جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۰۱۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
معاون شهردار تهران در نشست خبري صبح امروز:
معاون شهردار تهران گفت: اکنون 15 هزار ميليارد تومان پروژه در حال انجام است و هيچ پروژه اي متوقف نشده و نيز هيچ کمک دولتي وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار مديريت شهزري شهر، حسين محمد پورزرندي صبح امروز در نشست خبري خود گفت: مسئوليت مالي و مديريت تامين منابع بسيار سخت از هزينه کردن است. اگر امروز در شهرداري پروژه اي افتتاح مي شود به ويژه در شرايط کنوني، حتما کارگرداناني داشته است.


معاون مالي اداري شهرداري تهران افزود: اکنون 15 هزار ميليارد تومان پروژه در حال انجام است؛ در حالي که هيچ پروژه اي متوقف نشده و نيز هيچ کمک دولتي وجود نداشته است. به عنوان نمونه در بخش يارانه بليط اتوبوس که در سال 280 ميليارد تومان است، فقط ماهي 17 ميليارد تومان هزينه کرد حقوق و بيمه اتوبوسرانان مي شود.

 

پورزرندي تصريح کرد: همه ساله طبق مصوبه لايحه درآمدي که در سال 86 به شوراي شهر ارائه شد، مقرر شد تا هر ساله همايش ماليه در توسعه درآمدهاي پايدار داشته باشيم. امسال اين همايش با رويکرد فرمايش مقام معظم رهبري با موضوع اقتصاد مقاومتي برگزار مي شود.

 

پورزرندي با بيان اين که هر نامگذاري مقام معظم رهبري يکي از زيرگروه هاي اقتصاد مقاومتي است، تصريح کرد: مثلا در بحث اصلاح الگوي مصرف در هر بخشي بايد مديريت هزينه داشت. زماني بودجه شهرداري 950 ميليارد تومان بود که بيش از 50 درصد آن هزينه جاري و نگهداست شهر بود و امروز که 10450 ميليارد تومان براي بودجه سال آينده شهرداري تصويب شده است. کمتر از 11 درصد در بخش جاري و کمتر از 17 درصد در بخش نگهداشت شهر تخصيص يافته است، اين در حالي است که همه توسعه شهر را مي بينند هرچند که هنوز تا حد ايده آل فاصله داريم.

 

پورزرندي با تاکيد بر اهميت چابک سازي و ساده سازي مقررات به عنوان يکي از راه هاي اقتصاد مقاومتي گفت : وقتي مي بينيم براي LC خط 4 مترو چه مشکلاتي وجود داشت و فقط 450 امضا در يش از 3 سال براي اين کار صورت گرفت آيا واقعا اين ساده سازي و چابک سازي وجود دارد؟

 

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتي و مديريت درآمدهاي شهرداري که از محورهاي اقتصاد مقاومتي است، 50 درصد بودجه نقدي از شفاف سازي و به روز رساني اموال شهرداري اضافه شده است. امروز از 10 هزار و 450 ميليارد تومان بودجه اي که تصويب مي شود، 5700 ميليارد تومان نقد و 4600 ميليارد تومان غير نقد است که عمدتا از اين کار به دست آمده است.

 

پورزرندي در ادامه اظهار کرد : در سال 83 و 84 ، درآمد پايدار شهرداري 12 درصد بود که هم اکنون به 37 درصد رسيده است و تا پايان سال به 40 درصد خواهد رسيد. اين از دغدغه هاي مديريت شهري در انجام هزينه هاي تکليفي بر عهده شهرداري کم مي کند .

 

وي با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتي و نظام تامين مالي تصريح کرد : شهرداري تهران اکنون موفق به تامين فاينانس شده که اين اعتبار در تونل صدر –نيايش، جذب شده و براي پروژه امام علي (ع) با وجود همه موضوعات تغيير نرخ ارز، اين کار انجام شده و همه فاينانس مربوط به اين پروژه سال آينده در اختيار آن قرار مي گيرد .

 

معاون شهردار تهران با اشاره به شفاف سازي مالي شهرداري گفت: شهرداري در تفريغ بودجه سال 88 به خاطر اصلاح کد بودجه از 7300 ميليارد تومان فقط 10 ميليارد تومان مغايرت داشت و اين يعني کمتر از 2/0 درصد و کدام سازماني است که اينطور باشد و به طور حتم در تفريغ بودجه سال 90 هيچگونه مغايرتي نخواهد بود و اين در حالي است که حسابرسان کوچکترين اغماضي در حسابرسي شهرداري ندارند.

 

وي با بيان اينکه با وجود بروکراسي هاي پيچيده اي که از ابتدا در مجموعه وجود داشت، امروز با موفقيت نسبي روبرو هستيم، افزود: يک سوم هزينه هاي يارانه بليط مترو و اتوبوس بايد توسط دولت پرداخت شود که اين ميزان 120 ميليارد تومان است؛ اما هر ساله تنها 10 تا 20 ميليارد آن محقق مي شود. شهرداري مابقي آن را تامين مي کند تا مشکلات شهروندان کاهش يابد.

نظر شما