، فيلم همبازي تا پايان هفته در فرهنگسراي فردوس، نمايش و نقد مستند عشاق سينما در نشست يک عصر، يک مستند، 16 آذر در خانه فرهنگ نور و نمايش فيلم اختاپوس، از 11 تا 16 آذر در خانه فرهنگ پامچال و سينما چاپلين فرهنگسراي بهمن و 16 و 17 آذر در فرهنگسراي گلستان از جمله برنامه هاي سينمايي هفته جاري است.


علاقه مندان مي توانند براي دريافت فهرست کامل برنامه ها به پايگاه اينترنتيwww.farhangsara.ir مراجعه کنند و براي دريافت اطلاعات ويژه برنامه هاي هفته جاري و نشاني مراکز فرهنگي هنري شهر تهران با شماره 1837 تماس بگيرند.

نظر شما