يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۸
کد خبر: ۶۰۵۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
جشنواره نوروزي برج ميلاد 92 با اجراي برنامه هاي ويژه از 25 اسفند 91 تا 16 فروردين برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، فرزاد هوشيار پارسيان مديرعامل برج ميلاد امروز در نشست خبري با اشاره به برنامه هاي اين مجموعه فرهنگي تفريحي،گفت: در ايام نوروز 91 بيش از 160 هزار تن از اين مجموعه بازديد کردند که پيش بيني کنيم اين آمار در نوروز 92 با توجه به گراني هاي اخير و کاهش سفرهاي خارجي و رونق تورهاي تهرانگردي به بيش از 250 هزار تن برسد.

 

به گفته هوشيار بيش از 8 هزار شهروند شهرستاني از طريق آژانس هاي گردشگردي براي تورهاي تهران گردي و بازديد از برج ميلاد ثبت نام کرده اند.

 

وي اظهارداشت: تورهاي تهران گردي با مبدا برج ميلاد در دو بخش بازديد از اماکن تاريخي و بازديد از موزه ها انجام مي شود.در بخش اول علاوه بر بازديد از اماکن تاريخي منطقه 12 شهروندان به تماشاي دو برج آزادي و طغرل در شهرري مي روند که با توجه به تخفيف هاي ويژه بازديد از اين دو برج رايگان خواهد بود.

 

وي افزود: در بخش بازديد موزه اي نيز گردشگران از باغ موزه دفاع مقدس، قصر و ساير باغ موزه هاي ديگر تهران بازديد مي کنند.

 

 

تماشاي ايران در برج ميلاد

 

مديرعامل برج ميلاد با بيان اين که بيش از 100 غرفه با برنامه هاي مختلف فرهنگي و تفريحي در جشنواره نوروزي 92 پيش بيني شده است، گفت: در زوم ايران گردي چادرهاي عشاير ، سفره هاي هفت سين اقوام ايراني، آيين هاي اقوام ايراني، غذاها و تنقلات اقوام و عشاير ايراني به نمايش گذاشته مي شود.

 

وي ادامه داد: در اين جشنواره بخش سوغات و صنايع دستي استان ها نيز با بيش از 50 غرفه و همچنين فضاهايي براي ايستگاه هاي ورزشي مانند فوتبال دستي ، تنيس روي ميز، اسکواش، ورزش هاي رزمي ، دوچرخه سواري و اسکيت پيش بيني شده است.

 

به گفته هوشيار در اين ايام اکسپوي سفال، نوروز ملل با حضور بيش از 10 کشور با آيين هاي نوروزي و حوزه فر‌ش هاي ايراني از 10 استان با بافت هاي عشايري در برج ميلاد برگزار مي شود.

 

هوشيار افزود: در حوزه کودک و نوجوان، قلعه توپي، بازي هاي بومي و محلي ايراني که بخشي به دوران قاجار و بخشي به دوران معاصر مربوط است برگزار مي شود. در بخش تفريحات و سرگرمي بيش از 40 غرفه راه اندازي مي شود. همچون سايت اسب دواني، ورزش هاي هوايي ، بازي هاي رايانه هاي ، ايستگاه ماشين هاي قديمي و بازي هاي بومي و محلي براي بزرگسالان نيز فراهم است.

 

 

راه اندازي باغ وحش يک اقدام زيست محيطي يا غير زيست محيطي؟

 

مديرعامل برج ميلاد از راه اندازي باغ طوطي‌ها و باغ وحش با آوردن حيواناتي وحشي و اهلي و پرندگان در جشنواره نوروزي خبرداد و اين اقدام را يک فعاليت زيست محيطي عنوان کرد.

 

وي در پاسخ به اعتراض و تذکر خبرنگار شهر که راه اندازي باغ وحش و آوردن حيوانات و پرندگان از محل طبيعي زندگي شان به شهر براي تماشاي شهروندان اقدام زيست محيطي محسوب نمي شود و به نوعي برعکس آن است، گفت: ما اين اقدام را به منظور آشنايي افراد با حيوانات انجام مي دهيم تا در طبيعت به آنها آسيب نزنند.

 

خدمات رساني 100 خودرو و اتوبوس به شهروندان

 

هوشيار در پاسخ به خبرنگار شهر در مورد کم و کيف امکانات حمل و نقل عمومي براي آمد و شد بازديدکنندگان، تصريح کرد: برنامه هاي برج ميلاد از 9 صبح تا 22 شب برپا خواهد بود و در طول اين مدت و تا آخرين ساعت خدمات ويژه اي براي حمل و نقل شهروندان ارائه مي شود که در اين مورد مي توان به سرويس‌دهي 100 خودرو استيشن و اتوبوس اشاره کرد.

 

 

افزايش نرخ بليت نداريم

 

وي در مورد تخفيف هاي ويژه و نرخ بليت برج ميلاد در ايام نوروز نيز گفت: اکنون دو سال است که افزايش نرخ بليت نداشته ايم و شهروندان در نوروز 92 با همان نرخ هاي قبلي از برج بازديد کنند که حداقل آن 9 هزار تومان و حداکثر 25 هزار تومان است.

 

وي در پاسخ به سوالي که قيمت بليت برج به گونه اي است که بيشتر اقشار مرفه مي توانند از اين نماد ملي بازديد کنند، گفت: نرخ بليت هاي اين مجموعه در مقايسه با ديگر برج هاي دنيا بسيار کمتر است و علاوه براين ما امکاني فراهم کرده ايم تا اقشار کم درآمد نيز بتوانند از برج بازديد کنند.

 

 

بازديد از برج ميلاد براي افراد تحت پوشش و عروس و دامادها رايگان است

 

هوشيار افزود: بازديد از برج روزهاي شنبه براي افراد تحت پوشش نهادهاي خيريه، دارالايتام و بهزيستي رايگان است و اين نهادها مي توانند با هماهنگي با مديريت مجموعه از برج ميلاد بازديد کنند.زوج هاي جوان نيز در روز ازدواج خود مي توانند از برج به صورت رايگان ديدن کنند.

 

مدير عامل برج ميلاد تاکيد کرد: در بازديد از برج ميلاد هزينه ورودي نداريم و تنها هزينه پارکينگ گرفته مي شود.تخفيف هاي ويژه اي نيز براي خانواده، شهدا،جانبازان و دانشجويان و دانش آموزان در نظر گرفته‌ايم.بازديد از برج در ايام نورزو براي خبرنگاران به همراه خانواده نيز  رايگان است.

  

 

هوشيار در ادامه با اشاره به برپايي برزگترين سفره هفت سين کشور در اين مجموعه و برگزاري برنامه هاي هنري مانند پرده خواني، نمايش نامه خواني اظهارداشت: بخش عمده برنامه هاي ما به صورت رايگان برگزار مي شود و تلاش ما اين است که برج ميلاد به عنوان يادمان ملي ايرانيان بتواند با اجرا اين برنامه ها پذيراي گسترده هموطنانمان در بازديد از اين برج باشد و اقشار مختلف مردم را جذب کند.

 

 

نمايش نوروزي فيلم هاي سينمايي در برج ميلاد به همراه افتتاح سينما 6 بعدي

 

مدير عامل برج ميلاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه بيش از 4 فيلم در ايام نوروز در برج ميلاد اکران خواهد شد گفت: شهروندان مي توانند از موزه سکه، گالري هنري، گنبد آسمان، قسمت رستوران گردان برج و vip به اضافه ايستگاه هاي دوچرخه سواري و سينماي 6 بعدي که هفته آينده افتتاح مي شود و باشگاه پينت بال و فضاهاي تفرجگاهي اطراف برج ميلاد بازديد به عمل آورند.

 

هوشيار در ادامه در خصوص برنامه روز 13 فروردين عنوان کرد: در اين روز آزاد سازي ماهي قرمز را در حوضچه هاي ويژه را خواهيم داشت چرا که ماهي قرمز 20 تا 40 سال عمر مي کند و از آن جايي که برج ميلاد اولين برجي است که برنامه راهبردي داشته و قرار است 400 سال عمر کند اين ماهي ها در حوضچه هاي برج ميلاد نگهداري خواهند شد.

 

وي در ادامه از افتتاح باشگاه هواداري برج ميلاد که اين هفته صورت گرفته است خبر داد و گفت: بيش از 20 هزار نفر عضو اين باشگاه شده اند و 40 باشگاه تخصصي ذيل اين باشگاه ايجاد مي شود که داراي 3 گريد طلايي ، نقره اي و برنز بوده و به دو شيوه حقيقي و حقوقي افراد مي توانند نسبت به خريد کارت عضويت باشگاه اقام کنند.

 

وي افزود: اميدواريم با ايجاد اين باشگاه بتوانيم براي 100 هزار جوان ايراني کارآفريني کنيم.

 

هوشيار با بيان اينکه در سال 91 700 هزار نفر از اين مجموعه بازديد کردند و بيش از 20 درصد بازديدکنندگان برج مهمانان خارجي بودند، افزود: اميدواريم در سال 92 اين آمار به بيش از 1 ميليون نفر برسد.

 

وي با اشاره به برنامه طراحي شده براي لحظه سال تحويل در برج ميلاد خبر داد و گفت: اين برنامه در بالاترين نقطه برج براي کودکان و معلولان جسمي و حرکتي بي سرپرست و بد سرپرست با حضور مديران شهري خيرين بزرگرار خواهد شد.

 

 

اجراي فاز دوم برج ميلاد و ساخت هتل ها در 6 ماه

 

مدير عامل برج ميلاد در مورد اجراي فاز دوم برج ميلاد نيز اظهارداشت: اجراي فاز دوم آغاز شده و خاکبرداري در مرحله انتهايي قرار دارد و ايمدواريم طبق زمانبدي هاي مشخص شده ظرف 60 ماه احداث هتل ها با سرمايه گذاري بخش خصوصي به اتمام برسد.

 

 

چراغ قرمز برج ميلاد به سياسيون در انتخابات

 

هوشيار در پاسخ به اين سوال که آيا در برج ميلاد برنامه اي براي ايجاد فضاي تبليغاتي براي نامزدهاي شوراي شهر و رياست جمهوري سال آينده خواهيد داشت گفت: برج ميلاد يک سازه ملي است و هيچ حضور سياسي در اين ايام نداريم و خواهش مي کنم با اين سازه رفتار جناحي و سياسي نکنند. اين جا قرار نيست تريبوني براي نامزدهاي انتخاباتي باشد.

 

وي در بخش ديگري از سخنانش بيان کرد: شهروندان و ميهمانان مي توانند با شماره تماس8585 به صورت شبانه روزي از برنامه هاي برج ميلاد مطلع شوند و براي ميهمانان خارجي بيش از 40 راهنما و ليدر مسلط به 6 زبان دنيا در نظر گرفته ايم.

 

وي در ادامه به افتتاح شربت خانه ايراني به نام شربت خانه بيدمشک اشاره کرد و گفت: دستور نوشيدني ها اين مجموعه از کتب قديمي دوران صفويه و سلجوقيه گرفته شده و مي تواند جايگزين خوبي براي کافي شاپ ها باشد.

 

وي در مورد برنامه هاي برج ميلاد در ايام فاطميه اظهارداشت: در اين ايام سه برنامه در گنبد آسمان برگزار مي شود و شب شهادت حضرت فاطمه (ص) برج ميلاد به صورت نمادين يک ساعت خاموش مي شود. آيين سوگواري اقوام ايراني نيز در 2 شب برگزار مي شود. همچنين غرفه مشاوران مذهبي خانواده و ايستگاه قرآن بخوانيد ، عيدي بگيرد براي کودکان و نوجوانان برگزار مي شود.

نظر شما