جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۸
کد خبر: ۵۹۴۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۲
انتقادهاي كوشكي به جشنواره فيلم فجر/
كوشكي گفت: فجر كلكسيون ضدارزش است و تلويزيون هم شبيه برنامه‌هاي ماهواره شده است.

به گزارش شهر و به نقل از ايسنا، محمد صادق کوشکي عضو هيات علمي دانشگاه تهران که شامگاه اول بهمن ماه در آستانه‌ي جشنواره‌ي فيلم فجر سخن مي‌گفت، ادامه داد: بخش اعظمي از جشنواره فجر در سال‌هاي گذشته با به نمايش گذاشتن بي‌حيايي‌، بي‌حجابي‌ و رفتارهاي خلاف عفت، اخلاق و توهين و اهانت به نظام سپري شده است.

 

وي همچنين ابراز عقيده کرد: حتي گاهي اوقات هر کس که بيشتر به نظام توهين مي‌کند، بيشتر تحويل گرفته مي‌شود و حتي به او جايزه نيز مي‌دهند.

 

کوشکي با اشاره به اينکه سال گذشته از چهره‌هايي تجليل به عمل آمد که از بنيانگذاران سينماي ضد اخلاق بودند، ابراز عقيده کرد: جشنواره فجر کلکسيون ارزش‌هاي ضد انقلابي و اسلامي شده است. با آنکه گفته‌اند، اين دوره مي‌خواهند بازبيني کنند اما به نظرم اميدي نيست که رويه بهتري پيدا کند.

 

وي با خواندن شعري با اين عنوان که «ما را به خير تو اميد نيست، شر مرسان‌» گفت:اميدوارم در جشنواره فجر امسال، فيلم ضد نظام در آن حضور نداشته باشد.

 

وي ادامه داد: در 20 سال گذشته جشنواره‌هاي فجر پاتوقي براي فحشا بوده‌اند و گاهي که به سينماهاي ويژه جشنواره مي‌رويم از اينکه اينجا سينماي جمهوري اسلامي است، نااميد مي‌شويم و حس مي‌کنيم وارد يک جشنواره اروپايي شده‌ايم.

 

اين منتقد با باين اينکه جشنواره‌ها قرار بود محلي باشد که انقلاب هنرش را همه ساله به نمايش گذارد‌، افزود:‌البته مسئولان گفته‌اند که امسال قرار است جشنواره‌ها بهتر برگزار شود.

 

کوشکي در بخش ديگري از سخنان خود درباره برنامه‌هاي تلويزيون گفت: در حال حاضر برنامه‌هاي تلويزيون شبيه برنامه‌هاي ماهواره شده است، بايد خودمان و خانواده‌هايمان را طوري تربيت کنيم که در اين محيط ويروس پرور سرما نخورند!

 

وي به يکي از برنامه‌هاي پخش شده از تلويزيون نيز اشاره کرد و گفت: چند روز پيش مجري يکي از کانال‌هاي تلويزيوني جمهوري اسلامي مي‌گفت «بسيجي‌هايي که در زمان جنگ حقوق نمي‌گرفتند و به جنگ با دشمن مي‌رفتند بسيجي‌هاي خوبي بودند!» اين حرف‌ها را که بي بي سي با اين صراحت مي‌گويد،‌ پس لابد بسيجي‌هاي الان همگي بد هستند!

 

کوشکي با بيان اينکه چندي پيش نيز در يکي از برنامه‌هاي تلويزيون زشت‌ترين اهانت‌ها به يک جريان ارزشي شد تصريح کرد: به نظرم بايد کمتر تلويزيون ببينيم و بيشتر مطالعه کنيم.

نظر شما