جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۸
کد خبر: ۵۹۲۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
معاون فني و عمراني شهرداري منطقه يک گفت: مسير گردشگري دربند حدفاصل ميدان سربند تا کوهپايه براي معلولين بازسازي و مناسب سازي شد.

‌به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک محمد شيري گفت : با توجه به نقش پياده روي در ارتقاء سطح سلامت و ايجاد شادابي و نشاط در ميان شهروندان و امکان استفاده مناسب براي همه اقشار جامعه، مناسب سازي و ساماندهي پياده رو و سواره رو خيابان دربند در دستور کار مديريت شهري منطقه قرار گرفت.


وي افزود: اين پروژه با هزينه اي بالغ بر 20 ميليارد ريال از ميدان سربند تا ميدان کوهپايه به مساحت بيش از 4 هزار 700 متر مربع شامل پياده رو و سواره رو مناسب سازي شده و با در نظر گرفتن شيب تند مسير، پياده روها به صورت پله اي اجرا و اصول ايمني معلولين حرکتي نيز رعايت شده است.


شيري تصريح کرد: اين مسير به صورت آسفالت و کفپوش ساده بوده که در عمليات اجرايي پياده رو و سواره رو بازسازي شده ودر کنار پياده رو شرقي مسيرحرکت ويلچر براي معلولين حرکتي با استفاده از سنگ گرانيت اجرا و در پياده رو حاشيه رودخانه از 27 پايه چراغ براي روشنايي استفاده شده است.


به گفته وي باتوجه به ميزان بالاي بارندگي در محدوده دربند اجراي شيب مناسب و کنترل هر چه بيشتر آبهاي سطحي محدوده نهر عرضي در مسير سواره رو احداث شده تا بتوان آب را در جهت مسير رود خانه هدايت کرد.

نظر شما