شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۷
کد خبر: ۶۰۳۳۵
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
گزارش شهر از ويژه برنامه‌اي متفاوت در آستانه نوروز/
اين روزها به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در ويژه برنامه اي به نام «فصل دل تکاني» فرصتي براي شهروندان فراهم شده تا بعد از خانه تکاني منازل‌شان سري به پايگاه هاي فرهنگي بزنند که در آن در قالب برنامه هاي شاد و مفرح شيوه دل تکاني آموخته مي شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي «شهر» اين روزها طبيعت بارديگر در آستانه تحولي‌ست که پس از دوران افسردگي و خمودي خزان، در طراوت بهار به وجد آيد و در خود، پذيراي دگرگوني هايي شود.

 

گياهان و درختان، پس از گذر از رکود و رخوت زمستان، با شور و جذبه بهار، جوانه هاي حيات را بر اندام خشکيده خود ظاهر مي سازند. و چنين تحولي در طبيعت، اين پيام را در دل خود دارد: «حال که طبيعت متحول شد، تنها انسان ها که برتر از همه موجودات و اشرف مخلوقاتند، بايد در اين دگرگوني ها بر طبيعت، سبقت جويند.»

 

بهار فصل تحول است،فصل دل تکاني و هم دلي و فرصتي دوباره براي پاک کردن رذايل اخلاقي و آراسته شدن به فضايل اخلاقي‌ست. نوروز را مي شود بهانه‌اي کرد براي ديد و بازديد دوباره و رفع کدورت ها و کينه ها و محبت به يکديگر و اين، همان برادري و عطوفت اسلامي و همان صله رحم اسلام است.

 

رسيدن فصل دل تکاني در پايتخت

 

اين روزها نيز به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در ويژه برنامه اي به نام «فصل دل تکاني» فرصت براي مردم شهر تهران فراهم شده تا در پنج هفته پاياني سال، بعد از خانه تکاني منازل‌ و گشت و گذارهايشان در مراکز خريد و بازارها سري به پايگاه هاي فرهنگي بزنند که در غرفه هاي آن درس گذشت و مهرباني، پرهيز از جهل، انفاق، پاکيزگي و صله ارحام را در قالب برنامه هاي شاد و مفرح فرهنگي به تمام شهروندان از همه قشر و سن آموخته مي شود.

 

«فصل دل‌تکاني» ويژه برنامه اي است براي استقبال از نوروز در سطح پايتخت که هدف آن گسترش فضائل اخلاقي همزمان با نوروز است.اين برنامه در پنج هفته پاياني سال با پنج موضوع شامل گذشت و مهرباني، پرهيز از جهل، انفاق، پاکيزگي و صله ارحام در روزهاي پنج شنبه و جمعه هر هفته برگزار مي‌شود.

 

 

اجراي برنامه هاي فرهنگي از خيابان هنر و پرده خواني تا  نگار گذر

 

انواع خدمات فرهنگي شامل تشکيل خيابان هنر، پرده‌خواني، مسابقات حضوري، نمايشگاه‌هاي ميداني و انجام برنامه‌هاي مکمل از جمله مواردي است که براي اين پايگاه‌ها تدارک ديده‌ شده است.

 

در اين پايگاه‌ها محصولات فرهنگي به تعداد 20 محصول شامل انواع پيکسل‌ها و محصولات مرتبط با گروه سني کودک و نوجوان، کتاب‌هاي برش خورده در فرم عمو نوروز، برچسب هايي (استيکر) جهت استفاده در اتوبوس‌ها و مترو، پازل‌هاي سه بعدي، قلک‌هاي ويژه کودکان و ... وجود دارد. همچنين محصولات فرهنگي کودکان توسط کورش علياني و محصولات کودکان توسط ناصر کشاورز تهيه شده است.

 

علاوه بر اين محصولات، محصول نگار گذر شامل احاديث، جملات برگزيده و کاريکاتورهايي ذيل پنج موضوع ذکر شده متناسب با هر هفته تدارک ديده شده است. همچنين علاوه بر موارد ياد شده يک برنامه موسيقايي، برنامه شب شعر در فرهنگسراي انديشه، ويژه برنامه طنز و نمايش‌هاي عروسکي در قالب پنج موضوع تعريف شده برگزار مي‌شود.

نظر شما