جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۹۸۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۷
شايد امروز مخاطبان برج ميلاد از کارگردان هاي امتحان پس داده و فيلم اولي ها در سالن مرکز همايش هاي برج ميلاد فيلم هاي خوبي ببينند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي شهر، بعد از اکران 70 درصد فيلم هاي سي و يکمين جشنواره فيلم فجر به نمايش فيلم هاي بعدي مي رسيم. روز هفتم هم در سالن مرکز همايش هاي برج ميلاد پنج فيلم ديگر به روي پرده مي رود.

 

فيلم سانس اول، «چه خوبه که برگشتي» داريوش مهرجويي است که ساعت 10 صبح به نمايش در مي آيد و طبيعتا بسياري از مخاطبان منتظرند تا ساخته جديد اين کارگردان را تماشا کنند.

 

مهرجويي چندي پيش «نارنجي پوش» با موضوع اجتماعي شهري اکران کرد.

 

فيلم «چه خوبه که برگشتي» همچون فيلم هاي ديگر مهرجويي از جمله «اجاره نشين ها» و «مهمان مامان» مضموني کمدي دارد.

داستان اين فيلم در مورد فرزاد (جراح دندان پزشک) است که پس از سال‌ها به ايران مي‌آيد تا دور از مسائل آشفته زندگي‌اش نفسي تازه کند. همزمان با ورود او به کشور، يک شي مرموز شبه فضايي پديدار مي شود و پاي خانم دکتر ياسمين و سنگ‌هاي جادويي‌اش  را به ماجرايي باز مي کند که رفاقت ديرينه فرزاد و کامبيز را که سالهاست در همسايگي هم و در کنار دريا زندگي مي‌کنند  را به جدالي بيهوده مي‌کشاند.

 

حامد بهداد، مهناز افشار، رضا عطاران، همايون ارشادي، عليرضا جعفري، علي اصغر طبسي، راضيه فرجي، محمد کارت، محسن بشير، عرشيا توفيقي، اکبر نيري، محمد ثاني و قربان خدادوست از  بازيگران «چه خوبه که برگشتي» هستند. رويا تيموريان و حسن پورشيرازي نيز در اين اثر حضور دارند.

 

اين فيلم را رضا درميشيان و داريوش مهرجويي تهيه کرده‌اند و محصول کانون ايران نوين است.

 

بزرگمرد کوچک

 

فيلم بزرگمرد کوچک کاري از صادق دقيقي است که در سانس دوم ساعت 13:30 به نمايش در مي آيد.

 

اين فيلم به حمله عراق و دلاوري هاي شهيد بهنام محمدي مي پردازد که از وي به اسطوره مقاومت و دلاوري ياد مي کنند. اين شهيد با هدف دفاع از آب و خاک و ناموس به ميدان جنگ مي رود و رشادت‌‌هاي بسياري را به نمايش مي گذارد.

 

اين نوجوان دلاور در ابتدا به دست نيروهاي عراقي مورد ضرب و شتم قرار مي‌گيرد اما اعتماد عراقي‌ها را جلب و مواد غذايي، مهمات و گراي دشمن را به نيروهاي ايراني انتقال مي دهد.

  

«بزرگمرد کوچک» در روز دوم جشنواره در مشهد به نمايش در آمده و با واکنش هاي متفاوت تماشاگران مواجه شده است.

 

دهليز

   

فيلم «دهليز» ساخته بهروز شعيبي در ساعت 16:15 به روي پرده مي رود و شايد از فيلم هاي مخاب دار برج ميلاد از آب دربيايد.

اين فيلم داستان زني به نام شيوا را روايت مي کند که سرپرست خانوار است و با تلاش و کوشش سعي کرده زندگي خوب و آبرومندي براي خود و تنها پسرش فراهم کند. با رسيدن نامه‌اي زندگي آنها دچار تحول مي‌شود و در مسيري جديد قرار مي‌گيرد.

 

رضا عطاران و هانيه توسلي نقش‌هاي اصلي «دهليز» را برعهده دارند.

 

اين فيلم بر اساس نوشته اي از علي اصغري است.

 

دربند

 

فيلم «دربند» ساخته پرويز شهبازي است که در ساعت 19:30 به نمايش در مي آيد.

 

امير سمواتي با بازي نازنين بياتي، احمد مهرانفر، پگاه آهنگراني، بهرنگ علوي و فريد الدين سماواتي اين فيلم را تهيه کرده است.

 

داستان فيلم «دربند» درباره دانشجويي است که با توجه به اينکه نگران مسايلي است که به آن‌ها علاقه دارد، وارد يک محيط جديد مي‌شود و برايش اتفاقاتي مي‌افتد. فيلم مي خواهد بگويد اين شخصيت چطور مي تواند خودش را در اين ماجرا‌ها حفظ کند و يا چطور ممکن است پايش بلغزد و اتفاقاتي برايش پيش مي آيد که با توجه به مراقبت خودش و تربيت خانوادگي‌اش از آن‌ها سربلند بيرون مي‌آيد.

 

نام فيلم براساس دفتر شعري از مرحوم حسين پناهي از «سلام/ خداحافظ» به همين نام «دربند» با نظر آقاي شهبازي تغيير پيدا کرده است.

شهبازي لزومي نديده از موسيقي براي اين فيلم استفاده كند.

 

قصه عشق پدرم

 

فيلم «قصه عشق پدرم» نوشته و ساخته محمدرضا ورزي، کارگرداني که بيشتر به ساخت سريال هاي طولاني تاريخي شناخته شده در سانس آخر ساعت 22:00 به نمايش در مي آيد.

 

محمدرضا شريفي نيا اين فيلم را با بازي چنگيز جليلوند، مصطفي زماني، مهراوه شريفي‌نيا، بهنوش طباطبائي، هايده حائري و حسين محب‌اهري تهيه کرده است.

 

داستان فيلم درباره حاج‌محمود وزيري است که در انتظار بازگشت رضا فرزند مفقودالاثرش بسر مي برد؛ در حالي که دو فرزند ديگر او شيدا و شهرام بر اين باورند که رضا به شهادت رسيده است.

 

موسيقي اين اثر از بهزاد عبدي است.

 

بر اساس اين گزارش، پس از نمايش فيلم ها، نشست پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد اما فيلم خارج از مسابقه نشست ندارد.

نظر شما