پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۹۰۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
با حضور شهردار و مسئولان منطقه 22/
عمليات بناي مسجد اعظم و مجتمع بزرگ فرهنگي ديني گيلاني هاي تهران طي مراسمي با حضور مسئولان و شهروندان در منطقه 22 کليد خورد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، اين مجموعه بزرگ فرهنگي ديني همجوار با بوستان خرگوش دره با مساحت 10 هزار متر مربع احداث مي شود تا سرانه هاي فرهنگي اجتماعي و مذهبي محدوده شمال غرب پايتخت يک گام ديگر به سوي تکميل بردارد.

حسين مرادي شهردار منطقه 22 در اين مراسم با استقرار در جايگاه سخنران گفت: با توجه به تدابير دکتر قاليباف شهردار تهران مبني بر توسعه فضاهاي کالبدي فرهنگي مذهبي شهر تهران، عمليات احداث 72 مسجد در پايتخت حدود 2 ماه پيش آغاز شد که از اين تعداد، 7 مسجد در منطقه 22 ساخته خواهند شد و امروز شاهد آغاز عمليات اجرايي يکي ديگر از اين مساجد هستيم. اميدواريم با همکاري و مشارکت شما در احداث هرچه باشکوهتر و بهتر آن، بزودي به بهره برداري برسد.

 

وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود خاطرنشان کرد: « منطقه 22 با سابقه شکل گيري حدودا 12 ساله، اکنون بعنوان قطب تفريحي گردشگري پايتخت شاهد اجرا و شکل گيري پروژه هايي است که عمدتا با کاربري فرا منطقه اي ساخته مي شوند و اجراي پروژه گسترده درياچه چيتگر با مساحت کلي 450 هکتار، مجموعه هزار و يک شهر با وسعت 140 هکتار و بزرگترين شهربازي خاورميانه با مساحت 50 هکتار از جمله اين پروژه هاست.

 

شهردار منطقه 22 با اشاره به اينکه فاز اول درياچه چيتگر تا بهار سال 92 آماده بهره برداري خواهد بود و تلاش فراواني به کار گرفته شده تا عمليات احداث بزرگترين شهربازي خاورميانه نيز در قالب پروژه اي مشارکتي در نيمه اول سال 92 به بهره برداري برسد، افزود: علاوه بر اين پروژه ها، بزرگترين مراکز خريد همچنين مراکز درماني نظير مجموعه مغز و اعصاب پروفسور سميعي، مجموعه هاي چشم پزشکي و ديگر تخصصهايي که موجب رفع نيازهاي درماني شهروندان تهراني مي شود نيز در منطقه 22 يا در حال احداث است و يا مراحل نهايي را براي احداث طي مي کند. احداث چنين مجموعه هايي به تکميل سرانه هاي مورد نياز شهروندان منطقه و حتي تهران بزرگ کمک خواهد کرد.

نظر شما