پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۵
کد خبر: ۶۰۴۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
در اولين نشست شوراي راهبردي ادارات و نهادهاي مرتبط با حوزه بانوان مطرح شد؛
دکتر آباد عضو شوراي اسلامي شهر تهران در اولين نشست شوراي راهبردي ادارات و نهادهاي مرتبط با حوزه بانوان گفت: « امروز 66 درصد از مطالبات مردم در زمره مطالبات اجتماعي است و با آنکه 25 سازمان متولي فرهنگ در جامعه هستند اما معمولا در اينگونه مسائل شهرداري مخاطب قرار مي گيرد. »

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22 ، اولين نشست شوراي راهبردي ادارات و نهادهاي مرتبط با حوزه بانوان در منطقه 22  با حضور خانم دکتر آباد عضو شوراي اسلامي شهر تهران همچنين حسين مرادي شهردار منطقه همچنين خانمهاي مشاور شهرداران مناطق 22 گانه در امور بانوان، مسئول امور بانوان منطقه و نمايندگاني از ادارات و نهادهاي موجود در پهنه ي شمال غرب تهران برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه مهندس مرادي با اشاره به عمر تقريبا 12 ساله شهرداري منطقه در خصوص ويژگي ها و ظرفيتهاي موجود در اين بخش از پايتخت گفت: « از 60 کيلومتر وسعت اين منطقه نزديک به 50 درصد فضاي سبز در عرصه هاي شهري و جنگلي موجود است. در بقيه فضاي موجود نيز افزون بر سرانه هاي مسکوني، پروژه هاي عمدتا فرامنطقه اي و ملي در جريان است که علاوه بر تامين سرانه هاي مورد نياز شهروندان در محدوده شمال غرب پايتخت، نياز ديگر شهروندان را هم به آنچه لازم است در اختيار داشته باشند، تامين مي کند. »
وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود با ارائه اطلاعاتي در مورد پروژه هاي بزرگ جاري در منطقه همچون درياچه چيتگر، هزار و يک شهر و بزرگترين شهربازي خاورميانه، بوستان جوانمردان ، مراکز ويژه درماني و خريد و ... گفت: « بيشتر پروژه هاي در حال اجرا در منطقه پس از بهره برداري، مجموعه اي کامل از سرانه هاي اجتماعي، رفاهي، ورزشي، تفريحي، خدماتي، پرديسهاي سوارکاري و ... را در اختيار شهروندان مي گذارد. عمليات اجرايي فاز دوم بوستان جوانمردان بعنوان فصل مشترکي از همکاري مناطقه 22 و 5 اکنون آغاز شده و  تلاش مي شود تا نيمه اول سال 92 آماده بهره برداري شود. همچنين در تلاشيم فاز اول پروژه فراملي هزار و يک شهر را که بزرگترين شهربازي خاورميانه است تا نيمه اول سال 92 به ثمر برسانيم. 

اکنون در تعريف فضاهاي شهري ويژه بانوان بوستاني با وسعت حدود 20 هکتار در بخشي از بوستان جنگلي چيتگر در حال اجراست؛ افزون بر اينکه تدابيري انديشيده شده در برخي بوستانهاي محله ها و همچنين سراهاي محله هاي 9 گانه فضايي براي حضور بانوان در نظر گرفته شود. در بحث توانمند سازي زنان سرپرست خانوار نيز علاوه بر راه اندازي بازارچه هاي خود اشتغالي، بازارچه کوثر شروع به فعاليت کرده و اکنون بخشي از آن با وسعت 10 هزار متر مربع در حال اجراست »
 آباد عضو شوراي اسلامي شهر تهران نيز در بخش ديگري از جلسه با بيان اينکه پروژه هاي متعدد در حال اجرا در منطقه 22 نشان از رشد و توسعه آن دارد و اين منطقه با سرعت عالي در حال شکل گيري و توسعه است. منطقه 22 با توجه به ظرفيتهايي که دارد، مي تواند الگويي براي ديگر مناطق تهران باشد.»
وي در ادامه صحبتهاي خود خاطر نشان کرد: « مردم بايد شهر را از خودشان بدانند تا ميزان مشارکتشان در برنامه ها بيشتر شود و يکي از ارگانهايي که مي تواند اين مسير را هموار کند، شهرداري است. سطح مشارکت امروز در برنامه هاي اجتماعي به حدي بالا رفته که مردم خودشان و بصورت خودجوش متولي
برنامه ها مي شوند. اکنون با توجه به نياز سنجي هاي صورت گرفته، بيش از 66 درصد از مطالبات و درخواستهاي مردم در زمينه امور فرهنگي است و با آنکه 25 سازمان متولي فرهنگ در جامعه وجود دارد اما مردم وقتي بحث فرهنگ و مطالبات فرهنگي پيش مي آيد، شهرداري را مخاطب قرار مي دهند. اين موضوع يعني که شهرداري از بحث خدماتي عبور کرده، نهادي اجتماعي است که سرمايه هاي اجتماعي را شاخص توسعه مي داند و بانوان يکي از اين سرمايه ها هستند. در دوره مديريت شهري اخير ظرفيت بانوان يکي از ظرفيتهايي است که مي تواند نقش کليدي در جامعه ايفا کند. راه اندازي مجموعه هاي ورزشي الزهرا (س) ، مراکز کارآفريني و فعاليت نزديک به 10 هزار زن سرپرست خانوار در اين مراکز و .... از جمله امکاناتي است که در مديريت شهري اخير فراهم شده است. »

نظر شما