يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۴
کد خبر: ۵۹۰۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۴
کتاب‌هاي تازه انتشارات اميرکبير/
موسسه انتشاراتي اميرکبير کتاب‌هاي تازه‌اي چون «گلزار ادب» و «ياد سرمستان» را در فهرست کتاب‌هاي در دست انتشار و تازه منتشر شده دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، از جمله کتاب‌هاي در دست انتشار موسسه انتشاراتي اميرکبير، کتاب «گلزار ادب» است که به کوشش حسين مکي گردآوري شده است. اين کتاب به‌ زودي در شمارگان 1000 نسخه و با قيمت 18 هزار و 800 تومان توسط اين انتشارات منتشر خواهد شد.

اين موسسه انتشاراتي همچنين دوره چهار جلدي «امثال و حکم» علي‌اکبر دهخدا را در دست انتشار دارد. اين مجموعه چهار جلدي براي بيست و يکمين بار توسط انتشارات اميرکبير در شمارگان 1000 نسخه منتشر خواهد شد و قيمت دوره چهار جلدي آن 91 هزار و 500 تومان است.

دوره 9 جلدي «کشف الاسرار و عده الابرار» ابوالفضل رشيدالدين الميبدياز کتاب‌هاي زير چاپ موسسه اميرکبير است که براي نهمين بار در شمارگان 1000 نسخه منتشر مي‌شود و قيمت دوره کامل آن 288 هزار تومان است.

از کتاب‌هاي تازه منتشر شده انتشارات امير کبير نيز مي‌توان به «ياد سرمستان»، گزيده و بازنويسي مقتل امام حسين (ع)، تاليف درالفتوح ابن اعثم کوفي، به‌عنوان دومين شماره از مجموعه «بازنويسي واقعه» اشاره کرد. مترجم اين کتاب محمدحسين رجبي دواني و براي نخستين بار در سال جاري توسط انتشارات اميرکبير در 192 صفحه در شمارگان 3000 نسخه در قطع جيبي و با قيمت 3500 تومان منتشر شده است.

کتابي درباره علامه محمدتقي جعفري نيز به‌ عنوان نخستين شماره از مجموعه‌اي تحت عنوان «آشنايي با انديشمندان معاصر ايران» به کوشش فرزانه بشردوست براي دومين بار منتشر شده است. اين کتاب در 66 صفحه در شمارگان 1000 نسخه در قطع رقعي و با قيمت 1800 تومان انتشار يافته است.

«آسيا در برابر غرب» نيز عنوان کتاب ديگري است که به‌ تازگي توسط انتشارات اميرکبير براي دهمين بار منتشر شده است. مترجم اين کتاب داريوش شايگان است و کتاب در 312 صفحه در قطع رقعي و در شمارگان 1000 نسخه منتشر شده و قيمت آن 6800 تومان است.

در مجموعه «سخن پارسي» انتشارات اميرکبير، کتاب «سياستنامه (سيرالملوک)» خواجه نظام‌الملک طوسي به کوشش دکتر جعفر شعار، براي شانزدهمين بار منتشر شده است. اين کتاب، دومين کتاب از مجموعه سخن پارسي است که در 432 صفحه در قطع رقعي و با شمارگان 1500 نسخه، با قيمت 9400 تومان انتشار يافته است.

دومين جلد از کتاب «بينوايان» ويکتور هوگو با ترجمه حسينقلي مستعان نيز از کتاب‌هاي تازه منتشر شده انتشارات اميرکبير است که براي بيست و يکمين بار در 880 صفحه در شمارگان 1500 نسخه در قطع رقعي منتشر شده است. قيمت دوره دو جلدي «بينوايان» نشر اميرکبير 35 هزار و 800 تومان است.

نظر شما