پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۳
کد خبر: ۶۰۳۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹
رئيس اداره فضاي سبز شهرداري منطقه 20 از استقرار و آغاز به کار جايگاه هاي توزيع نهال و مشاوره گياهپزشکي، در بوستان هاي اين منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 تهران، تقي نگين راز با تشريح ويژه برنامه هاي هفته درختکاري گفت: در راستاي توسعه فضاي سبز و ترويج فرهنگ درختکاري توزيع نهال رايگان در بين شهروندان آغاز شده است که شهروندان مي توانند به جايگاه هاي ويژه اين امر در سطح بوستان هاي اين منطقه مراجعه کنند.

 

نگين راز ارائه مشاوره گياهپزشکي و آموزش هاي تخصصي نحوه کاشت و داشت نهال هاي اهدايي را از ديگر خدمات رايگان در اين جايگاه ها برشمرد و خاطرنشان کرد: بوستان هاي ماهور، فجر، حسن زاده، ايثار، گلگون، دانش مدرس و امام علي(ع) از محل هاي توزيع نهال رايگان است.

 

وي زمان اجراي اين طرح سبز را تا 15 اسفندماه برشمرد و تصريح كرد: با توجه به استقبال گسترده اي كه از سوي شهروندان خواهيم داشت يكي از جايگاه هاي مذكور واقع در بوستان فجر كه محل استقرار مركز آموزش و مشاوره گل و گياه شهرداري منطقه 20 نيز است تا پايان سال اقدام به توزيع نهال هاي مثمر و غيرمثمر اعم از سيب، زردآلو، خرمالو، هلو، زيتون، زبان گنجشك و چنار به شهروندان خواهد كرد.


وي به اهميت آموزش هاي شهروندي در زمينه توسعه فضاهاي سبز خانگي اشاره کرد و اظهار داشت: بر پايي دوره هاي کوتاه مدت آموزشي با محوريت درختکاري در مدارس، مراکز فرهنگي، مساجد و مجتمع هاي مسکوني از ديگر اقداماتي است که همزمان با هفته منابع طبيعي در اين منطقه انجام مي شود که علاوه بر ارائه آموزش هاي تئوري، به صورت عملياتي نيز اقدام به کاشت نهال هاي مثمر و غير مثمر در مراکز مورد اشاره خواهند کرد. 

نظر شما