جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۱
کد خبر: ۵۸۲۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲
مشاور معاون شهردار تهران از اعلام فهرست افراد واجد شرايط دريافت مجوز طرح ترافيک در ساعت 12 نيمه شب امشب خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، وحيد نوروزي افزود: در صدد هستيم تا صد در صد مجوزهاي جديد طرح ترافيک را تا پايان اسفند توزيع کنيم تا از اول فروردين صرفاً خودروهاي داراي آرم‌هاي جديد، مجوز ورود به محدوده طرح ترافيک را داشته باشند.

وي ارزيابي امتياز کسب شده از سوي متقاضيان را بر اساس 15 معيار پيش‌بيني شده در نظام امتيازدهي خبر داد و اظهار کرد: براي نخستين بار در سال جاري واگذاري اين مجوزها از انحصار عده‌اي خاص که به دليل سابقه دريافت هر سال آرم طرح ترافيک دريافت مي‌کردند، خارج شده است.

نوروزي مجموع امتيازات کسب شده را به عنوان معيار نهايي انتخاب افراد واجد شرايط دريافت مجوز طرح ترافيک عنوان و تصريح کرد: به اين ترتيب سهم قابل توجهي از مجموع مجوزها به شهرونداني تعلق گرفته که امسال براي نخستين بار است که آرم طرح ترافيک دريافت مي‌کنند.

ارائه مدارک از 15 دي تا 15 بهمن

وي در خصوص مجوز طرح ترافيک رسانه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌هاي دولتي، اتحاديه‌هاي حمل و نقل عمومي، انجمن‌ها و موسسات حمايت از بيماران خاص و معلولان و نيز بنياد شهيد، اعلام کرد: با اين گروه از متقاضيان حقوقي در خصوص تعداد سهميه تعيين شده براي ايشان تا پايان آذر  مکاتبه مي‌شود.

نوروزي نيمه نخست دي ماه را موعد پيش‌بيني شده به منظور اخذ مدارک و دريافت وجه متقاضيان حقوقي عنوان و اضافه کرد: شهرونداني که پذيرفته شده‌اند نيز از 15 دي تا 15 بهمن به مدت يک ماه فرصت دارند تا به مراجعه به دفاتر شهر الکترنيک، نسبت به ارائه مدارک خود اقدام کنند.

وي در خصوص نحوه دريافت وجه مجوز طرح ترافيک از سوي شهروندان نيز گفت: دريافت وجوه مجوزهاي دريافت طرح ترافيک از طريق پرداخت انيترنتي خواهد بود و امسال علاوه بر دريافت وجه، فرآيند ثبت نام، دريافت مدارک و توزيع آرم صد در صد به صورت مکانيزه انجام مي‌شود.


نوروزي مبناي امتياز افراد واجد شرايط دريافت آرم ترافيک را پاسخ‌هايي عنوان کرد که خود شهروندان هنگام ثبت نام از طريق ورود اطلاعات به سيستم اظهار کرده اند، عنوان کرد و افزود: بر اساس اعتمادي که به شهروندان عزيز داريم، اصل کار خود را بر اساس خود اظهاري متقاضيان قرار داده ايم.

 
وي با تاکيد بر اين که بر اين اساس ممکن است اطلاعات اعلام شده از سوي شهرونداني که واجد شرايط اعلام مي شوند با اسناد و مدارک آن ها مطابقت نداشته باشد، اظهار کرد: در اين صورت از صدرو آرم طرح ترافيک براي اين گروه از افراد که اطلاعات اعلام شده از سوي آن‌ها با مستندات ارائه شده از سوي ايشان مغايرت دارد، معذور خواهيم بود.

اضافه شدن 5 هزار مجوز جديد به سهميه جانبازان 

نوروزي از کاهش 10 درصدي سهميه آرم طرح ترافيک متقاضيان حقوقي به طور متوسط خبر داد و تصريح کرد: اين تصميم به اين دليل اتخاذ شده که با توجه به پيش بيني هاي به عمل آمده امسال 5 هزار مجوز جديد به تعداد آرم هاي روزانه و نيز 2 هزار مجوز جديد سهميه جانبازان عزيز اضافه شده است.

وي با ذکر اين نکته که حدود 70 درصد مجوزهاي طرح ترافيک به دستگاه هاي دولتي، اتحاديه هاي حمل و نقلي و نهادهاي حمايتي و رسانه ها تعلق مي گيرد، اعلام کرد: حدود 30 درصد ديگر نيز به شهرونداني که از قبل نسبت به ثبت نام اقدام کرده و اسامي آن ها ساعت 12 نيمه شب امشب اعلام مي شود، تعلق مي گيرد.

نوروزي عدم مراجعه حضوري متقاضيان حقيقي و نمايندگان متقاضيان حقوقي را مورد تاکيد قرار داد و اضافه کرد: تمامي مجموعه هاي حقوقي و اشخاص حقيقي که احياناً نسبت به تعداد سهميه و اعلام نتايج معترض مي باشند، مي بايست اعتراض خود را از طريق سايت ثبت کنند و از هر گونه مراجعه حضوري تحت هر عنوان به مرکز صدور آرم خودداري نمايند.

مشاور معاون شهردار تهران در امور محيط زيست در پايان خاطر نشان کرد: بدون ترديد محدوديت ورود خودروهاي شخصي به محدوده طرح ترافيک در کاهش آلودگي هواي هسته مرکزي شهر موثر بوده و در صورتي که اين طرح در محدوده مذکور اعمال نمي شد، وضعيت زيست محيطي مرکز شهر غير قابل تصور بود.

نظر شما