جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۹۶۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹
رهبر معظم انقلاب با بيان اينکه هر حرکت اختلافي در ميان ملت هاي مسلمان يا درون کشورهاي اسلامي بازي در زمين دشمن است، تاکيد کردند: امروز غربي ها براي حضور مجدد در زندگي مردم آفريقا حرکت تازه اي را شروع کرده اند.

به گزارش شهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، در خجسته سالروز ميلاد سراسر نور پيامبر رحمت، حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص) و فرزند گرامي ايشان، حضرت امام صادق (ع)، جمعي از مسئولان نظام، ميهمانان خارجي شرکت کننده در بيست و ششمين کنفرانس وحدت اسلامي، سفراي کشورهاي اسلامي و قشرهاي مختلف مردم امروز با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند.


رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار ضمن تبريک هفدهم ربيع الاول سالروز ميلاد پيامبر اعظم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، اتحاد اسلامي را يک شعار مقدس و وحدت ميان امت اسلامي را مهمترين پيام رسالت نبي مکرم اسلام (ص) دانستند و با اشاره به حرکت بيداري اسلامي در دنياي اسلام بويژه در شمال افريقا، آن را بخشي از تحقق وعده الهي دانستند و تأکيد کردند: امروز اصلي ترين سياست دنياي استکبار براي مقابله با بيداري اسلامي، ايجاد اختلاف و به جان هم انداختن مسلمانان در کشورهاي اسلامي است ، بنابراين وظيفه خطير نخبگان ديني، سياسي و دانشگاهي جهان اسلام تشريح طراحي دشمن براي امت اسلامي و تلاش جدي براي تحقق شعار اتحاد اسلامي است.


حضرت آيت الله خامنه اي، ‌ماه ربيع الاول را بواسطه ميلاد پيامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع)، بهار زندگي و حيات خواندند و خاطرنشان کردند: گرامي داشتن اين ميلاد بزرگ، فقط به جشن و شادي صرف نيست بلکه دنياي اسلام بايد رابطه معنوي، قلبي و عاطفي خود را با نبي مکرم (ص) روز به روز تقويت کند.


ايشان يکي ديگر از ضروريات گراميداشت هفدهم ربيع الاول را تبعيت امت اسلامي از دستورات پيامبر اسلام (ص) دانستند و افزودند: مسلمانان بايد دستورات آن بزرگوار را در زندگي خود پياده و در مسير دستورات ايشان براي تربيت فردي و اجتماعي و رفتار سياسي در جامعه، حرکت کنند.


رهبر انقلاب اسلامي شرايط دنياي اسلام را براي پيروي عملي از دستورات حضرت خاتم النبيين (ص) را بواسطه آغاز حرکت بيداري اسلامي، مهيا و آماده خواندند و تأکيد کردند: بعد از دهها سال فشار و سلطه غربيها بر دنياي اسلامي، اينک مسلمانان احساس مي کنند که اسلام، زمينه ساز تحقق عزت، سربلندي و استقلال آنها است و همه آرزوهاي امت اسلامي، ‌مي تواند به برکت اسلام برآورده شوند.


حضرت آيت الله خامنه اي، شکل گرفتن احساس تواناييِ ايستادگي در مقابل استثمار و استکبار دولتهاي غربي در ميان مسلمانان و وادار کردن غربيها به عقب نشيني را از برکات بيداري اسلامي برشمردند و افزودند: بيداري اسلامي که سي و چهار سال قبل در ايران آغاز شد و اکنون در دنياي اسلام در حال گسترش است، از نشانه هاي تحقق وعده الهي و حرکت به سمت پيروزي است.


ايشان خاطرنشان کردند: دنياي استکبار از همان ابتداي حرکت بيداري اسلامي تلاش کرده است تا در مقابل آن مشکل و سد ايجاد کند اما اگر مسلمانان به خداوند متعال توکل کنند و عزم جدي براي حرکت رو به جلو داشته باشند، سد دشمنان، قطعاً مانع حرکت دنياي اسلام نخواهد شد و آنان گام به گام به پيروزيهاي بيشتري خواهند رسيد.


رهبر انقلاب اسلامي، ايجاد اختلاف و مشغول کردن مسلمانان به يکديگر را اصلي ترين تلاش دشمنان براي مقابله با بيداري اسلامي دانستند و افزودند: در زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران نيز از همان ابتدا سياست ايجاد اختلاف دنبال شد اما جمهوري اسلامي با قاطعيت در مقابل اين توطئه ايستاد و پرچم اتحاد اسلامي را برافراشت.


حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: امام خميني (ره) در طول حيات خود بارها تأکيد کردند که ما معتقد به برادري اسلامي هستيم و اين مسير، بعد از ايشان نيز تا به امروز، ادامه داشته است.


ايشان تأکيد کردند: تنها راه مقابله با توطئه ايجاد اختلاف، احساس اتحاد ميان مسلمانان و همچنين در ميان گروهها، مذاهب و جناحهاي مختلف داخل هريک از کشورهاي اسلامي است.


رهبر انقلاب اسلامي، نتيجه اختلاف ميان مسلمانان را به حاشيه رفتن مسئله فلسطين دانستند و با تاکيد بر لزوم ايستادگي در مقابل زياده خواهي امريکا و غرب افزودند: حرکت جديدي که امروز غربيها در افريقا براي تسلط بر ملتهاي آفريقايي آغاز کرده اند، نتيجه اختلافات و مشغول بودن مسلمانان به يکديگر است.


حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نمونه هايي از نتايج ايجاد اختلاف در ميان مسلمانان از جمله فجايع پاکستان، جنگ و کشتار در سوريه، بايکوت شدن صداي مردم در بحرين و در مقابل هم قرار گرفتن مردم در مصر، تأکيد کردند: هر حرکت اختلافي در ميان ملتهاي مسلمان و يا در داخل هر کشور اسلامي، بطور قطع و يقين ، بازي کردن در زميني است که دشمن طراحي کرده است.


ايشان نخبگان ديني، سياسي، دانشگاهي و حوزوي کشورهاي اسلامي را به جدي گرفتن موضوع وحدت فراخواندند و افزودند: نخبگان ا مت اسلامي بايد ضمن تشريح طراحي خطرناک دشمن براي ايجاد اختلاف، خود نيز از هرگونه اختلاف و يا تحريک احساسات سطحي و عاميانه پرهيز کنند، زيرا برافروختن آتش اختلافها، سرنوشت ملتها را سياه مي کند.

رهبر انقلاب اسلامي، شعار «اتحاد اسلامي» را يک شعار مقدس خواندند و تأکيد کردند: اگر امروز پيامبر اسلامي (ص) در ميان ما بودند، همه مسلمانان را به اتحاد و پرهيز از اختلافات دعوت مي کردند.


در ابتداي اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور در سخناني ضمن تبريک سالروز ميلاد نبي مکرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع)، پيامبر اسلام را ادامه دهنده و تکميل کننده راه همه انبياء الهي براي سعادت بشريت دانست و گفت: تنها راه رستگاري امت اسلامي تبعيت از پيامبر (ص) است.


رئيس جمهور با اشاره به دعوت همه پيامبران الهي بويژه حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص) به توحيد، خاطرنشان کرد: هدف اصلي مستکبران جهاني و صهيونيستهاي بي فرهنگ غارت جهان و سيطره بر آن،‌ از طريق ايجاد اختلاف‌است، بنابراين وحدت مهمترين موضوع در دنياي اسلام و حتي در جهان است.


در پايان اين ديدار رهبر انقلاب اسلامي با حضور در ميان جمعي از ميهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامي از نزديک با آنان ديدار و گفتگو کردند.

نظر شما