پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۳
کد خبر: ۶۰۴۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
پس از غرس 2 اصله نهال در روز درختکاري صورت گرفت/
حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي تاکيد کردند: گلايه‌اي که از مسئولان مرتبط با موضوع درخت و درختکاري وجود دارد، اين است که گاهي صدها درخت در جاهايي که نبايد قطع بشوند، قطع مي‌شوند.

به گزارش شهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري،‌ در هفته منابع طبيعي و روز درختکاري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر امروز ـ سه شنبه ـ دو اصله نهال غرس کردند.

 

رهبر انقلاب اسلامي سپس در سخناني، گياه و درخت را براي هر کشور و مجموعه بشري مايه برکت و آباداني خواندند و با اشاره به سفارش اسلام به کاشت و نگهداري درختان و همچنين جلوگيري از قطع آن، خاطرنشان کردند: گلايه‌اي که از مسئولان مرتبط با موضوع درخت و درختکاري وجود دارد، اين است که گاهي صدها درخت در جاهايي که نبايد قطع بشوند، قطع مي‌شوند.

 

ايشان افزودند: علاوه بر غصب زمين‌هاي اطراف شهرها و آبادي‌ها و از بين رفتن پوشش گياهي توسط برخي افراد سودجو که سبزي اين مناطق را به سيمان و ساختمان‌هاي بلندمرتبه تبديل مي‌کنند، مجموعه جنگل‌هاي کشور نيز در معرض تهديد قرار دارد.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر ضرورت شکل‌گيري عزم و اراده راسخ براي جلوگيري از تصرف غيرقانوني مناطق اطراف شهرهاي بزرگ تصريح کردند: از بين رفتن محيط سبز اطراف شهرها‏، بخصوص جنگل‌ها، مشکلات متعدد بشري را بدنبال دارد که همه مسئولين مرتبط با موضوع در دولت، مجلس، قوه قضائيه و شهرداري‌ها بايد براي جلوگيري از پيشرفت اين حرکت غلط، اقدام جدي بعمل آورند.

 کاشت نهال همزمان با هفته منابع طبيعي

در اين مراسم وزير جهاد کشاورزي، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و همچنين شهردار و استاندار تهران حضور داشتند.

کاشت نهال همزمان با هفته منابع طبيعي

نظر شما