جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۳
کد خبر: ۵۹۸۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري گفت: تمام نامزدهاي احتمالي پايداري به صورت تيمي با نامزد جبهه همکاري مي‌کنند.

به گزارش شهر به نقل از خبرآنلاين، مجيد متقي‌فر عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري درباره آخرين وضعيت انتخاباتي جبهه پايداري، گفت: تا کنون ديده نشده است کسي گفتمان جبهه پايداري را نقد کند بلکه به شيوه ها و روش هاي پايداري ايراد مي‌گيرند در حالي که شيوه هر گروهي برگرفته از مباني فکري آن گروه است.

 

وي ادامه داد: سال گذشته در همين ايام جبهه پايداري زير بمباران سنگين تهمت‌ها و اهانت‌ها از سوي دوست و دشمن قرار داشت و حتي آيت الله مصباح نيز مورد هجمه قرار گرفتند چرا که احساس مي‌شد اين عظمت گفتمان است که جريانات مختلف را به هراس انداخته است در حالي که اين هيمنه از جبهه پايداري نيست بلکه از خود اسلام است و هر کس داعيه اسلام داشته باشد خداوند او را تقويت مي‌کند.

 

گزيده اظهارات عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري در گفت و گو با فارس در ادامه مي آيد:

• مشکل ما با منتقدين و مخالفين در مباني گفتمان سياسي است که ديانت و سياست را عين هم تلقي نمي‌کنند و اين دو را در هم تنيده نمي‌بينند. به ما مي گويند بياييد به آنچه ما از پيش ساخته‌ايم بپيونديد در حاليکه هيچ مشورتي با ما در فرايند شکل گيري اين مدل نشده است.

 

• ما در انتخابات مجلس هم حرفمان اين بود که نمي‌توانيم کنار کسي بنشينيم که در جريان فتنه و حتي بعد از آن سکوت کرده و نمي‌توانيم با کساني که در اذهان مردم در قضيه فتنه نمره قابل قبولي نگرفته‌اند اتحاد داشته باشيم؛ ما مي‌گفتيم انتخابات را شرکت سهامي فرض نکنيد که هر گروهي و حزبي منافع خود را مطالبه کند و منافع مردم قرباني مطامع حزبي و گروهي يا چهره هاي سياسي شود؛ چگونه از اين نگاه معامله گرانه وحدت حاصل مي‌شود وکلام امام در کجاي اين نگاه قرار دارد که فرمود تمام مقصد ما مکتب ماست؟

 

• اگر قرار باشد ائتلافي هم اتفاق بيفتد گروه‌ها بايد دنبال گزينه اصلح باشند دراين صورت جبهه پايداري با ساير گروههاي اصولگرا مي‌تواند ائتلاف کند.

 

• جبهه پايداري در زمان انتخابات مجلس ليست 30 نفره‌اي ارائه داد که کمتر از نصف آن اعضاي پايداري بودند و بقيه افراد ديگري بودند و ما تصميم گرفتيم اين افراد را با اين که از ما نبودند در ليست خود قرار دهيم.

 

• درباره مطرح شدن نام ميرکاظمي به عنوان گزينه جبهه پايداري در انتخابات، هنوز براي مذاکرات زود است و عجله‌اي نداريم. نگاه جبهه در اين زمينه وسيع است اما نام وي نيز در پايداري مطرح است چرا که او نيز از يک سري شاخص‌ها و برجستگي‌ها برخوردار است. غير از آقاي ميرکاظمي برخي ديگر از افراد نيز وي ميزبررسي هستند.

 

• آقاي سعيد جليلي هم اين نگاه را قبول دارد و عمل به تکليف مي‌کند. براي کسي که رزمنده اسلام است و خود را سرباز ولايت مي‌داند، جا مهم نيست بلکه عمل به تکليف مهم است. دوستان ما يک خوبي دارند که از آمدن در اين سطح اشتياق شخصي ندارند و اين ويژگي از خوبي‌هاي آنهاست و موضع تقواي اين افراد را نشان مي‌دهد نه کسي که همه کائنات را به هم مي‌ريزد و از هر ابزاري استفاده مي‌کند تا رئيس جمهور شود و براي رئيس جمهور شدن با هر تفکري سازش مي‌کند. اين طرز تفکر خطرناک است از اين رو نه جايز است به چنين فردي راي داد و نه جايز است او نامزد شود چرا که دويدن به سمت پست و مقام جاه طلبي است و اين امر هميشه در اسلام مذموم بوده است.

 

• آقاي فتاح کمتر از ديگران مطرح نيست. آقاي فتاح چهره‌اي خدوم، باتجربه، مديري لايق، متدين است که مي‌تواند براي کانديداتوري مطرح باشد.

 

• وقتي برنامه انتخابات تيمي پيگيري شود، مشکلي پيش نمي‌آيد و در حال حاضر برنامه‌هاي دولت آينده در حال تدوين است و هر کس تعيين شد برنامه‌ را دريافت مي‌کند. برنامه ها متعلق به فرد نيست بلکه متعلق به نظام است و قرار است مجموعه‌اي که نماد انديشه ولايي باشد جلو بيايد. برنامه رياست جمهوري که با رويکرد علمي و ديني در حال تدوين است اگر رئيس جمهور از جبهه پايداري هم نباشد اين برنامه قابل استفاده است.

 

• درباره برنامه رياست جمهوري جبهه پايداري، دوستان پيگير هستند البته به تلاشي که مي‌شود بستگي دارد و احتمال مي‌رود تا آخر سال اين برنامه جمع‌بندي شود.

 

• درباره مسئول برنامه رياست‌جمهوري در جبهه پايداري، دوستان مجلس اين برنامه را پيگيري مي‌کنند برخي مسائل بصورت مبسوط به بحث گذاشته مي‌شود و اين کاري پژوهشي است. تيم‌هايي تشکيل شده و اطلاعات جمع‌آوري مي‌کنند وقتي به جمع‌بندي رسيدند در جلسه شورا با حضور همه اعضاء برسي مي‌شود.

 

• درباره اين موضوع که اخيرا سخنگوي جبهه پايداري اعلام کرد که جبهه پايداري به فهرست 3 نفره‌اي از کانديداها رسيده است. و اين که اين 3 نفر احتمالا همان آقايان جليلي، لنکراني و فتاح هستند؛ بله، همين 3 نفرند اما فهرست بسته نيست افراد ديگري که ظرفيت داشته باشند ممکن است بررسي شوند.

 

• با جابجايي اشخاص نقش جريان انحرافي کم‌رنگ نمي‌شود و ممکن است فردي از منزل خود هم نقش‌آفريني کند. افرادي که انحرافي هستند، هنوز به نظر ما تاثير گذارند و اينها يک تيم هستند اين جابجايي نيز به اين نيت اتفاق نيفتاده که تاثيرگذاري را کم کنند بلکه ممکن است تاثيرگذاري وي بيشتر هم بشود.

نظر شما