يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
معاون خدمات شهري شهرداري تهران: برق کارخانه توليد برق را با توانايي توليد 2مگاوات برق از 300تن زباله در روز را به وزارت نيرو مي فروشيم.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، مجتبي عبداللهي در نشست خبري خود با اشاره به توليد زباله در شهر تهران گفت: روزانه 7 تا 8 هزار تن زباله در تهران توليد مي‌شود به گونه اي که بايد در بحث زباله و شيرابه فرهنگ سازي در زمينه تفکيک زباله تر و خشک از منازل صورت گيرد.

 

معاون خدمات شهري شهرداري‌تهران گفت: ميزان توليد زباله در جهان 450گرم در روز براي هر فرد است ولي در کشور ما اين ميزان به 800گرم تا يک کيلو مي رسد. اگر هر خانواده در طول يک روز زباله کمتري توليد کند، اين به معني کاهش 25 درصدي توليد زباله در روز است.

 

وي با اشاره به ساخت تصفيه خانه اي براي زباله در شهر تهران افزود: زباله شهر تهران در طول 50سال گذشته به کهريزک انتقال پيدا مي کرد ، اين موضوع شيرابه زيادي را ايجاد مي کند اما در حال حاضر توانايي تفکيک زباله در کارخانه کهريزک به 8 تا 9 هزار تن رسيد به گونه اي که هيچ زباله اي را بدون پردازش دفن نمي کنيم.

 

عبداللهي با اشاره به افتتاح آزمايشي تصفيه خانه کهريزک در آراد کوه گفت: اين تصفيه خانه با گنجايش هزار و 400 مترمکعب تصفيه آب در هفته آينده به بهره برداري مي رسد که طي فرآيندي در 21مخزن تبديل به آب تصفيه مي‌شود تا در فضاي‌سبز کهريزک استفاده شود. از مابقي شيرابه ها نيز کمپوست تهيه مي شود.


عبدالهي خاطرنشان کرد: اين پروژه با همکاري دانشگاه تهران انجام پذيرفته است و تنها تصفيه‌خانه در خاورميانه است که 21حوضچه دارد. اين تصفيه خانه در زميني به مساحت 3هکتار و با هزينه اي بالغ بر 8ميليارد تومان احداث شده است.

 

وي درباره کارخانه توليد برق از زباله افزود: گرچه محدوديت هايي داشته ايم اما تاکنون قطعات را تامين کرده ايم به گونه اي که توانايي توليد 2مگاوات برق از 300تن زباله را در روز داريم. همچنين الکتريسيته توليدي را به وزارت نيرو به فروش مي رسانيم.

 

معاون خدمات شهري شهرداري‌تهران تصريح کرد: تا ارديبهشت ماه کارخانه سوزاندن زباله خشک در کهريزک را با توليد 2مگاوات برق در فاز اول با 200تا300تن زباله را در دستور کار قرار داده ايم. قطعات توليدي را از کشور چين تامين کرده ايم و مي توان اين موضوع را انقلابي در کشور در اين زمينه دانست.

 

عبداللهي تصريح کرد: در حوزه ساماندهي مشاغل نيز 3مرکز خريد و فروش خودرو در جمعه آينده به صورت رسمي به بهره برداري مي رسد.

 

وي با اشاره به ايجاد چندين مرکز خريد و فروش در سطح شهر تهران افزود: مرکز فروش موتورسيکلت، مرکزي براي فروش لوازم خانگي و جمعه بازار فروش لپ تاپ هم در دستور کار قرار دارد.

 

معاون خدمات شهري شهرداري‌تهران گفت: شيميايي فروشان نيز به طور کامل از ناصرخسرو در حال انتقال هستند و درخصوص انتقال پرنده فروشان هم اقدامات خوبي انجام گرفته است.

 

وي تصريح کرد: مبارزه با جانوران موذي، نورپردازي پل هاي عابرپياده و ايجاد سرويس هاي بهداشتي پرتابل از ديگر برنامه هاست.

 

معاون خدمات شهري شهرداري تهران در مورد ترافيک خيابان 17شهريور اظهار داشت: تردد در اين خيابان همانند گذشته است به‌گونه‌اي که خودرو‌ها از پشت کارخانه برق وارد خيابان 17‌شهريور مي‌شوند و اين روند تا بازگشايي اتوبان امام علي(ع) ادامه خواهد داشت اما ترافيک اين محدوده و خيابان مجاهدين اسلام ارتباطي به پياده راه سازي در اين خيابان ندارد.

نظر شما