جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۲
کد خبر: ۵۸۱۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲
در گفت‌وگوي شهر با دبيرکل کانون معلولان محلات مطرح شد:
به گفته دبير کل کانون‌هاي معلولان محلات تهران، دبيران اين کانون‌ها به جاي مشکل‌ها به راه‌حل‌ها مي‌انديشند و به دنبال تاثيرگذاري متفاوت براي رفع موانع موجود هستند.

ترانه ميلادي دبيرکل کانون‌هاي معلولان محلات شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به اينکه دو سال از آغاز فعاليت کانون‌هاي معلولان محلات شهر تهران مي‌گذرد، گفت: اين کانون‌ها براي جلب مشارکت شهروندان و ارتقاي سلامت اجتماعي تهران در خانه‌هاي سلامت با اساسنامه و آيين‌نامه مشخص تشکيل شده است.

 

وي با بيان اينکه اين کانون‌ها بستري است براي جلب مشارکت شهروندان در مسئوليت‌هاي اجتماعي و رسيدگي به نيازهاي شهروندان معلول افزود: هم اکنون 374 کانون معلولان در مناطق و محلات شهر تهران تشکيل شده است. اين کانون‌ها در سال اخير رشد بهتري داشته است و فعاليت‌هاي خوبي در زمينه آموزش و برنامه‌هاي فرهنگي و ورزشي در مناطق و محلات و يا به صورت مشترک و بين محله‌اي و بين منطقه‌اي انجام شده است.

 

به جاي مشکل‌ها به راه حل‌ها مي‌انديشيم

دبير کل کانون‌هاي معلولان محلات تهران با اشاره به کارکرد متفاوت اين کانون‌ها تصريح کرد: تجربه نشان داده است که مديريت شهري به تنهايي براي رفع موانع موجود در مورد معلولان نمي‌تواند کاري از پيش ببرد و ما در تلاشيم تا اعضا در قالب اين کانون‌ها به جاي مشکل‌ها به راه ‌حل‌ها بيانديشند تا تاثيرگذاري متفاوتي براي رفع موانع موجود داشته باشند. اکنون 374 کانون شهر تهران 6 هزار عضو دارند که همگي در اين راستا فعاليت‌هاي خود را به پيش مي‌برند.

 

بايد ناظر کار مسئولان شهري باشيم

وي افزود: در يک کار مشترک، اعضاي کانون يکي از محلات، بوستان‌هاي مناسب سازي شده در يک منطقه از شهر را مورد بازبيني قرار دادند که نتايج به دست آمده نشان داد نزديک به 95 درصد اين بوستان‌ها با استاندارد لازم مناسب‌سازي نشدند و غير قابل استفاده براي معلولان هستند. اين نتايج نشان مي‌دهد صرف انجام کار نمي‌تواند مثمر ثمر شود و در انجام کارها نيازمند نظارت مخاطب هستيم. به همين منظور بايد در کنار مسئولان شهري حضور داشته باشيم تا کارها بهتر و مفيدتر انجام شود.

 

نظر شما