جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۸۳۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲
گزارش شهر از نمايش سالن‌هاي تهران/
كروكي، مرثيه‌اي براي يك دلقك و شب بخير مادر از جمله نمايش‌هايي است كه اين شب‌ها روي صحنه مي‌روند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي «شهر»، نمايش « مرثيه‌اي براي يك دلقك» به نويسندگي و كارگرداني رامين كهن در سالن كوچك تالار مولوي روي صحنه رفته است و 5 دي ماه هر شب ساعت 18:30 روي صحنه مي‌ماند.

 

در رابطه با مضمون اين نمايش مي‌توان گفت قصه از جايي شروع شد كه دختر زيباي پادشاه هرگز نمي‌خنديد. دلقكي لازم بود. دلقك از طناب سقوط كرد و شاهزاده خنديد و زيباتر شد و دلقك عاشق او. اما شاهزاده شرطي گذاشت. در واقع داستان نمايش فضاي افسانه‌اي و مايه‌هاي فانتزي دارد كه ويژه گروه سني بزرگسال است.

 

از جمله بازي دهندگان نمايش «مرثيه‌اي براي يك دلقك» را مي‌توان به كامران احمدزاده، بهار صدفي، بهار طاهري، پريا علي‌محمدي، مرضيه نادري و پريسا نعمتي مقدم اشاره كرد.

 

ديگر عوامل اين نمايش مينا ساوري به عنوان دستيار كارگردان، نوشين سيفي مدير توليد و برنامه‌ريز، محسن علي محمدي روايتگر، مهدي قومورلو طراح شخصيت عروسك، افسانه اعياني طراح رنگ‌بندي عروسك، سهيلا باجلان طراح مكانيزم عروسك، سهيلا باجلان و مهرنوش شريعتي سازندگان عروسك، و غيره هستند.

 

اين نمايش به مدت اجراي 40 دقيقه اجرا مي‌شود و بهاي بليت آن 6هزار تومان است. مخاطبان براي ارتباط با اين نمايش مي‌توانند با شماره‌هاي 61112669 و 09396881286 تماس حاصل كنند. 

 

شب بخير مادر در نياوران

 

نمايش «شب بخير مادر» به نويسندگي مارشا نورمن و به كارگرداني احسان فكاء از امروز در سالن گوشه فرهنگسراي نياوران روي صحنه مي‌رود و تا 10 دي ماه هم هر شب ساعت 19:00 به اجراي خود ادامه مي‌دهد.

 

اين نمايش روايتگر يك شب‌نشيني دو نفره است. جسي زني است چهل ساله كه انگيزه ادامه زندگي را به دليل بزهكار شدن پسرش و ترك وي از سوي همسرش از دست داده است. وي در حالي كه بيماري صرع رنج مي‌برد. مصمم است زندگي مادرش را سروسامان دهد ولي تلما مادرش تلاش مي‌كند تا او را از تصميمش منصرف كند.

 

نمايش «شب بخير مادر» را حميد احياء ترجمه كرده است و تهيه‌كنندگي آن بر عهده مهسا بافكاري است. از جمله عوامل ديگر نمايش شب بخير مادر» مي‌توان از جواد مرآتي به عنوان طراح صحنه ئ لباس، آنكينو دارش آهنگساز، علي فرح‌راد دستيار كارگردان و مدير توليد، حسين زارعي طراح گرافيك، علي سرور عكاس، رخساره شجاع‌الدين منشي صحنه و برنامه‌ريز، مصطفي ايزدي و مريم خرمي مديران صحنه، خسرو باباپور مدير تبليغات و روابط عمومي و نگين كتل در سمت امور هماهنگي اين نمايش نام برد.

 

«شب بخير مادر» به مدت 70 دقيقه اجر مي‌رود و مخاطبان براي دريافت بليت آن با بهاي 12هزار تومان با شماره‌هاي 22803631 و 09336947309 تماس حاصل كنند.

 

كروكي خانه هنرمندان

 

نمايش «كروكي» به نويسندگي مهدي كوشكي و كارگرداني سعيده اميرساعي هر شب ساعت 18:00 در سالن انتظامي خانه هنرمندان به روي صحنه مي‌رود و تا 8 دي ماه هم اجرا دارد.

 

بر اساس اين گزارش، سعيد چنگيزيان در اين نمايش به ايفاي نقش مي‌پردازد. از جمله عوامل «كروكي» مي‌توان به محمدحسن معجوني به عنوان سرپرست گروه و طراح نور، رضا قاضياني دستيار كارگردان، رضا موسوي و رضا قاضياني عكاس، مهدي شاه‌حسيني مدير صحنه، صالح تسبيحي طراح پوستر و بروشور و غيره اشاره كرد.

 

مدت اجراي اين نمايش 35 دقيقه است و مخاطبان براي دريافت بليت آن با بهاي 7هزار تومان مي‌توانند با شماره‌هاي 88310457 و 09190770432 تماس حاصل كنند.


نظر شما