پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۰۴۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
سخنگوي شهردار تهران گفت: در ايام نوروز تا زماني که انبوه مسافر وجود داشته باشد، خدمات رساني به شهروندان نيز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، سيد محمد هادي ايازي در نشست خبري خود که به مناسب نوروز برگزار شد، گفت: پيش بيني مي شود که در ايام نوروز جمعيت بيشتري در تهران حضور داشته باشند. به همين دليل در ايام نوروز همکاران ما در شهرداري به خدمات رساني به شهروندان و ميهمانان نوروزي مي پردازند.


سخنگوي شهردار تهران افزود: منطقه يک تهران به دليل تفرجگاهي بودن و نيز حضور امامزاده صالح، منطقه 12 تهران به دليل اين که نمايشي از تهران قديم است و در سال هاي اخير پياده راه هاي خوبي نيز در اين منطقه ساخته شده است و نيز منطقه 20 به دليل دارا بودن مناطق گردشگري و تفرجگاهي به عنوان فضاي گردشگري در ايام نوروز به صورت ويژه در نظر گرفته شده است.


وي خاطرنشان کرد: همچنين فضاهاي گردشگري نيز از سنوات گذشته موجود بوده که امسال نيز به خدمات رساني مي پردازند. از جمله اين مجموعه ها برج ميلاد است که پيش بيني امسال تا 300 هزار نفر بازديد کننده داشته باشد. بليت اين مجموعه 20 تا 40 درصد تخفيف را براي ايام نوروز در نظر گرفته است. همچنين سفره بزرگ هفت سين در اين مجموعه تدارک ديده مي شود. باغ موزه دفاع مقدس و باغ موزه قصر نيز از ساير مراکز گردشگري در تهران است که در ايام نوروز به خدمات رساني مي پردازد.


معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران به پياده راه 17 شهريور اشاره کرد و گفت: براي ايام سال يکي از بزرگترين سفره ها همراه با دعاي اول سال و پيام رهبري بدين مناسب تدارک ديده مي شود.

  

ايازي تصريح کرد: اتوبوس ها و کانکس هايي نيز به منظور تردد مسافران در مراکز گردشگري در نظر گرفته شده است و نيز راهنمايان تور که به راهنمايي گردشگران مي پردازند.

  

سخنگوي شهردار تهران عنوان کرد: در حوزه زيباسازي و فضاي سبز نيز اقداماتي را انجام مي دهيم. 5 ميليون لاله و نيز يک ميليون نهال در سطح شهر و نيز در منازل در صورت درخواست شهروندان کاشته مي شود.


سخنگوي شهردار به تقارن ايام فاطميه با نوروز اشاره کرد و گفت: برنامه "عطر ياس" ويژه برنامه اي است که بدين منظور در نظر گرفته ايم. همچنين ايستگاه هاي فرهنگي نيز در نظر گرفته شده است تا براي روز شهادت حضرت فاطمه (س) برنامه هاي خاص اين ايام را داشته باشيم. برنامه هاي نوروزي به صورتي اجرا مي شود که شأن اين ايام نگه داشته شود.

  

وي در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سوال هاي خبرنگاران پيرامون پنجشنبه آخر سال گفت: براي پنجشنبه آخر سال عطر افشاني قبور، برنامه هاي فرهنگي و نيز فضاي بازي براي کودکان در نظر گرفته شده است.


ايازي در مورد برنامه هاي تهران در چهارشنبه آخر سال تصريح کرد: در صورتي که وزارت کشور و استانداري چهارچوب برنامه اي داشته باشند به عنوان برنامه بالا دست اجرا مي شود؛ اما به اين دليل که مديريت ايمني و آتش نشاني شهر در دست شهرداري است در هفته گذشته همايشي براي 700 خانم آتش نشان داوطلب و نيز در هفته آينده همايش ايمني را براي پرسنل آتش نشاني داريم.


وي تاکيد کرد: از نوجوانان و جوانان خواهش مي کنم بخاطر داشتن چند ساعت تفريح عملکرد خطرناکي را براي خود و دوستانشان رقم نزنند.


ايازي به مسافران نوروزي نويد داد که اطلاع رساني و نيز خدمات رساني به مسافران در پايانه هاي مسافربري به صورت کامل انجام مي شود و خانه شهرياران جوان با کاورهاي مشخص به راهنمايي مسافران بخصوص در مبادي ورودي و خروجي شهر مي پردازند.


ايازي پيرامون اسکان مسافران نوروزي تاکيد کرد: بيش از ارائه چادر تکميل زيرساخت هايي چون سرويس هاي بهداشتي براي مسافران اهميت دارد. مجموعه اقدامات مديريت شهري براي مسافران نوروزي در قالب ستاد گردشگري نوروز به ارائه خدمات مي پردازد. همچنين در صورت بروز مشکل سامانه 137 آماده پاسخ گويي است.


سخنگوي شهردار در پاسخ به خبرنگار شهر پيرامون چگونگي کاشت نهال در سطح تهران با توجه به هزينه بر بودن و نيز اثر بخش نبودن آن گفت: امسال به صورت ويژه اي به درختکاري در سطح شهر توجه شده است. يک ميليون نهال در منازل و 7 ميليون نهال در سطح شهر که 2 ميليون آن مثمر است به صورت اصولي و متناسب با موقعيت جغرافيايي شهر تهران کاشته مي شود. اما درصد قابل توجهي از اين درختان اصطلاحا نمي گيرد. امسال به دور نهال ها پايه هايي پيچيده مي شود تا عمر بيشتري داشته باشد.


وي افزود: در حال توسعه فضاي شهر بخصوص در معابر و حاشيه هاي خيابان در شهر تهران هستيم به گونه اي که بسياري از بزرگراه هاي مثل مدرس، چمران، آزادگان امروز فضاي سبزي را دارند که در گذشته اينچنين نبود. همچنين کار فضاي سبز بزرگراه امام علي (ع) به صورت همزمان در حال انجام است.


سخنگوي شهردار تهران به تمجيد ميهمانان خارجي از فضاي سبز تهران با توجه به نيمه خشک بودنش به عنوان شاهد مثالي در اثر بخشي فعاليت هاي شهرداري در توسعه فضاي سبز تهران اشاره کرد.


وي در مورد تغيير ساعت اتوبوس و مترو در ايام نوروز به منظور رفاه حال شهروندان گفت: تا زماني که مسافر انبوه وجود داشته باشد خدمات رساني نيز وجود دارد. توصيه هايي در اين زمينه تا کنون شده است که به مجموعه خدمات رساني به منظر اجرايي شدن اطلاع مي دهم.



معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران در بخش ديگري از سخنان خود پيرامون تملک و تبديل زندان اوين گفت: در ابتدا بايد مجموعه اي براي انتقال زندانيان در نظر گرفته شود. سپس مديريت شهري به منظور تملک اين مجموعه وارد مذاکره شود تا به فضاي سبز و ساير کاربري ها تبديل شود.



ايازي در مورد کمک هاي دولت به سيستم حمل و نقل بخصوص مترو عنوان کرد: پيگيري هاي ما در حال انجام است. متوجه اين امر هستيم که دولت مشکلاتي را دارد اما برابر قانون مصوب مجلس اعتبارات حمل و نقل به صورت يک سوم از دولت، شهرداري و شهروند تامين مي شود که در اين ميان اين تنها دولت است که سهم خود را پرداخت نمي کند. در صورت عدم پرداخت دولت يا بايد يک سوم سيستم حمل و نقل متوقف شود و يا اين که شهردار و مديريت شهري به صورتي اين هزينه را تامين کنند.


سخنگوي شهردار تهران از افتتاح پايانه معلولان در هفته اينده اطلاع داد و گفت: 100 دستگاه خودرو در اين مجموعه خدمات رساني مي کنند که از اين تعداد 60 دستگاه ون هستند.

  

سخنگوي شهردار در مورد اقدامات پيشگيرانه براي بارش هاي بهاري و عدم تکرار حواث گذشته فروردين گفت: اقدامات ما در اين بخش بيشتر پيشگيرانه است. بدين منظور شرکت خاکريز آب تعداد 700 کيلومتر کانال آب هاي زيرزميني را ايجاد کرده است که با اين وجود تصور نمي کنم در فصل بارش هاي بهاري مشکلي به وجود بيايد.


وي در مورد بازگشايي زير گذر چهارراه وليعصر گفت: نهايتا در بهار 92 شاهد بازگشايي اين زيرگذر هستيم.


وي در مورد بازگشايي مجدد رستوران گردان در برج ميلاد گفت: اين مجموعه با کاهش قيمت به بازگشايي مجدد رسيده است و منوي باز اين مجموعه 70 هزار تومان قيمت دارد.

نظر شما