جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۱
کد خبر: ۶۰۱۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
بدون راي احمدي نژاد به تصويب رسيد/
در جلسه علني امروز بررسي يک فوريت لايحه " مجوز اعطاي تسهيلات به فوت شدگان، مصدومان و معلولان عملياتي، سازمان آتش نشاني وخدمات ايمني شهر تهران" در ميان مخالفت اعضا و عدم راي پروين احمدي نژاد به تصويب رسيد.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، حبيب کاشاني عضو شوراي شهر تهران در ابتداي اين بررسي به بار مالي اين لايحه اشاره کرد و گفت: درخواست مي کنم تا يک فوريت آن به عادي تبديل شود چرا که در بودجه سال 91 نيز بار مالي آن در نظر گرفته نشده است.

 

حبيب کاشاني ديگر عضو شوراي شهر نيز با بيان اينکه ما به دنبال آن بوديم که در هيات وزيران براي آتش نشانان همانند کارکنان ناجا امتيازات شهدا را اخذ کنيم، گفت: ‌ من نيز اصرار دارم که آتش نشانان که در زمان انجام عمليات جان خود را از دست مي‌دهند از امتياز شهدا استفاده کنند اما بهتر است کاري کنيم که اين افراد وارد ليست شوند. بهتر است اين افراد جايگاه ملي داشته باشند چرا که کار آن‌ها بسيار خطير است و کمتر کسي جسارت آن‌ها را در زمان حوادث دارد.

 

کاشاني گفت: مناسب است پيشنهادي به هيات وزيران مبني بر شهيد دانستن آتش نشانان ارايه شود و در آن به جايگاه اجتماعي اين اقشار توجه شود ما نيز 4 يا 5 ماه فرصت داريم و مي‌توانيم با رايزني با دولت اقدامات موثري براي آن‌ها انجام دهيم.

 

عليرضا دبير ديگر عضو شورا با اشاره به اينکه در يکي از مصوبات اخير شورا در بحث عوارض ساختماني چند درصد به عنوان کمک به سازمان آتش نشاني لحاظ شد، گفت: بودجه مورد نظر از اين طريق تامين مي‌شود.

وي با بيان اينکه آتش نشانان سه هزار نيرو دارند گفت: حقوق اين افراد را مديريت شهري مي‌دهد اما با اين حال بهتر است اين لايحه به صورت يک فوريت تصويب و همزمان به دولت پيشنهاد شود.

 

حمزه شکيب رييس کميسيون عمران شورا نيز از ديگر موافقان عادي شدن لايحه بود و به بندهايي از اين لايحه اشاره کرد و گفت: اين لايحه به ضوابط خاصي نياز دارد و اگر قرار باشد سختي کار را لحاظ کنيم ساير سازمان‌هاي شهرداري نيز به نوع خود سختي کار دارد از اين رو پيشنهاد دارم اين موضوع به صورت عادي بررسي شود.

 

معصومه ابتکار ديگر عضو شورا نيز در اين باره گفت: ‌ پيش از اين کارکنان نيروي انتظامي و جنگل کاران محيط زيست که دفاع از حريم امنيت را برعهده داشتند در صورت فوت زمان انجام وظيفه، شهيد محسوب مي‌شدند و از مزاياي شهدا برخوردار بودند بهتر است براي آتش نشاني نيز چنين امکاناتي فراهم شود. بهتر است نگاه ويژه‌اي به آتش نشانان داشته باشيد.

 

مهدي چمران نيز گفت: افرادي که در حين انجام وظيفه جان خود را از دست مي‌دهند تنها از مزاياي بنياد شهيد استفاده مي‌کنند؛ آتش نشانان نيز به دليل پرحادثه بودن شغلشان مي‌توانند از اين مزايا استفاده نمايند. بهتر است تنها صرفا به موضوع مادي آن نگاه نکنيم چرا که مي‌توانيم بودجه آن را از محل صرفه جويي تامين کنيم از رو بهتر است يک فوريت آن تصويب شود.

 

طلايي نيز با بيان اينکه 120 شهيد آتش نشان در زمان عمليات و 50 جانباز در حين عمليات در آتش نشاني داريم گفت: بهتر است با تصويب يک فوريت، افتخاري را براي شورا کسب کنيم.

 

در‌‌نهايت به درخواست مهدي چمران رييس شورا يک فوريت راي گيري و با وجود مخالفت اوليه اعضا و نيز عدم راي پروين احمدي نژاد به تصويب رسيد و قرار شد پيشنهاد آن از طريق شوراي عالي استان‌ها براي تصويب به هيات دولت و اجرايي شدن آن در کل کشور ارسال شود.

نظر شما