جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۸۷۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
برگزاري 21‌امين جشنواره پژوهش/
بيست و يکمين جشنواره پژوهش چهارم دي‌ماه در تالار علامه اميني کتابخانه مرکزي دانشگاه تهران برگزار شد و جالب آن‌که براي نخستين بار، تنها تعدادي از منتخبان جايزه گرفتند.

به گزارش گروه فرهنگي شهر، روال هر ساله بر اين است که کميسيون‌هاي تخصصي تشکيل مي‌شود و با توجه به ضوابط مندرج در آيين‌نامه معاونت پژوهشي دانشگاه، منتخبان مشخص مي‌شوند سپس در کميسيون داوري، همه منتخبان بررسي مي‌شوند و نتيجه، صورت‌جلسه شده و نتيجه براي دريافت جايزه نهايي به اساتيد اعلام مي‌گردد تا مدارک لازم و عکس و توضيحات مربوط به پژوهش‌هاي خود را به دبيرخانه جشنواره بفرستند تا مقدمات برگزاري جشنواره و اهداي جوايز انجام شود.


امسال نيز همين روال طي شد و دعوت‌نامه‌ها براي اساتيد و پژوهشگران برگزيده ارسال شد و اين بزرگواران ديروز به همراه خانواده‌ها و دوستان خود براي دريافت جوايز به دانشگاه تهران آمدند اما تا پايان مراسم نشستند و خبري از خواندن نام آنان نشد بدون نتيجه به منزل بازگشتند.


مرضيه يحيي‌پور از دانشکده زبان‌هاي خارجي پژوهشگر زبان روسي به عنوان پژوهشگر برجسته علوم انساني، تقي زهرايي صالحي پژوهشگر برجسته از دانشکده دامپزشکي، محمد رضايي از پرديس قم، مهدي اديب از گروه شيمي پرديس علوم، معصومه ملک پژوهشگر گروه زيست‌شناسي علوم، سيد مصطفي رضوي استاد و پژوهشگر دانشکده کارآفريني و تعدادي ديگر از استادان و پژوهشگران دانشگاه تهران، از جمله افرادي هستند که از سوي مسؤولان دانشگاه تهران حذف شده و افراد ديگري بدون احراز شرايط علمي، جايگزين اين افراد شدند.


پيگيري‌هاي خبرنگار ما حاکي است يکي از مسؤولان عالي‌رتبه دانشگاه با اعمال نظر شخصي، در آخرين دقايق، اقدام به تغيير ليست اساتيد و پژوهشگران برگزيده کرده و شخصاً روي اسامي آنان خط کشيده است و افراد ديگري که به وي و تيم هماهنگ با او در دانشگاه و دانشکده متبوعش نزديک بوده‌اند جايگزين اساتيد برگزيده کرده است.


گفته مي‌شود هيچ يک از اساتيدي که نام آنها حذف شده و به رغم دعوت قبلي، از دريافت جوايز خود بازماندند به علت حفظ وجهه علمي خود، هنوز حاضر به موضع‌گيري رسمي و اداري به اين اهانت نشده‌اند.


مسؤولان دبيرخانه جشنواره نيز تا کنون در قبال اين حق‌کشي آشکار سکوت پيشه کرده و از ارائه هر گونه توضيحي خودداري کرده‌اند.

نظر شما