شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۰۵۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
سخنگوي دولت شباهت احمدي‌نژاد و بني‌صدر را به شدت محکوم کرد؛ وي افزود: بني‌صدر آقازاده بود احمدي‌نژاد آهنگرزاده است.

به گزارش شهر به نقل از فارس، غلامحسين الهام سخنگوي هيئت دولت در پايان جلسه امروز هيئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره مصوبات امروز دولت گفت: ما در جلسه امروز هيئت دولت با حضور رئيس‌جمهور چند نشان خدمت داشتيم که يکي از آنها به آقاي صفري سفير ايران در کشور چين به دليل خدمات ايشان در حوزه سياست خارجي و امور ديپلماتيک اهدا شد.

 

وي افزود: همچنين اعطاي دو نشان خدمت به آقايان سردار مومني رئيس پليس راهنمايي و رانندگي و جناب آقاي افندي‌زاده معاون وزارت مسکن را و شهرسازي تصويب شد.

 

سخنگوي دولت همچنين از تصويب اهداي نشان فرهنگ به اسفنديار رحيم‌مشايي رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد خبر داد.

 

*هيچ شباهتي ميان احمدي‌نژاد و بني صدر نيست

 

الهام در پاسخ به سؤالي درباره مطرح شدن برخي سخنان در محافل سياسي به احمدي‌نژاد و بني‌صدر گفت آنها که سن شان‌ مي‌رسد و شاهد بودند هيچ شباهتي بين اين دو نمي‌بينند چرا که بني‌صدر در خارج از کشور فعاليت مي‌کرد و به تعبير حضرت امام راحل مردم شهيد رجايي را از زندان نخست‌وزير کردند و آقاي بني‌صدر از خارج رئيس‌جمهور شد.

 

وي افزود: آقاي احمدي‌نژاد در تمام دوران پيش و پس از انقلاب و در طول دوران رياست جمهوري عمر خود را صرف خدمت به مردم و حضور در اين مناطق کرده است.

 

سخنگوي دولت ادامه داد: آقاي احمدي‌نژاد رويکردهاي فرهنگي برخواسته از انقلاب دارد و آقاي بني‌صدر رويکردهاي ملي‌گرايانه داشت و در جواني به سمت جبهه ملي متمايل بود، آقاي احمدي‌نژاد اساسا خصلت‌هاي بني صدر را ندارد، آقاي بني‌صدر آقازاده بود و از خانواده‌هاي شناخته شده قبل از انقلاب بود اما آقاي احمدي‌نژاد آهنگرزاده است و از دل مردم و توده‌هاي مردم بيرون آمده است.

 

*احمدي نژاد هيچ گاه در برابر قانون نايستاد

 

الهام گفت: آقاي احمدي‌نژاد هيچ گاه در برابر قانون نايستاده است و تفسير وي از قانون به حدي محکم است که در بعضي جاها به رغم اينکه مي‌گفتند احمدي‌نژاد غير قانوني کار مي‌کند شوراي نگهبان نظرات ايشان را درست تشخيص داد و لذا بعضي از مصوبات به مجمع تشخيص رفت و رفتن يک مصوبه به مجمع نشان داد اين مصوبه اساسا با قانون اساسي مغاير نيست.

 

سخنگوي دولت ادامه داد: در هر مقطعي که شما نگاه مي کنيد پيوند آقاي احمدي‌نژاد با نهادهاي انقلابي بسيار محکم بوده است و اساسا با هيچ دوره‌اي از رياست جمهوري‌هاي گذشته قابل مقايسه نيست ، اما بني‌صدر به طور اساسي با نهادهاي انقلابي تعارض داشت.

 

الهام گفت: من هيچ تشابهي بين اين دو نمي‌بينم من صحنه‌هاي 14 اسفند را ديده‌ام. دوران بني‌صدر را تماما لمس کردم و از کساني بوديم که در مقابل وي ايستاديم.

 

سخنگوي دولت با نقل خاطره‌اي از واقعه 14 اسفند گفت: در روز 15 اسفند ماه مقام معظم رهبري خطيب نماز جمعه بودند و بر اين نکته تاکيد کردندکه هيچ کس نبايد عليه رئيس‌جمهور موضع بگيرد.

 

*انصافا بيان اين شبيه سازي ها انصاف نيست

 

وي افزود: الان هم ايشان بر اين نکته تاکيد کردند که بايد در کشور وحدت و آرامش حاکم باشد. آيا جايز است که با اين شبيه‌سازي يک سناريوي تخريبي شکل بگيرد. انصافا انصاف نيست.

 

سخنگوي دولت در پاسخ به سؤال ديگري که گفته مي‌شود هيئت دولت با تصويب مصوبه‌اي امکان ديدارهاي خارجي را براي آقاي مشايي فراهم کرده است، گفت: بر اساس اصل 127 قانون اساسي دولت مي‌تواند اختيارات ديدارهاي خارجي را تفويض کند.

 

الهام گفت: اختيارات مربوط به جنبش غير متعهدها در چارچوب اصل 127 قانون اساسي به آقاي مشايي تفويض شد.

 

وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره ساماندهي پيشخوان‌هاي دولت افزود: جلسات کارگروه پيشخوان‌هاي دولت در زماني که من معاونت منابع انساني و توسعه مديريت رياست جمهوري را بر عهده گرفتم هنوز تشکيل نشده بود و قرار شد در هفته آينده جلسات مرتبط با اين قضيه تشکيل شود.

 

*فعاليتهاي انتخاباتي براي دولت حرام است

 

الهام در پاسخ به سؤال ديگري درباره اينکه گفته مي‌شود سخنان ديروز رئيس‌جمهور در خصوص «بهار» جنبه انتخاباتي دارد، گفت: امسال دولت وارد هشتمين سال فعاليت خود شد و آقاي احمدي‌نژاد به خاطر خدمت خالصانه به مردم و صرف تمام انرژي براي برقراري عدالت و استقرار يک دولت اسلامي راي آورد و وظيفه داشت که اين اهداف را محقق کند.

 

وي افزود: از اين رو بايد هر روز در چارچوب تحقق اين اهداف تلاش کند و اگر فعاليت‌هاي اينچنيني فعاليت‌هاي انتخاباتي تلقي مي‌شود بايد تا روز آخر تلاش کنيم.

 

سخنگوي دولت تصريح کرد:فعاليت‌هاي انتخاباتي دولت اگر مانند فعاليت‌هاي احزاب باشد،حرام است.

 

الهام گفت: دولت اين فعاليت را نمي‌کند و نخواهد کرد. مردم بايد انتخاب کنند و دولت بايد وظيفه خود را درباره برقراري يک انتخابات قانونمند انجام دهد.

 

وي افزود: دولت ماموريت‌هاي اجرايي دارد و اساسا در فعاليت‌هاي انتخاباتي ورود نمي‌کند و تلاش افراد حقيقي به واسطه ارتباط آنها با دولت براي اين نهاد مسئوليتي ايجاد نمي‌کند.

 

*استخدام در چارچوب مصوبات جرم نيست

 

سخنگوي دولت درباره اينکه ديوان محاسبات استانداران را در صورت اجراي مصوبه مهرآفرين تهديد کرده است، گفت: اينکه هر کس تعريف جديدي از جرم ارائه دهد، مسئله جديدي است، قانون قبلا تعريف خود را از جرم ارائه داده است. جرم ترک فعلي است که قانونگذار آن را قابل مجازات بداند. من جايي نديده‌ام که استخدام در چارچوب مصوبات جرم محسوب شود.

 

الهام گفت: حتي اگر کارگزاري در چارچوب وظايفش اشتباهي کند عملش جرم نيست، رفتار اداري و انتظامي چارچوب‌هايي دارد که بايد به آن عمل شود.

 

وي افزود: کارهايي که براي استخدام انجام مي‌شود به هيچ عنوان غيرقانوني نيست و کاملا در چارچوب مقررات عمل مي‌شود. آزمون‌هايي که دستگاه‌ها بايد برگزار کنند با نشر آگهي در حال انجام است و با مجوزهايي که مربوط به حد استخدامي با توجه به برنامه پنجم توسعه دارند، نسبت به جذب نيرو عمل مي‌کنند.

 

سخنگوي هيئت دولت ادامه داد: ما اين همه جوان تحصيلکرده آماده به کار داريم و برخي نيز رشته تحصيلاتي آنها به گونه‌اي است که مي‌توانند در عرصه حاکميتي فعال باشند. ما با جلوگيري از استخدام آنها هم جلوي استفاده از ظرفيت‌هاي دولت را مي‌گيريم و هم جوانان را دچار وازدگي و ياس مي‌کنيم. اين اظهار نظرها کاملا اظهار نظرهاي شخصي است و برخي با اسم «مهر» و «بهار» مشکل دارند. طرح استخدام در چارچوب قوانين در حال انجام است .

 

*حکم انفصال رييس بانک مرکزي پايه محک قانوني ندارد

 

وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره آخرين وضعيت حکم انفصال محمود بهمني رئيس بانک مرکزي گفت: آن حکم پايه محکم قانوني ندارد اما من از روال آن در ديوان محاسبات خبر ندارم.

 

سخنگوي هيئت دولت درباره ابلاغيه جديد معاون اول رئيس‌جمهور درباره اينکه عيدي کارگران نيز به همان ميزان 400 تومان پرداخت شود،‌گفت: عيدي تمام کساني که در دولت مشغول فعاليت هستند اعم از پيماني، رسمي و يا قراردادي بر اساس همان 400 تومان پرداخت مي‌شود. اما کساني که در چارچوب قانون کار فعاليت مي‌کنند عيدي خود را به ميزان دو برابر پايه حقوق دريافت مي‌کنند.

 

الهام درباره اينکه ساماندهي کارکنان شرکتي به کجا رسيد، گفت: دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها نيز در حال ساماندهي نيروهاي شرکتي خود هستندو اگر شکايتي در اين خصوص وجود دارد مي‌توان اين شکايت را به معاونت منابع انساني و توسعه مديريت رياست جمهوري ارجاع دهند.

نظر شما