شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۳
کد خبر: ۵۹۹۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲
گزارش شهر از سخنان عجيب رييس جمهور در 22 بهمن/
تکرار سه ‌باره شعار «زنده باد بهار» توسط رييس جمهور از تريبون جشن انقلاب واکنش‌هايي جدي را به همراه داشته است.

به گزارش گروه اجتماعي شهر، احمدي‌نژاد هشتمين و آخرين سخنراني خود در مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را با تکرار چندباره شعار خاص «زنده باد بهار» خاتمه داد.

 

اين شعار يادآور پوسترهاي تبليغاتي است که در استقبال حاميان دولت از احمدي نژاد در بازگشت از مصر رونمايي شد و طي آن به عقيده برخي مشايي با سخناني، به طور غير رسمي تبليغات اتنخاباتي خود را آغاز کرد. در آن پوسترها نيز، شعار «زنده باد بهار» تکرار شده بود. برخي معتقدند کمپين انتخاباتي مشايي، با اين شعار فعاليت خود را آغاز کرده است.

 

انتقاد از احمدي‌نژاد به خاطر استفاده انتخاباتي از تريبون 22 بهمن

سخنان روز گذشته رييس جمهور واکنش‌هايي را در پي داشته است. عبدالرضا عزيزي رئيس کميسيون اجتماعي مجلس، با بيان اينکه شعار «زنده باد بهار» احمدي‌نژاد شائبه تبليغات زود‌هنگام براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم را دارد، تصريح مي‌کند: بيان اينگونه اظهارات از تريبون عمومي و در روز 22 بهمن، به صلاح کشور نبود. اين اقدامات شائبه تبليغات زود‌هنگام رياست جمهوري يازدهم را دارد.

 

تکرار «زنده باد بهار» در تريبون عمومي «مهندسي انتخابات» است

محمد کوثري نماينده مردم تهران مي‌گويد: اگر شعار «زنده باد بهار»، شعار انتخاباتي نامزد دولت باشد، تکرار آن از سوي رئيس‌جمهور در راهپيمايي عمومي 22 بهمن تخلف و مهندسي انتخابات است. وي با بيان اينکه رئيس‌جمهور در سخنراني خود در جمع مردم تهران تنها به عملکرد دولت پرداخت، مي‌افزايد: متاسفانه آقاي رئيس‌جمهور در سخنان امروز خود مراعات نکردند؛ افرادي که مي‌خواهند کانديداي انتخابات شوند نيز بايد بدانند تريبون‌‌هاي عمومي متعلق به کل نظام است نه فقط براي دولت.

 

طرح شعار انتخاباتي در شأن يوم‌الله 22 بهمن و رئيس‌جمهور نبود

حجت‌الاسلام والمسلمين حسين ابراهيمي عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: طرح شعارهاي انتخاباتي در يوم‌الله 22 بهمن، دور کردن مردم از اصل نظام. البته ملت ايران هوشيار و بيدارند و مسائل را به درستي درک مي‌کنند. آقاي احمدي‌نژاد اخيراً يک‌سري شعارها و حرف‌هاي تازه را مطرح مي‌کند و عده‌اي هم که براي استقبال از وي در بازگشت از سفر به مصر آمده بودند شعارهاي تندي به نفع مشايي ‌دادند که اين نشانگر کار انتخاباتي آنها است.

 

وي با بيان اينکه بهار پيروزي چيزي است که در انقلاب ما نهفته است اما اينکه از آن سوء‌استفاده انتخاباتي شود در شأن چنين روزي نيست، خاطرنشان کرد: همچنين طرح چنين مسائلي نيز در شأن رئيس‌جمهور نيست که از آن بهره‌برداري کند.

 

ياد شعار بهار عربي افتادم

حجت‌الاسلام والمسلمين احمد سالک عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز مجلس با انتقاد از شعار «زنده باد بهار» که توسط رئيس‌جمهور در جمع راهيپمان تهراني چندين بار تکرار شد، گفت: 34 سال است شعارهاي مردم نشات گرفته از آموزه‌هاي امام(ره) است. شعارهاي برگرفته از آموزهاي‌ امام، تبري به سمت دشمنان اسلام است؛ از جمله مرگ آمريکا، مرگ بر انگليس و مرگ بر ضد ولايت فقيه.

 

وي با تاکيد بر اينکه شعارهاي انقلابي و اسلامي حاوي فهم و تعقل بسيار بالايي ديني است، خاطر نشان کرد: در اوايل انقلاب مارکسيست‌ها شعار «نان، مسکن، آزادي» را در مقابل شعار «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» مطرح کردند؛ اما به دليل اينکه شعار مارکسيست‌ها حاوي شعور، تعقل و فرهنگي غني نبود، دوام نياورد؛ اما شعار امام راحل همچنان در زبان ملت ايران است.

 

سالک با اشاره به شعار «زنده باد بهار» رئيس‌جمهور گفت: امروز که آقاي رئيس جمهور شعار «زنده باد بهار» سر داد، ياد شعار بهار عربي که ديگران سر مي‌دهند، افتادم. مطمئنيم شعارهاي چون «زنده باد بهار» دوام چنداني نخواهد داشت و اينگونه شعارها در بين مردم مقبول نبوده و نخواهد بود.

 

زنده باد بهار رمز عمليات جريان انحرافي است

مجيد نصيرپور سردهايي ننماينده ادوار مجلس با اشاره به قسمت‌هاي پاياني رئيس جمهور در جمع راهپيمايان امروز: اصرار رئيس جمهور بر اينکه صحبت‌هايي راجع به وقايع اخير دارم که بعدا اعلام مي‌کنم و صحبت در مقوله انتخابات جاي تعجب داشت و انتظار نمي‌رفت که صحبت‌هاي اين‌گونه از تريبون 22 بهمن بيان شود. شعار «زنده‌ باد بهار» رمز عمليات جريان انحرافي در انتخابات است. ما امروز شاهد بوديم که شعار جريان انحرافي از بلندگوي 22 بهمن بيان شد و اگر اين مقوله مديريت نشود آسيب‌هايي جدي به کشور وارد مي‌کند.

 

اظهارات رئيس‌جمهور، تبليغات زودهنگام انتخاباتي است

محمد‌حسن آصفري عضو هيات رئيسه کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس با يادآوري اظهارات رئيس‌جمهور در جمع راهپيمايان يوم‌الله 22 بهمن و تکرار شعار زنده باد بهار، گفت: حرف‌هاي رئيس‌جمهور بوي اختلاف مي‌دهد. هيچ کس نمي‌تواند در هيچ جايگاهي از حضور ميليوني مردم ايران در راهپيمايي 22 بهمن سوء استفاده و مصادره به مطلوب کند زيرا مردم تنها به خاطر شهدا، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري به اين راهپيمايي قدم گذارده‌اند. راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن براي کنار گذاشتن اختلافات است نه اينکه از حضور مردم براي تبليغات انتخاباتي زودهنگام جريان انحرافي سوء استفاده شود.

 

زنده باد بهار شعار فتنه در انتخابات رياست‌جمهوري است

عوض حيدرپور‌شهرضايي عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با اعلام اينکه زنده‌باد بهار شعار فتنه آينده در انتخابات رياست جمهوري است، گفت: بي‌اخلاقي‌ها تحت حمايت دولت رشد مي‌کند. به‌طور حتم بهار سياست، اجراي انتخابات سالم در کشور است، اما متأسفانه دولت از اين کلمات بهره‌برداري سوء کرده و شعار اقدامات خلاف اخلاق سياسي خود را زنده باد بهار گذاشته است. دولت با تخريب و هر روش غير اخلاقي ديگر به‌دنبال پيروزي در انتخابات آتي رياست جمهوري است، عنوان اين اقدامات دولت را به جاي بهار بايد خزان گذاشت. زنده‌باد بهار شعار فتنه آينده در انتخابات رياست جمهوري است. بر اساس خبرهاي واصله در چند هفته اخير، حلقه انحرافي به‌دنبال برنامه‌ريزي وسيع براي انتخابات آتي رياست جمهوري بوده و هست که گام نخست آن در مجلس اجرا شد که خوشبختانه تيرشان به سنگ خورد.

 

وي با تأکيد بر اينکه جريان انحرافي با ايجاد اغتشاش و اختلاف به‌دنبال نفود در ساختار کشور است، گفت: اگر اين جريان در انتخابات پيروز شدند، هيچ مشکلي پيش نمي‌آيد؛ اما اگر در انتخابات توفيقي به دست نياورند به طور حتم اسباب ايجاد يک فتنه را فراهم مي‌کنند. کاملا از تحرکات و اقدامات دولت مطلع هستيم و جلسات شبانه حلقه انحرافي را رصد مي‌کنيم.

نظر شما