يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۱
کد خبر: ۵۹۱۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
اعتبار اختصاص يافته به تهران کمتر از ري است/
معاون برنامه ريزي و توسعه شهري شهرداري تهران گفت : از ميان مناطق پهنه جنوب ، منطقه 20 داراي بالاترين تخصيص بودجه است و حداکثر تفاوت بودجه اختصاص داده شده بين مناطق 22 گانه تهران از 2 برابر بيشتر نمي‌شود.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر ، سيد مناف هاشمي امروز با حضور در جلسهامروز شوراي شهر که در منطقه 20 برگزار شد با اشاره به اظهارات حمزه شکيب که گفت10 تا 20 برابر اعتبارات صرف شده در منطقه 20 در شمال تهران هزينه مي شود اظهارداشت: اختلاف بودجه مناطق 22 گانه از 60 تا 120 ميليارد تومان است که به تناسب بزرگي وکوچکي منطقه و شاخصه هاي آن ها اختصاص داده شده است . 10 تا 20 برابر بودن اعتبار يعنيدر يکي از مناطق در تهران 1500 ميليارد تومان هزينه شده است که اين گونه نيست.

ويهمچنين با اشاره به اظهارات شکيب در خصوص صرف اعتبار 130 ميليارد توماني براي احداثزيرگذر قيطريه و منطقه اي خواندن اين پروژه تشريح کرد : زير گذر قيطريه از اجزاي پروژهصدر- نيايش است . نمي توان اين پروژه را بدون احداث رمپ و لوپ اجرا کرد . بيشترين طولمسير بزرگراه امام علي (ع) نيز که 3 هزار ميليارد بابت عمليات عمراني و تملک آن هزينهشده است از مناطق کم برخوردار مي گذرد .

براساس اين گزارش ، مهدي چمران ، رئيس شوراي شهر نيز در ادامه اظهار داشت : بزرگراه امامعلي (ع) نيز فرامنطقه اي است که داراي تعدادي رمپ و لوپ است . زيرگذر قيطريه نيز جزوپروژه صدر - نيايش محسوب شده و پروژه اي منطقه اي نيست .

معاونحمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران نيز در تاييد اظهارت مناف هاشمي گفت : فکر مي کنمدر عنوان کردن 20 برابري جاي يکي دو صفر جا به جا شده باشد .

تشکريهاشمي با اشاره به برخي پروژه هاي شهرداري در مناطق جنوبي تهران گفت : بزرگراه هايآزادگان، امام علي(ع) ، صياد شيرازي و خط 3 مترو تهران همه در مناطق جنوبي است . بيشترينايستگاه هاي مترو نيز در مناطق جنوب و مرکز در حال رشد است و شهر تهران به سمت عدالتحرکت مي کند.

ويهمچنين افزود: مجموعه دفع زباله کهريزک که از سال هاي دور به زباله دان تهران تبديلشده بود با اقدامات شهرداري تهران به سمت آباداني حرکت مي کند و اين گونه اظهارات درخصوص فعاليت‌هاي شهرداري کم لطفي است .

همچنيناحمد مسجد جامعي نيز در خصوص اعتبار اختصاص يافته به منطقه 20 گفت: اعتبار اختصاص يافتهبه تهران کمتر از ري است.

نظر شما