پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۰۴۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲
برگزاري مراسم نمادين روز درختکاري در جنوب تهران
مراسم روز درختکاري با کاشت نهال در بوستان جانبازان کليد خورد

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20، اصغر عطايي، قائم مقام شهردار منطقه در حاشيه اين مراسم از توزيع رايگان 11 هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاري در ميان شهروندان و توسعه فضاي سبز در منطقه خبر داد و گفت: به منظور ترويج فرهنگ کاشت نهال و توسعه فضاهاي سبز منطقه، مراسم درختکاري فقط به 15 اسفند ماه خلاصه نشده است. اين طرح از نيمه آذر ماه آغاز و تا پايان اسفند ماه ادامه دارد. در اين مدت بيش از 65 هزار اصله نهال مثمر و غير مثمر در ميان شهروندان منطقه توزيع شده است.

وي افزود: با توجه به توسعه شهرنشيني و افزايش ساخت و سازو نوسازي بافت فرسوده بيش از 7 هزار اصله نهال در ميان کشاورزان منطقه قرار گرفته تا با کاشت نهال ها و نگهداري در توسعه کمربند سبز جنوب تهران سرعت بخشيده شود.

بر اساس آخرين آمار مستند اکنون 2 هزار و 43 هکتار از اراضي منطقه 20 در سيطره فضاي سبز قرار دارد که 524 هکتار ازاين فضا در داخل محدوده شهري ويکهزار و 518 هکتار در بخش حريم واقع شده است که در مجموع فرصت مناسبي را براي تنفس شهر ايجاد کرده اند.

همچنين رييس اداره فضاي سبز از رکوردار بودن منطقه20 از نظر تعداد بوستان در ميان 22منطقه شهر تهران خبر داده ومي گويد: منطقه 20 با داشتن 136 بوستان بيشترين سهم بوستان ها رادر ميان مناطق شهر تهران دارد که حدود يک چهارم اين تعداد که شامل 37 بوستان مي شود درطول 7سال اخير در منطقه ساخته ومطابق استانداردهاي روز سازمان پارک ها تجهيز شده است.

وي افزود : به مناسبت فرا رسيدن هفته درختکاري ايستگاه هاي شادمانه درمحلات 22 گانه منطقه برپا شده است واهالي اين فرصت را در اختيار دارند تا با مراجعه به اين ايستگاه ها از برنامه هاي شاد و آموزشي غرفه هاي فضاي سبز، بازيافت، نقاشي، کتاب و... بهره مند شوند.

 

نظر شما