شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۹
کد خبر: ۵۹۸۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
رئيس‌جمهور گفت: جوانان ما مصمم هستند ظرف چهار پنج سال آينده انسان به فضا بفرستند و مطمئنم که اين اتفاق مي‌افتد. من حاضرم فدايي شوم و عليرغم ريسک بالايي که دارد حاضرم اولين آدمي باشم که مي‌خواهيد به فضا بفرستيد.

به گزارش شهر به نقل از مهر ، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملي فناوري فضايي با بيان اينکه حرکت در هر مسير نيازمند مقدماتي است و اين مسير نقطه‌ي بلوغي خواهد داشت، گفت:مسير رشد علمي هم نقطه‌ي بلوغ دارد و نقطه بلوغش آنجاست که به ابعاد کار مسلط شويم.

 

وي با بيان اينکه ما در حوزه پزشکي و بيوتکنولوژيکي به بلوغ رسيده‌ايم و در حوزه نانوتکنولوژي هم در مرز بلوغ هستيم، خاطرنشان کرد: همچنين در علوم هسته‌اي، بخش‌هاي مهندسي، علوم پايه و علوم زيستي به بلوغ رسيده‌ايم که اتفاق بزرگي است و از اين به بعد هر چه تلاش کنيم، سرعت ما بيشتر مي‌شود و زودتر مي‌رسيم.

 

وي با بيان اينکه تلاش علمي مستمر و بي‌پايان است، تاکيد کرد: نقطه پاياني براي علم‌اندوزي انسان نداريم و انسان مي‌تواند به خزانه علم الهي متصل شود و تا ابد در مسير بي‌نهايت بالا رود و خدا را شکر امروز سرعت حرکت علمي ملت ايران و دانشمندان ما بسيار بالاست، پس هر چه سرمايه‌گذاري در اين مسير داشته باشيم، کم است، چون اگر در قله دانش بايستيم بقيه دستاوردها زير پاي ماست.

 

احمدي نژاد با اشاره به برخي مانع‌تراشي‌ها و فشارهاي دشمنان در مسير علم و پيشرفت گفت: باورم اين است که برخي اين حرف‌ها را بر نمي‌تابند، اما ملت ايران به طور ويژه مورد بغض و کينه شياطين است که به ويژگي‌هاي برجسته و منحصر به فرد ملت ايران برمي‌گردد.

 

رئيس جمهور گفت: ملت ايران، کمال‌جو، آرماني، ايماني، پاک و انساني است و در طول تاريخ هميشه موحد بوده و بهترين‌ها را خواسته است و البته به دنبال صلح و عدالت و حقيقت‌جويي بوده و در اين مسير حق‌پذير و حق‌طلب بوده است، چنين ملتي معلوم است که دشمن دارد.

 

احمدي‌نژاد افزود: وقتي خاطرات و حوادث تاريخي 150 سال اخير را مطالعه مي‌کنيم، بارها و بارها فقط گريه مي‌کنيم که دست شياطين و فاسدان عالم و برخي سخيف‌ها و خودخواها و پست‌ها به دنبال آنها، چطور هر بار که ملت ايران براي رسيدن به جايگاه شايسته خود خيز برداشت، پر و بالش را چيدند.

 

وي ادامه داد: شياطين از پيشرفت ملت ايران نگران هستند چون ملتي هستيم که پيام داريم و داراي مکتب و آرمان و سابقه تاريخي پرافتخار هستيم، پس اگر در کنار آنها در مرز علم و دانش و پيشرفت‌هاي اقتصادي و اجتماعي بنشينيم، جايي براي زورگويي و چپاول‌هاي آنها نمي‌ماند.

 

رئيس جمهور خاطرنشان کرد: يک روز مي‌گويند ايران خطرناک است و يک روز مي‌گويند ايران چيزي ندارد و اوضاعش خراب است و اخيرا هم در رابطه با پرتاب موجود زنده به فضا همان موضعي را گرفتند که در رابطه با مساله هسته‌يي داشتند، چون وقتي چند هزار سانتريفيوژ توسط ايران نصب شد آنها تمام توان خود را بسيج کردند که يک دانه از آنها مستقر نشود، پس ما مي‌گوييم بياييد روي همين مسئله تفاهم کنيم و شما مي‌گوييد ايران چيزي ندارد، پس ما هم همين را مي‌گوييم "پس برويد دنبال کارتان".

 

رئيس‌جمهور گفت: جوانان ما مصمم هستند ظرف چهار پنج سال آينده انسان به فضا بفرستند و مطمئنم که اين اتفاق مي‌افتد. من حاضرم فدايي شوم و عليرغم ريسک بالايي که دارد حاضرم اولين آدمي باشم که مي‌خواهيد به فضا بفرستيد.

 

احمدي‌نژاد با بيان اين‌که بحث اصلي فشارهاي اقتصادي براي جلوگيري از بلوغ علمي و پيشرفت ملت ايران است، گفت: البته به اين معنا نيست که ايران اشکال و ضعف ندارد، چون همه جاي دنيا اشکال وجود دارد و من در نيويورک گفتم هر کس مدعي است در کشورش به طور کامل مسايل انساني را رعايت مي‌کند، خود را معرفي کند پس همه بايد بدانند که مسئله مربوط به ايران را خود ملت ايران حل خواهد کرد، اما به همان نسبت که ملت ايران عظمت دارد، دشمن هم دارد.

 

رئيس‌ جمهور با بيان اينکه فناوري فضايي يک لوکوموتيو پيش‌برنده کل علوم و فناوري کشور است، خاطرنشان کرد: همه علوم در دانشگاه‌ها توسط لوکوموتيو فناوري فضايي به صورت هم‌افزا و مفيد کار مي ‌کنند، پس بايد در اين مسير حرکت کنيم چون کسي که بالا نرود و در فضا نايستد، اين پايين هم نمي‌تواند زندگي کند، پس هم در مديريت زمين بايد مشارکت داشته باشيم و هم در آسمان حاضر باشيم و مسائل را پيش ببريم.

 

احمدي‌نژاد ادامه داد: بايد بگويم که به لحاظ بودجه، دولت در فشار است، اما حتما دولت در اولويت خود دارد که از فعاليت‌هاي فضايي پشتيباني کند.

 

در ادامه رئيس‌ جمهور با لحني شوخ گفت: امروز دوستان درخواست ارز و پول کردند و من به آنها گفتم حاضرم خودم را به فروش و مزايده بگذارم و ارز آن را براي فعاليت‌هايتان بدهم، البته آنقدر مشکل نخواهد بود و يک نوسان کوچک و کوتاه در مسير رشد ما ايجاد شده است که به لطف خدا بر آن غلبه مي‌کنيم و از آن عبور خواهيم کرد و به جايي مي‌رسيم که آنها حسرت ايستادن در کنار ملت ايران را با خود به جايي مي‌برند که اجدادشان بردند.

 

احمدي‌ نژاد در پايان ضمن تقدير از تلاش‌ همه دانشمندان حوزه فضايي کشور، تاکيد کرد:اگر ملت ايران بالا رود به نفع همه بشريت است، چون پرچم توحيد و عدالت و انسانيت در قله‌ها مستقر خواهد شد، شما دانشمندان کارتان را مقدس و الهي بدانيد تا سرعت حرکت‌ شما چند برابر شود هر جا کار با عشق و انگيزه الهي است، سرعت قابل محاسبه نيست و همين اتفاق امروز در صنايع فضايي ما افتاده است.

نظر شما