جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۷
کد خبر: ۵۹۵۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
حمزه زاده در برنامه هفت نسبت به برخي صحبت ها و حاشيه سازي عده اي عليه حوزه هنري گلايه کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي شهر، محمد حمزه زاده در برنامه هفت شب گذشته، در ابتداي صحبت‌هايش با بيان اينکه گلايه‌اي بکنم از برنامه هفته گذشته شما که به بهانه نقد و بررسي يکي از فيلم‌هاي اکران شده، کارگردان فيلم لا به لاي حرف هايش اهانت هايي را در حق حوزه هنري روا داشت، گفت: هر چند ايشان در مصاحبه هاي مطبوعاتي‌اش به ادب و تربيت خانوادگي اش افتخار مي کند، ما و بينندگان برنامه، نشانه اي از نزاکت و ادب نديديم. گلايه من اما از ايشان نيست چون توقع زيادي از آن آقا نداريم. توقع از شماست که به عنوان مجري اجازه ندهيد که هر کسي هر تعبير بي ادبانه اي را در حق ديگران به کار ببرد.

 

وي در واکنش به صحبت‌هاي علي وزيريان ادامه داد: اما در باب صحبت‌هاي آقاي وزيريان چند نکته هست که گفتنش را لازم دانستم. با اين که ايشان چندين بار در رسانه ها يادداشت هاي ريز و درشت درباره حوزه هنري منتشر کرده‌اند، جواب ما خاموشي بوده است.

 

اين مدير حوزه هنري بر حق حوزه در انتخاب فيلم براي نمايش در سينماهاي خودش تاکيد کرد و افزود: البته شما هم به درستي اشاره داشتيد؛ اما خوب است آقاي وزيريان تکليف خودشان را لااقل با خودشان روشن کنند. بالاخره متقاضي اکران فيلمشان در سينماهاي حوزه هستند يا نه؟ اگر هستند، مشخصا چه اقدامي براي ارتباط با حوزه کرده‌اند؟ اين نقل را از کجا آورده‌اند؟ آنچه مي‌دانم، پخش‌کننده فيلم ايشان به همکاران ما مراجعه کرده اند و مطابق روال حاکم بر حوزه، جوابشان اين بوده که اجازه بدهند نظر شوراي کارشناسي اکران حوزه نظر بدهند.

 

وي افزود: شوراي اکران حوزه چه زماني فيلم را ديده که نظري درباره آن بدهد؟ ايشان اشاره کردند که با آقاي خاموشي مذاکره داشته‌اند. آقاي خاموشي کي در امور اکران حوزه دخالتي داشته‌اند که در اين باره با ايشان صحبت شده؟ آن هم که دست کم به قول خودشان يک سال پيش اتفاق افتاده است.

 

حمزه زاده با اشاره به اينکه ضمنا آقاي وزيريان اشاره نکردند که اين فيلم را با سرمايه کجا ساخته اند، گفت: لازم است اشاره کنم که فيلمنامه اين فيلم به حوزه هنري ارائه شد که همکاران من به دلايل فني و کيفي موافق سرمايه‌گذاري براي ساخت آن نبودند. آقاي خاموشي با سعه صدر هميشگي‌شان اجازه دادند فيلم با سرمايه يکي از موسسات زيرمجموعه سازمان تبليغات ساخته شود. حالا منصفان ببينند که کسي که تا به حال همه فيلم‌هايش با سرمايه حوزه هنري و سازمان تبليغات ساخته شده، چه سلوکي را با اين نهاد در پيش گرفته است.

 

معاون هنري حوزه هنري در پايان صحبت‌هاي خود درباره فيلم هاي تحريمي با بيان اينکه سخن آخر اين که آقاي نوروزبيگي همين روزها مصاحبه‌اي کرده اند و تحريم حوزه را هم تکذيب کرده‌اند، اظهار داشت: به نظر شما و بينندگان فهيم اين برنامه، رفتار اين آقا براي اين نيست که فيلم خودش را به فهرست فيلم‌هاي موسوم به تحريمي بچسباند؟ چرا که ايشان همين چند روز پيش يادداشتي را با عنوان زنده‌باد تحريم منتشر کردند و اقدام حوزه را موجب بالاتر رفتن فروش فيلم‌ها دانستند. البته اين هم که يک سوءتفاهم بزرگ است که فيلم‌هايي که روي خودشان اسم تحريمي گذاشتند، پرفروش بودند! من گمان مي کنم همه ما بايد از سرنوشت فيلم هايي که سعي کرده اند با حاشيه‌سازي براي خودشان مشتري جلب کنند و شکست خورده‌اند، عبرت بگيريم.

  

نظر شما