جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۹۵۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
در جلسه امروز شوراي شهر مطرح شد/
در جلسه امروز شوراي شهر ضمن ارائه بودجه سال 92 توسط شهردار به شورا، اعضا نظرات خود را پيرامون هزينه حضور دولت در تهران بيان کردند.

به گزارش شهر، حمزه شکيب در جلسه امروز شوراي اسلامي شهر گفت: مردم تهران انتظار دارند دولت علاوه بر پرداخت هزينه 50 درصدي سهم خود به مترو ، هزينه حضور خود در شهر تهران را نيز را پرداخت کند. در حالي که اين مردم تهران هستند که در اين ترافيک و آلودگي هوا تنفس مي کنند درست نيست که وجهي از اين باري را که به آنها عمال مي شود را دريافت نکنند.

 

وي تصريح کرد : به عنوان نماينده مردم از دولت درخواست داريم تا پايان سال جاري مابقي پول هاي مانده خود را به شهرداري تهران بدهد .

 

وي در ادامه اظهار کرد : 12 هزار و 700 ميليارد تومان در تهران درآمد داريم. در عين حالي که يقين دارم ، شهرداري تهران تمام توانش را براي سلامت اين درآمد به کار مي گيرد و شخص شهردار نيز بر اين مساله دقت نظر دارد اما مي خواهم دقت مضاعفي در اين خصوص صورت گيرد .

 

شکيب در ادامه اظهار کرد : درخواست مي کنم که در بودجه سال آينده مکانيزم و سيستمي قرار گيرد تا اين کنترل ها بيشتر شود .

 

وي با بيان اين که پروژه بزرگي مانند صدر- نيايش ، کار بزرگي است که شهرداري تهران انجام مي دهد، گفت : چنين پروژه اي را دست افرادي داديم که هم توانمند هستند و هم کار را به خوبي انجام مي دهند؛ خوشبختانه صرفه جويي هايي نيز داشته ايم، عقب افتادگي مان نيز در اين پروژه موجه است، چنين مسائلي در پروژه هاي بزرگ پيش مي آيد و البته قابل پيش بيني نيز نبوده است .

 

وي خاطر نشان کرد : در عين حال که پروژه هاي بزرگ به خوبي انجام مي شود انتظار داريم پروژه هاي کوچک در مناطق نيز به عهده پيمانکاران و مشاوران مجرب و متخصص گذاشته شود، توان مهندسي ما بالاست و بايد پروژه ها را به کساني بدهيم که تخصص بالايي دارند.

 

شکيب در ادامه اظهارات خود به لزوم تمرکز به بخش نرم افزاري به ويژه در حوزه شهرسازي تاکيد کرد و گفت: با کمک شهرداري تهران ، طرح تفصيلي تدوين و در نهايت تصويب شد اما در نماهاي شهري ناهنجاري هايي به وضوح وجود دارد که بايد کنترل هايي بر روي آن انجام شود تا لذت بصري را نصيب شهروندان کند .

 

وي در ادامه با اشاره به مساله مديريت بحران اظهار کرد: در برنامه هاي تدوين شده به زمان بحران و يا بعد از آن تاکيد شده است اما خواهش من اين است که همان نگاه کشورهاي توسعه يافته را داشته باشيم و اعتبارات و بودجه را به سمت پيشگيري بحران حرکت دهيم.

 

در ادامه رئيس کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر گفت: از دکتر قاليباف و همکاران ايشان که بودجه را به موقع به شوراي شهر تحويل دادند سپاسگذارم و اميدوارم ما نيز در اسرع وقت ، کار بررسي و تصويب بودجه را انجام دهيم .

 

طلايي افزود : بدهکاري دولت از بابت درآمدهاي سوخت و جرائم به شهرداري ها ، 4 هزار و 700 ميليارد تومان است که اين مبلغ وابستگي به نفت ندارد و درآمد پايدار است .

 

وي تصريح کرد : اين مبلغ بايد در 2 سال گذشته به شهرداري ها داده مي شد که 1200 ميليارد تومان آن نيز مربوط به شهرداري تهران است .



نظر شما