جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۱
کد خبر: ۶۰۲۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴
پرسش صريح اين خبرنگار، با واکنش برخي خبرنگاران حامي دولت و تعدادي از مسئولان دولت مواجه شد که وي را مورد اهانت قرار داده و متهم به غيرحرفه اي بودن کردند!

به گزارش شهر به نقل از عصر ايران، در شبي که از مرتضي حيدري گرفته تا خبرنگاران فارس و ايرنا و راديو ، همه و همه سوالاتي کليشه اي و غيرچالشي از احمدي نژاد پرسيدند، خبرنگار خبرگزاري مهر، بخشي از سوالات ملت را از رئيس جمهور پرسيد و البته سانسور شد!

 

معصومه حاتم خاني، خبرنگاري بود که بي پروا، صريح ترين سوال ها را از رئيس جمهور پرسيد و اين در حالي بود که احمدي نژاد، قبل از آغاز پرسش ها، آنها را از پرسيدن چنين سوالاتي صراحتاً منع کرده بود.

 

حاتم خاني پرسيد: 

«بحثي که خدمت شما دارم ناظر به مباحث اقتصادي والبته انتقادي است. مباحثي است که دغدغه ذهن مردم است.

 

در ابتداي دولت فرموديد پول نفت را سر سفره مردم مي آوريد؛ در حاليکه امروز شاهد اين هستيم که ارزش پول و دارايي مردم به يک سوم کاهش پيدا کرده است. وعده داديد 3 ميليون شغل ايجاد مي کنيد، اما امروز نمايندگان در مجلس شاهد مراجعات مکرر مردم هستند که بيشترين دغدغه شان افزايش بيکاري و تعطيلي کارخانجات است.

 

شما در ماجراي هدفمندي يارانه ها مدعي شديد که با اجراي اين طرح مي خواهيد پول در جيب مردم بگذاريد اما نظرسنجي که از طريق تلويزيون هم پخش شد نشان داد که بيش از 80 درصد مردم مي گويند پول يارانه ها را نمي خواهند و خواستار بازگشت قيمت ها به گذشته هستند.

 

اين در حالي است که ديوان محاسبات نيز در گزارشي تاکيد کرده که نيمي از پولي که به عنوان يارانه نقدي به مردم پرداخت شده از منابع غيرقانوني بوده است. با اين حال اصرار داريد مرحله دوم را هم اجرا کنيد و تصميم داشتيد در يک قلم بنزين را به 2500 تومان برسانيد که البته مجلس جلوي آن را گرفت.

  

مهمترين شعاري که شما داديد مبارزه با مفاسد اقتصادي بود و گفتيد که مي‌خواهيد با فساد اکبر مبارزه کنيد، حال آنکه بزرگترين پرونده فساد اقتصادي يعني همان اختلاس سه هزار ميليارد توماني در دوران شما اتفاق افتاد. قوه قضائيه را تهديد کرديد که کابينه و اطرافيان شما خط قرمز هستند و حتي اجازه رسيدگي به اتهامات آنها را نمي دهيد. گفتيد پاک ترين دولت بعد از انقلاب هستيد در حاليکه بودجه که از مهمترين اسناد انضباطي و مالي کشور است با بالاترين تاخير در طول تاريخ انقلاب هنوز به مجلس ارائه نشده است .در مورد تحريم ها به درستي گفتيد که کاغذ پاره هستند اما امروز همه مشکلات اقتصادي را گردن تحريم ها مي اندازيد.

 

همه اين وعده ها و عملکرد ها در شرايطي است که امروز رفتارها و گفتارهايي داريد که وحدت شکن است. رفتارهايي که آخرين آنها از سوي رهبر انقلاب غيراخلاقي، غيرقانوني و غير شرعي اعلام شد. مردم معتقدند که در اين وضعيت اين نوع رفتارها يک نوع طفره رفتن از پاسخ به مشکلات و مسائلي است که مردم با آن درگير هستند. مردم مي گويند مشکل ما الان معيشت و گراني است اما از طرفي مي بينند که شما مراسمات چند ميلياردي همچون جشن اخير را در بندرعباس برگزار مي کنيد. خواهش مي کنم به اين انتقادات افکار عمومي پاسخ روشن دهيد.»

 

 

اما احمدي نژاد او را متهم به بيانيه خواني سياسي کرد و سپس به تکرار مکررات پرداخت که در آخر، اين خبرنگار گفت: من که از حرف هاي شما قانع نشدم، اميدوارم مردم قانع شده باشند.

 

پرسش صريح اين خبرنگار با واکنش برخي خبرنگاران حامي دولت و تعدادي از مسوولان دولت مواجه شد که وي را مورد اهانت قرار داده و متهم به غيرحرفه اي بودن کردند!

نظر شما