جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۷
کد خبر: ۵۹۱۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۸
شهرداري منطقه 10 گفت: فاز اول عمليات مناسب سازي پياده روهاي خيابان امام خميني (ره) به روش خشکه چيني در پيشرفت با 95 درصدي قرار دارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 10 ، فرامرز عظيمي شهردار منطقه گفت: خيابان هاي منطقه به دليل عرض کم يک طرفه بوده و مشکلاتي را براي شهروندان ايجاد کرده است. بر همين اساس تعريض خيابان امام خميني (ره) و گذر آن از اين منطقه نقش اساسي در رفع ترافيک منطقه دارد و علاوه بر آن مسير پياده رو در قالب چهار مسير عبور نابينايان، مسير عبور معلولان، عبور دوچرخه و همچنين فضاي سبز طراحي شده که در طول مسير محل هايي با نصب مبلمان شهري براي استراحت عابرين در نظر گرفته شده است.

 

شهردار منطقه 10 تصريح کرد: فاز اول اين طرح با اجراي 1200 متر مربع پياده روسازي ، 540 متر نهر سازي، 2300 متر نهر وتک جدول، 550 متر فضاي سبز و ... رو به اتمام است.

 

عظيمي به نوسازي شبکه تاسيسات شهري در طول اين مسير اشاره کرد و ادامه داد:به دليل قدمت بهره برداري از اين شبکه و افزايش تراکم جمعيت مسکوني و تجاري و تغيير الگوي مصرف در طول اين مسير و محل هاي اطراف آن و نيز تعريض وضع موجود نوسازي شبکه تاسيسات شهري در دستور کار قرار گرفته که با همکاري شرکت هاي بهره بردار آب و فاضلاب، گاز و مخابرات در دست اجراست. هم اکنون جابجايي تاسيسات گاز و آب در هر دو ضلع شمال و جنوب به اتمام رسيده است.

 

وي با اشاره به اتمام فاز نخست پروژه تعريض خيابان امام خميني (ره) تا پايان بهمن ماه گفت: فاز اول پياده روسازي و تعريض خيابان امام خميني (ره) حد فاصل خيابان کارون تا خيابان جيحون تا بهمن ماه سال جاري به اتمام مي رسد. فاز دوم اين طرح نيز حد فاصل خيابان کارون تا بزرگراه شهيد نواب صفوي تا شهريور سال آينده تکميل و به پايان خواهد رسيد.

 

همزمان با اجراي طرح تعريض خيابان امام خميني (ره)، براساس بخشنامه جديد معاونت فني و عمراني شهرداري تهران از اوايل سال جاري تمهيدات و برنامه هاي لازم براي مناسب سازي محوطه و بهسازي معابر و حاشيه هاي خيابان امام خميني (ره) حد فاصل بزرگراه شهيد نواب صفوي تا بزرگراه يادگار امام (ره) در دو ضلع شمال و جنوب در مسيري به طول 1200 متر شامل ( عمليات عمراني زير سازي، جدول گذاري، هدايت و دفع آب هاي سطحي، پياده روسازي، احداث مسير دو چرخه، نهرسازي، روشنايي معابر، نوسازي آسفالت و ... ) در دستور کار منطقه قرار گرفته و در دست اجراست.

نظر شما