جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۰
کد خبر: ۶۰۳۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۵
مدير اجرايي «شهريار خط سفيد» از اجراي موفق مرحله اول اين طرح در مرکز شهر خبر داد و افزود: اين اقدام به زودي در 10 تقاطع ديگر تهران اجرا مي شود.

حسن عسگري در گفت و گو با خبرنگار مديريت شهري شهر با اشاره به اهداف اجراي «شهريار خط سفيد»، اظهار داشت: اين طرح با هدف نهادينه شدن فرهنگ ترافيک و قوانين راهنمايي و رانندگي براي عابران پياده طراحي شده که در اولين گام آزمايشي خود با همکاري بين بخشي نهادهاي مختلف، موفق بود.

 

«شهريار خط سفيد» تصريح‌کرد: اجراي آزمايشي در اولين مرحله به مدت 5 روز از ساعت 16 تا 18 در تقاطع شهيد قرني _ طالقاني صورت گرفت. در اين اقدام، تعدادي از جوان هاي آموزش ديده خانه شهرياران جوان در ابتدا از شهروندان درخواست مي کردند تا در هنگام قرمز بودن چراغ راهنمايي عابر پياده، منتظر ايستاده تا خودروها عبور کنند.

 

مدير اجرايي وي افزود: شهرونداني که همکاري کرده و به قوانين راهنمايي و رانندگي احترام مي گذاشتند، در آن سوي خط، شاخ گل رزي از شهرياران جوان دريافت مي کردند. افرادي هم که نسبت به اين قوانين بي توجه بوده و در موقع غير مجاز از خط رد مي شدند، بروشور آموزشي دريافت مي کردند.

 

به گفته عسگري در اين بروشور علاوه بر تاکيد بر اينکه «خط عابر پياده محلي امن براي عبور شهروندان است» و «سال 92 را با رعايت قوانين راهنمايي رانندگي زيباتر رقم بزنيم»، به ماده 26 قانون تخلفات راهنمايي و رانندگي و گزيده اي از متن ماده 215 قانون پليس راهور اشاره شده است.

 

 

سالانه نزديک به 1000 عابر پياده براثر تصادف در تهران کشته مي شوند

 

مدير اجرايي «شهريار خط سفيد» اظهار داشت: در صورتي که بتوانيم با چنين اقداماتي احترام به قوانين راهنمايي و رانندگي را در بين شهروندان نهادينه کنيم، ديگر نيازي به صرف هزينه هايي براي کنترل و نظارت نخواهد بود.

 

وي ادامه داد: اکنون در تهران سالانه نزديک به هزار عابر پياده بر اثر تصادف جان خود را از دست مي دهند که اين خسارتي غير قابل جبران براي جامعه محسوب مي شود.

 

عسگري يادآور شد: اولين مرحله «شهريار خط سفيد» به صورت آزمايشي توسط معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري و با همکاري معاونت آموزش پليس راهنمايي و رانندگي، خانه شهرياران جوان و شهرداري منطقه 6 برگزار شد که شهروندان همراهي خوبي داشتند و با نتايج مثبتي همراه بود.

 

وي با بيان اينکه موقعيت‌سنجي اجراي اين طرح در کار گروهي با حضور کارشناسان و اساتيد دانشگاه انجام مي گيرد، گفت: اجراي طرح در ديگر نقاط شهر در دست بررسي است و به زودي در 10 تقاطع ديگر تهران اجرا مي شود.

نظر شما