پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۹
کد خبر: ۵۸۶۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
در بازديد اصفهاني‌ها از پروژه‌هاي منطقه 22 مطرح شد/
حدود 60 نفر از شهرداران شهرهاي استان اصفهان و مديران فني و عمراني استان سمنان با حضور در منطقه 22، از پروژه درياچه چيتگر همچنين مجموعه تفريحي گردشگري جوانمردان ايران و سراي محله گلستان شرقي بازديد کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، در اين برنامه مرادي شهردار منطقه که با تعدادي از معاونان و همکارانش در منطقه، اين هيئت را همراهي کرده بود، در خصوص منطقه و پروژه هاي جاري درآن بويژه مجموعه فراملي هزار و يک شهر بعنوان بزرگترين شهربازي خاورميانه و مجموعه هاي پشتيبان مکمل آن، معبر 9 کيلومتري چهارباغ، بوستان جوانمردان ايران همچنين آبشار تهران و درياچه چيتگر توضيحاتي کاملي ارائه کرد.

وي گفت:  درياچه چيتگر با 130 هکتار حوزه آبگير و 120 هکتار حوزه ساحلي در حال اجراست که حدود 95 درصد از عمليات احداث حوزه آبگير آن انجام شده و در حال گذراندن تست آبگيري و حوزه ساحلي آن نيز همزمان با حوزه آبگير در حال ساخت و شکل گيري است. اين درياچه بعنوان بزرگترين درياچه مصنوعي تهران، 3 جزيره با کاربري هاي تفريحي و خدماتي، فرهنگي و اجتماعي و ... دارد و در بهترين موقعيت از منطقه 22 با نمايي از آبشار بزرگ تهران در ضلع شمالي و بوستان جنگلي چيتگر در جنوب آن، تفرجگاهي گسترده براي شهروندان تهران خواهد بود که خواهان و نيازمند فضايي مناسب براي گذران اوقات فراغت و رفع خستگي هستند.

 

در ادامه اين بازديد، شهرداران مهمان با حضور در سراي محله گلستان شرقي و سرکشي به کلاسها و بخشهاي فعال در آن، از نحوه فعاليت سراهاي محله و ميزان حضور شهروندان در برنامه هاي ارائه شده توسط اين سراها اطلاع پيدا کردند. بوستان جوانمردان ايران نيز آخرين پروژه اي بود که 60 مهمان شهرستاني منطقه 22 از ان بازديد کردند.

 

در حاشيه اين بازديد، طباطبايي شهردار شهرستان جندق (از توابع خور و بيابانک واقع در استان اصفهان) با قدرداني از عملکرد شهرداري تهران در اجراي پروژه هاي کلاني همچون درياچه چيتگر، تونل اميرکبير و ... که طي حضور 2 روزه خود و همکارانش از آنها بازديد کرده بود گفت:  پروژه هاي جاري در تهران با نياز سنجي از شهروندان انجام شده و يا در حال انجام است و اين موضوع درخور تحسين و تقدير است و بحث مهمتر اين است که پروژه هاي پايتخت با بهره گيري از فن آوريهاي نوين و به روز دنيا در حال اجراست که ماندگاري و زيبايي آنها را بيشتر مي کند.

وي در خصوص درياچه چيتگر نيز گفت: پروژه عظيم درياچه چيتگر با مکان سنجي دقيق و عالي و با عملياتي بسيار پر حجم و چشمگير در حال انجام است و اگرچه نمي توان انتظار داشت، نظير چنين پروژه اي با اين وسعت در برخي شهرها و شهرستانها که دسترسي به امکانات کمتري دارند، اجرا شود اما دست کم مي شود از آن ايده و الگو گرفت. اميدوارم شهرداري تهران روال دعوت از شهرداران شهرها و شهرستانها را به منظور آموزش، الگو پذيري و ترويج ايده هاي خود در اجراي پروژه هاي کلان در ديگر شهرها ادامه دهد.

نظر شما