پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۴
کد خبر: ۶۰۴۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
جلسه امروز شوراي شهر با حاشيه هايي چون بحث اعضا با معاون حمل نقل و ترافيک بر سر ادغام شرکت کنترل کيفيت هوا و نيز گلايه چمران از کمک نکردن ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار به کسي که او سفارشش را کرده بود، همراه بود.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، در جلسه امروز شوراي شهر و حين بررسي لايحه "مجوز اهداي وسائل و اثاثيه اسقاط و مستهلک مازاد بر احتياج (منقول) شهرداري به زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست و خودسرپرست نيازمند و موسسات خيريه مرتبط" مهدي چمران خطاب به فهيمه فيروزفر، مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار شهرداري که براي دريافت بودجه براي زنان سرپرست خانوار مي گفت تمامي زناني که تحت پوشش اين ستاد هستند داراي پرونده هستند و به حق و شايسه کمک ها را دريافت مي کنند، گفت: هر زمان شخصي را به منظور کمک نزد شما فرستادم، پشيمان شدم زيرا به او کمک نکرده ايد.

 

فيروزفر اين سخن را تکذيب کرد اما چمران خطاب به او گفت: کمک نکرده ايد. آن شخصي را که من براي کمک نزد شما فرستادم به او کمک نکرده ايد.

 

پس از اتمام بررسي لايحه و تصويب 3 ميليارد مازاد بر ماده 17 شهرداري براي زنان سرپرست خانوار، فيروزفر و تيم همراه جلسه را ترک کردند. چمران دراين زمينه تصريح کرد: آمدند و 3 ميليارد گرفتند و رفتند.

 


* در جريان بررسي دومين لايحه در شورا شامل حذف بند يکم قسمت (الف) مصوبه "ساماندهي سازمان ها و شرکت هاي وابسته به شهرداري تهران اصلاحي 22 تير 84 و تبصره سوم ماده سوم" بودجه سال 91 سازمان حمل و نقل و ترافيک سازمان نوسازي و شرکت شهربان مصوب 25 تير شوراي شهر تهران" بحث لفظي بين اعضاي شورا با سيدجعفر تشکري هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري بر سر ادغام و يا عدم ادغام شرکت کنترل کيفيت هوا در در سازمان حمل و نقل ترافيک يا تحويل اين قسمت به بخش خصوصي درگرفت که البته آغاز کننده اين بحث حسن بيادي نائب رييس شورا بود.

 

* در اين ميان تشکري هاشمي ادغام و يا دست زدن به ترکيب شرکت کنترل کيفيت هوا را سبب ناکارآمدي و بزرگ سازي اين شرکت که تنها 35 نفر نيرو دارد مي دانست و مي گفت من به عنوان مديري که شرکت واحد اتوبوسراني را از تعداد 17 هزار نفر نيرو به 9 هزار نفر کاهش دادم عرضه اين را نيز دارم که 35 نفر نيرو را کاهش دهم و يا اين که مديريت کنم. براي مصوبه ذکر شده از سوي وزارت کشور ابلاغيه اي نيامده است که بخواهيم آن را اجرايي کنيم.

 

* بيادي اين سخنان تشکري هاشمي را توهين آميز دانست و گفت: به شورا توهين مي کنيد و اعضا را تهديدا مي کنيد.صحبت هاي شما در سطح يک اداره کل است. شما اجازه اين را نداريد که به اعضاي شورا بگوييد در بررسي ها کار کارشناسي انجام نداده اند.

 

* در اين حين حبيب کاشاني براي آرام کردن بيادي از صندلي خود برخواست که به نتيجه نرسيد و اين امر و اين حد عصبانيت بيادي با تعجب کاشاني روبرو شد.

 

* خسرو دانشجو سخنگوي شورا نيز اين صحبت تشکري هاشمي را بر خلاف واقع دانست و گفت معني استقلال و عدم استقلال يک شرکت با ادغام آن ارتباطي ندارد. چطور آن زمان که مصوبه براي بودجه مي آيد سريع اجرايي مي شود اما براي مصوبه هاي اينچنيني منتظر ابلاغ وزارت کشور هستيد؟

 

* حبيب کاشاني در اين مورد خطاب به تشکري هاشمي گفت: بجز من که از تحصيلات دانشگاهي برخوردارم، ساير اعضاي شورا همه متخصص هستند شما نبايد اينگونه سخن بگوييد.

 

اما معصومه ابتکار رييس کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر در دفاع از اين امر برآمد که رسول خادم رييس کمسيون برنامه و بودجه شورا در پاسخ به او گفت: شما احساس عاطفي به اين قضيه داريد.


در نهايت با پادرمياني چمران در مورد شرکت کنترل ترافيک مطابق مصوبه مذکور عمل شد و شرکت کنترل کيفيت هوا براي بررسي بيشتر به کمسيون مربوطه ارجاع داده شد.

 

اين اقدام با اعتراض شديد بيادي روبرو بود که معتقد بود اين امر به معني تصويب 50 درصدي مصوبه است و اين لايحه، يک لايحه است نه دو لايحه و امکان ارجاع به کمسيون را ندارد.

 

چمران در واکنش به وي گفت: به کمسيون ارجاع مي دهم شما به اين مسئله کاري نداشته باشيد.

در نهايت تمامي اعضا بجز حسن بيادي به اين لايحه به صورت فوق راي دادند.

 

عليرضا دبير، عضو هيئت رييسه شورا نيز براي آرام کردن فضاي جلسه گفت: آقاي تشکري هاشمي يکي از معاونيني هستند که همواره تعامل خوبي با شورا داشته اند. با توجه به اينکه ايشان سيد هم هستند، امروز چهارشنبه هم نيست که بگوييم به اين دليل عصباني هستند؛ اما شايد امروز عصباني هستند.


در ادامه جلسه احمد مسجد جامعي پيرامون فضاي سبز تهران به مناسبت روز درختکاري سخن گفت و در اين باره تصريح کرد: از تمامي چنارهاي اودلاجان در شمال تهران تنها چنار امامزاده يحيي و کوچه غريبان باقي مانده است.

 

در پاسخ به صحبت بيادي به مزاح گفت: همين را هم بگوييد که يا چشمش بزنند و يا اين که خبر دار شوند و بيايند قطعش کنند.

نظر شما