جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۳
کد خبر: ۵۸۹۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ جزئيات سرقت مرگبار کيف زن سالمند در غرب تهران را تشريح کرد.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، سرهنگ عباسعلي محمديان اظهار داشت: سي ام مرداد امسال فوت مشکوک زني دريکي از بيمارستانهاي غرب تهران به کاراگاهان پليس آگاهي اطلاع داده شد.

 

در جريان بررسي ها مشخص شد زن 68 ساله به نام صغري در تاريخ 22 مرداد پيکر نيمه جان وي در غرب تهران کشف و از سوي اورژانس به بيمارستان منتقل شده بود اما به دليل شدت جراحات پس از 8 روز جان باخت.

 

وي افزود: با مرگ اين زن پرونده او با دستور بازپرس شعبه يکم دادگاه جنايي تهران در اختيار کاراگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. بررسي ها نشان داد همزمان با مرگ اين زن، کيف او که حاوي پول و مدارک بود نيز ناپديد شده و به احتمال قوي اين زن قرباني کيف قاپي شده است.

 

در شاخه ديگري از بررسي ها نيز ماموران دريافتند چند روز پس از اين حادثه کيف صغري از سوي يک رهگذر در اتوبان همت کشف شده است. با بررسي کيف مشخص شد پول و کارت عابر بانک اين زن به سرقت رفته است.

 

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ ادامه داد: با بررسي عابر بانک مقتول مشخص شد 20 روز پس از سرقت مبلغ 200 هزار تومان از عابر بانک وي برداشتن شده است. با کشف اين سرنخ فيلم دوربين هاي مدار بسته بانک مورد بازبيني قرار گرفت و کاراگاهان فردي که اقدام به برداشت وجه کرده بود را شناسايي کردند.

 

متهم 35 ساله به نام اشکان از دزدان سابقه دار بود که تاکنون 5 بار به اتهام کيف قاپي، سرقت و مواد مخدر دستگير و روانه زندان شد بود. او چند روز قبل ازاين جنايت با پايان يافتن دوره محکوميت خود از زندان آزاد شده بود.

 

سرهنگ محمديان با اشاره به عمليات پليس براي دستگيري کيف قاپ جنايت کار اظهار داشت: با شناسايي هويت قاتل روند رسيدگي به پرونده وارد مرحله تازه اي شد. کاراگاهان راهي خانه متهم شده و دريافتند او براي ترک اعتياد در يک کمپ مواد مخدر در جاده مخصوص کرج بستري شده است. در ادامه تيمي از ماموران راهي کمپ شده و متهم را دستگير و براي تحقيقات به اداره آگاهي منتقل کردند.

 

اشکان در بازجويي هاي اوليه منکر اين سرقت بود اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه به دليل مصرف شيشه حالت عادي نداشتم سوار موتور شده و در خيابان پرسه مي زدم. مادرم نيز به دليل ارتباطي که با يک دختر داشتم مرا از خانه بيرون کرده بود. در خيابان بهبودي متوجه زن سالمندي شدم و از پشت کيفش را سرقت کردم بعد از کيف قاپي نيز پول وعابر بانک مالباخته را برداشته و کيف را در اتوبان همت رها کردم.

 

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ در پايان خاطر نشان کرد: متهم بعد از اعتراف به اين قتل صبح امروز روانه دادسراي جنايي شد.

نظر شما