جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۹۵۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
گزارش شهر از آخرين وضعيت آلودگي هوا/
شاخص کيفيت هواي تهران امروز صبح در شرايط سالم قرار دارد.

به گزارش گروه مديريت شهري شهر،باران صبگاهي امروز موجب شد تا تهران نفس بکشد و شهروندان بارديگر بتوانند در اين روزهاي آلوده، هواي تازه استشمام کند.

 

شاخص کيفيت هوا امروز صبح با ميانگين 88 در حد استاندارد و در شرايط سالم قرار دارد.اين شاخص ديروز صبح با ميانگين 102 در شرايط ناسالم بود.

 

بر اساس اطلاعات رسيده از ايستگاه­هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران از ميزان غلظت تمام آلاينده­ها نسبت به روز گذشته در همين ساعت کاسته شده است.

 

به اين ترتيب ميانگين غلظت تمام آلاينده ها به غير از ايستگاه­هاي شهرداري منطقه 11 ، پارک رازي ، پارک شکوفه ، پارک قائم ، شهرداري منطقه 15 وفرمانداري شهرري به لحاظ آلاينده ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون در سايرايستگاهها در حد مجاز بوده و شاخص کيفيت هوا هم اکنون در شرايط سالم است. گزارش هواشناسي حاکي از آسماني کمي تا قسمتي ابري با احتمال بارش پراکنده است. به اين ترتيب انتظار مي­رود شاخص کيفيت هوا تا ساعات ظهر به غير از مناطق پرتردد و شلوغ در ساير نقاط شهر در شرايط سالم باقي بماند.

 

اکنون آلاينده ذرات معلق کمتر از دو ونيم ميکرون اصلي ترين آلاينده هوا شهر است.

 

افزايش احتمال علائم تنفسي در افراد حساس، تشديد بيماري قلبي و ريوي ، مرگ و مير زودرس در افراد مبتلا به بيماريهاي قلبي، ريوي و افراد مسن اثرات بهداشتي آلاينده ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون در شرايط ناسالم براي گروههاي حساس است.

 

توصيه مي شود درشرايط ناسالم گروههاي حساس، افراد مبتلا به بيماري‎هاي قلبي و ريوي ، سالمندان و کودکان بايد فعاليت هاي طولاني مدت در فضاي باز را کاهش دهند.

 

 

نظر شما