جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۹
کد خبر: ۵۸۲۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴
با تصويب شوراي عالي فرهنگي شهرداري تهران؛
مديرکل امورايثارگران شهرداري تهران از اجراي طرح مناسب سازي معابر براي جانبازان در 72 مسجد تازه تاسيس شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر ، احمدلو مدير کل امورايثارگران شهرداري تهران در اين باره گفت : شهرداري تهران در نظر دارد 72 مسجد در 72 نقطه شهر تهران بسازد که به پيشنهاد اداره کل امورايثارگران شهرداري تهران و تصويب شوراي عالي فرهنگي شهرداري مقرر شد اين مساجد بر اساس استانداردهاي مناسب سازي معابر براي جانبازان و معلولان ساخته شود.

 

عضو شوراي عالي فرهنگي شهرداري تهران با بيان اين که شهرداري با جديت برنامه هاي مناسب سازي معابر براي جانبازان را دنبال مي کند افزود : ساخت اين مساجد را مي توان از اقدامات مهم شهرداري تهران در اجراي طرح مناسب سازي معابر و اماکن شهر براي شهروندان با نيازهاي خاص قلمداد کرد.

 

وي ادامه داد: مناسب سازي محيط شهري براي برخورداري همه شهروندان از يک زندگي مطلوب از جمله مواردي است که به صورت يک استاندارد بين المللي در تمام کشورهاي دنيا اجرا مي شود.

 

احمدلو افزود: در همين راستا کلان شهر تهران نيز هم گام با رشد و توسعه شهري اقدامات موثري در زمينه مناسب سازي معابر براي جانبازان انجام داده که از آن جمله مي توان به احداث پارک ها و ورزشگاه هاي مناسب براي اين افراد ، رعايت استانداردهاي مناسب سازي در ساخت ساختمان هاي پرتردد شهري و تعبيه بالابرهاي مخصوص جابجايي افراد خاص در ايستگاه هاي مترو اشاره کرد.

 

به گفته مديرکل امور ايثارگران شهرداري تهران اکنون با ساخت اين 72 مسجد مطابق استاندارهاي مناسب سازي به نظر مي رسد مشکلات جانبازان تهراني به منظور تردد در مساجد سطح شهر تا حد زيادي مرتفع شود.

 

وي در ادامه اظهار داشت: مناسب سازي محيط شهري قبل از هر اقدامي نيازمند يکپارچگي و انسجام لازم در برنامه ريزي است که براي رسيدن به اين اهداف مي بايستي سازمان ها و دستگاه هاي مسئول و ناظر نيز مانند شهرداري تهران با هماهنگي و جديت طرح هاي مورد نظر را تا مرحله اجرا پيش ببرند.

 

احمد لو يادآور شد: اداره کل امورايثارگران نيز به سهم خود پي گير انجام اين امور در سطح شهر تهران است.

 

نظر شما