چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۳
کد خبر: ۶۰۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: «بازي-مسابقه گنج تهران يک امکان ويژه براي تهران‌گردان است که در عين گردشگري و لذت بردن از اماکن تفريحي و گردشي تهران در مسابقه‌اي رقابتي هم مشارکت کنند.»

به گزارش شهر، سيد محمد هادي ايازي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در مراسم رونمايي از «بازي-مسابقه گردشگري گنج تهران» در باغ موزه قصر تهران گفت: «ابتکار بازي-مسابقه شهر تهران براي اين است که مسافران و شهروندان ضمن اينکه از اماکن گردشگري بازديد مي‌کنند در يک رقابت و بازي هم مشارکت کنند تا از اين طريق بتوان تعداد بيشتري از شهروندان را براي مشارکت در برنامه‌هاي گردشگري تشويق کرد.»

 

ايازي ضمن ابراز اميدواري براي استقبال از اين ابتکار تازه ستاد گردشگري نوروزي شهرداري تهران، گفت: «اين مسابقه از 12 فروردين ماه سال جاري، مصادف با روز جمهوري اسلامي تا روز دهم ارديبهشت ماه مصادف با روز ملي خليج فارس برگزار مي‌شود و افرادي که اين نرم‌افزار را بر روي گوشي‌هاي همراه هوشمند خود نصب کنند مي‌توانند در مسابقه‌اي شرکت کنند که جوايز بسيار ارزنده‌اي براي آن در نظر گرفته‌شده‌است.»

 

ايازي برنامه‌هاي گردشگري نوروزي سال جاري را بسيار متنوع و جذاب توصيف کرد و گفت: «استقبال از برنامه‌هاي مختلف نوروزي شهرداري تهران نشان مي‌دهد که اين برنامه‌ها بسيار موفق بوده‌اند، به خصوص که براي اولين بار امسال در طول تعطيلات نوروز بيش از 21 هزار نفر با سامانه تلفني 137 شهرداري تهران تماس حاصل کرده‌اند که تنها 80مورد از اين تماس‌ها شکايت از خدمات بوده‌اند، که اين تماس‌ها هم پيگيري شده‌اند تا موارد مورد اعتراض شهروندان اصلاح شود.»

 

در اين مراسم حسين زارع صفت مدير عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران ضمن اشاره به فعاليت‌هاي ستاد گردشگري نوروزي شهرداري تهران در اين سازمان گفت: «از زمان بارگذاري آزمايشي اين بازي بر روي سايت، حتي پيش از معرفي و رونمايي از آن تا کنون بيش از 3500 نفر آن را دانلود کرده‌اند که نشان مي‌دهد شهروندان از چنين برنامه‌هاي به گرمي استقبال مي‌کنند.»

 

زارع صفت گفت: «بازي مسابقه گنج تهران بخشي از برنامه‌هاي نو و تازه ستاد گردشگري نوروزي شهرداري تهران است که با استفاده از آن شهروندان و مسافران را به تهران‌گردي و استفاده از امکانات گردشگري شهر تهران ترغيب کند و با ايجاد حس رقابت و بازي گردشگري را به يک تفريح جذاب و شاد تبديل کند. ضمن آنکه براي کساني که بتوانند اين مسابقه را به پايان برسانند جوايز نفيس و ارزشمندي در نظر گرفته‌شده‌است.»

 

زارع صفت اضافه کرد: «در اين بازي 25 نقطه گردشگري تهران به عنوان 25 مرحله مختلف در نظر گرفته‌شده‌است که هر گردشگر فقط با حضور در مکان مذکور و مي‌تواند مرحله را پشت سر بگذارد. بازي-مسابقه گنج تهران اولين بازي موقعيت محور تهيه‌شده توسط برنامه‌نويسان ايراني است که در فازهاي بعدي مي‌تواند گسترده‌تر و کامل‌تر با تعداد مراحل بيشتر توسعه پيدا خواهد کرد.»

 

اين بازي مسابقه از تاريخ 1392/01/12 مصادف با روز جمهوري اسلامي شروع مي‌شود و تا روز 1392/02/10 مصادف با روز ملي خليج فارس و جشن چهلم نوروز ادامه خواهد داشت. پس از نصب اين بازي بر روي گوشي‌هاي هوشمند اندرويدي با ارائه کد ملي و آدرس اي‌ميل در هنگام نصب مي‌توان در اين مسابقه ثبت‌نام کرد.

 

اين اپليکيشن موبايل که يک بازي موقعيت محور است 25 مرحله مختلف براي بازديد از اماکن مختلف گردشگري تهران دارد. کاربراني که اين اپليکيشن را بر روي گوشي‌هاي هوشمند اندرويدي خود نصب مي‌کنند، براي پشت سر گذاشتن هر يک از اين مراحل بايد از يک مکان مشخص گردشگري در تهران بازديد کند. به منظور تکميل مراحل «بازي- مسابقه گنج تهران» براي تاييد بازديد گردشگر از اين مکان‌ها، بارکدهاي دوبعدي (QRcode) درون اين مناطق گردشگري مانند برج ميلاد، باغ موزه قصر و باغ موزه دفاع مقدس نصب شده‌است.

 

هر گردشگر براي پشت سر گذاشتن هر مرحله بايد از مکان گردشگري ذکر شده در مرحله بازديد کند و پس از اسکن کردن بارکد دوبعدي نصب شده در محل توسط دوربين گوشي تلفن هوشمند خود، به يک سوال اتفاقي در مورد آن مکان پاسخ‌گويي کند. اين سوال‌هاي چهارگزينه‌اي به صورتي طراحي شده‌اند که در صورت بازديد نکردن مستقيم از اين مکان‌هاي امکان پاسخگويي به آنها وجود ندارد.

 

هدف از طراحي اين بازي ضمن ايجاد رغبت و انگيزه براي تهران‌گردي و بازديد از نقاط مختلف شهر تهران، ايجاد حالت رقابتي براي بازديد از مناطق مختلف شهر با در نظر گرفتن جوايز ارزنده براي تکميل کنندگان مراحل بازي است.

 

اين بازي به زودي از طريق اپليکيشن بازار، و در حال حاضر از سايت‌هاي http://visitehran.ir و http://app.ganjetehran.com قابل دسترسي و نصب بر روي گوشي‌هاي تلفن همراه اندرويدي است. کاربران با مراجعه به اين سايت‌ها از طريق گوشي تلفن همراه خود مي‌توانند اين برنامه را نصب کنند.

  

نظر شما