شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۹
کد خبر: ۶۰۳۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
نمايش «باد اومد و با خود برد دنياي خيالي رو» نوشته مهدي صفاري‌نژاد و کارگرداني سيروان تخت فيروزه از 10 اسفند روي صحنه مي‌رود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي مرکز هنرهاي نمايشي، اين نمايش روايت گر داستان چهار نفر از هم وطن‌هاي کشورمان در زمان جنگ است؛ خانم پرستار ،تخريب‌چي مين ،ديده بان و يک تدارکات چي؛ که هرکدام در روزهاي نزديک سال نو، بخش‌هايي از زندگي خود و نگاهشان به جنگ را روايت مي کنند.

 

در اين نمايش سودا آزاد حيدري، شاهو رستمي، شيما ستوده، مهران ضيغمي، يلدا عباسي، سپيده عرفاني، محمد عليمحمدي، ارکيده هاشمي و داوود داداشي به عنوان بازيگر حضور دارند.

 

تخت‌فيروزه – کارگردان نمايش – درباره شيوه اجرايي نمايشش مي‌گويد: نمايش با حضور مبارک – با هنر مندي داوود داداشي - و خوش آمدگويي اش براي نوروز شروع مي شود و در ادامه تماشاگران، وارد ساختمان قديمي – که طراحي آن با حال و هواي جنگ براي شکل گرفته ، مي‌شوند. هر داستان نيز، در مکاني خاص از ساختمان،اجرا مي‌شود. تماشاگر به انتخاب خود و با توجه به دانسته هايي که گروه اجرايي از چند روز قبل از اجرا و نيز همزمان در حين اجرا در اختيارش قرار مي‌دهد به يافتن محل مورد علاقه خود مي‌پردازد.اجراي نمايش با رويکرد اجرا در مکان هاي غير متعارف تئاتري تنظيم شده است .

 

اين نمايش روز 10 اسفندماه ساعت 11،12،14 و 15 در محل پلاتوي کوچه حاجيان دانشکده هنر و معماري اجرا مي‌شود.


نظر شما